Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vlinder72

vlinder72

14-08-2014 om 11:54

curacao

Wij zijn er vroeg bij dit jaar maar dan hebben wij alle tijd om aanbiedingen in de gaten te houden. Wij denken erover om volgend jaar naar Curacao te gaan. Maar waar is het leuk?

Wij zoeken iets voor zes personen op loopafstand van het strand. Een zwembad bij het complex is prettig. Om de kosten enigszins te beperken om omdat continu uit eten gaan met vier kinderen niet leuk is willen wij graag een klein keukentje erbij (koekast en kookplaat) is genoeg.

mijn kinderen hebben geen leeftijdsgenoten nodig. Vermaak hoeft ook niet. Strandtenten met bedden zijn niet noodzakelijk maar vinden wij ook niet erg. Zand vinden wij wel fijn

Ik zie door de bomen het bos biet meer. Op de foto's in reisgidsen zijn alle stranden even mooi.

Curacaotje

Curacaotje

14-08-2014 om 14:31

Ervaring

Ik heb stage gelopen op Curacao en ben er daarna nog 3x teruggeweest. Ik ken het eiland dus aardig, al was de laatste keer in 2006. Alleen die keer hebben we gebruik gemaakt van een toeristenverblijf. Dat was op Jan Thiel. Dat is een mooie baai met meerdere resorts/hotels. Wij zaten toen in Chogogo resort. We hadden een gewone kamer geboekt, maar werden wegens overboeking geüpgraded naar een compleet appartement, met keuken dus. Dat is zoiets wat jij zoekt. Jan Thiel is sowieso leuk, mooie baai, ideaal voor kinderen en een goede uitvalsbasisi richting Willemstad maar ook richting andere baaien/andere kant van het eiland.
Je hebt wel altijd een huurauto nodig, houd daar rekening mee!

Lagun Blou

Wij zijn hier 6 jaar geleden geweest, hebben een erg leuke vakantie gehad, we hadden aparte vluchten geboekt en hadden inderdaad een huurauto. http://www.lagunblou.nl/index.php?topic=home_nl

vlinder72

vlinder72

19-08-2014 om 16:21

Lagun blou

Lagun blou ziet er leuk uit zeg. Dat gaan wij verder uitzoeken. Ik ben niet zeker van Jan thielbaai. Als ik de recensies goed lees is er daar niet echt een strand maar opgespoten betonplaten en is het er erg druk. Is het daar wel leuk voor niet zon liefhebbers / strandstoelliggers. Wij willen vooral snorkelen.

Vlinder72

Wij waren op zoek naar self catering met 3 slaapkamers en kwamen toen bij dit kleine park uit met villa's en appartementen. Heerlijk rustig en een zwembad. De baai is 5 minuten lopen waar je prachtig kunt snorkelen, er is een duikschool waar onze kinderen hebben een paar duiklessen hebben gehad. Er zijn strandstoelen te huur, allemaal heel relaexed, ook de lokale bevolking kwam naar deze baai in het weekend. Het is een half uurtje (?) naar de dichtsbijzijnde supermarkt in Willemstad. Wij hebben er veel gebarbequed, heel apart in het donker, want om 8 uur is het al donker en ook echt pikdonker, geen lichtvervuiling . Bij de duikschool kon je ook wat drinken en een hapje eten, maar ik las dat er nu een restaurant op het parkje komt. De slaapkamers hadden airconditioning, dat was prettig. Wij hadden het huis op de eerste foto, tweede van links met vol uitzicht op zee, de slaapkamer boven had ook een groot terras, wij vonden het een schitterende plek. Na een week New York hadden we wel even wat rust nodig

Gezin op Reis

Gezin op Reis

25-08-2014 om 20:36

Curacao leuk

Wij zijn vorig jaar ook naar Curacao geweest erg leuk! Jan Thiel is inderdaad wel leuk om te verblijven maar ik zou wel een auto huren om ook een paar dagen het eiland te verkennen.
Wat leuke eilanden om te bezoeken: http://www.gezinopreis.nl/kindvriendelijke-stranden-curacao/

kok

kok

25-08-2014 om 23:21

beach house

Wij zaten vorig jaar in het beach house. Geweldig appartement met keukentje en mooi balkon. Zwembad en direct aan zee. Wellicht niet ver genoeg van de bewoonde wereld voor jullue

vlinder72

vlinder72

26-08-2014 om 07:23

Kok

Dank je wel. Kuoni is ook een goed idee. Daar hebben wij nog niet gekeken. Ik heb nu wel een offerte in huis van ABC travel. En ik zoek helemaal niet iets dat afgelegen is. Maar ik vind het ook geen bezwaar. Ik zoek een mooie locatie, geschikt voor zes personen.

Kan je vanaf Mambo beach mooi snorkelen?

vlinder72

vlinder72

26-08-2014 om 07:28

The beach house

The beach house heeft alleen 3 kamer appartementen voor 4 personen. Dat is te klein. Wij zoeken iets met drie slaapkamers.

MK

MK

26-08-2014 om 23:31

net terug

Wij zijn net terug en zaten in een family villa op Livingstone Jan Thiel Resort. Was geweldig! Mooi huis met 2 slaapkamers en 2 badkamers, ruime veranda met lounge set, eettafel en ligbedden, vaatwasser, goede airco. Zwembad is ruim en er komen vnl Nederlandse families dus speelkameraadjes in overvloed.

Wij vonden Jan Thiel erg gezellig en met goede restaurants. Je hebt er het zeezwembad bij Papagayo en ook 'echte' baaitjes. Het strand is op 5 min lopen en de AH ook. Huur een auto en je komt op de mooiste snorkelplekjes als Grote Knip, Playa Lagun en Porto Mari. Wij boekten via ebookers en dat was destijds het goedkoopste. Ze verwachten een prijzenstunt vanaf het najaar dus misschien nog even geduld hebben, dan gaan er 25 (grote) vliegtuigen per week naar Curacao!

Wat wellicht iets voor jullie is, is Kunuku Aqua Beach resort. Dat heeft huizen op een park met 3 slaapkamers alleen ligt het midden op het eiland en heb je overal een auto voor nodig. Wij vonden het juist prettig om af en toe de auto te kunnen laten staan.

Voor autohuur kan ik je d&d car rental aanbevelen. Lokaal bedrijf met goede service!

vlinder72

vlinder72

23-09-2014 om 14:48

Geboekt

Na een paar offertes en flink zoeken hebben wij toch alles zelf samengesteld. Dat was het goedkoopste. Wij hebben voor een goede prijs tickets kunnen boeken bij de KLM.

Accommodatie gaan wij rechtstreeks regelen bij Lagun Blou resort (nogmaals bedankt voor de tip Shonagh43). Wij kunnen daar ook een auto regelen voor zes personen en zij halen ons dan vanaf de luchthaven op.

Accommodatie is volgens mij vrij eenvoudig maar alles zit erop en aan. Drie slaapkamers met airco en op 2 minuten loopafstand van het strand. De zee schijnt heel geschikt te zijn voor jonge kinderen dus ook leuk voor onze dan zesjarige zoon.

Ik heb er nu al zin in.

MK

MK

23-09-2014 om 18:26

leuk

Mag ik vragen hoeveel je nu per ticket betaalde? Misschien dat wij toch weer terug gaan... je weet nooit.

Ga ook zeker een dagje naar Porto Mari strand. Van alle strandjes was dat toch onze favoriet. Maar ik moet daarbij zeggen dat wij prijs stellen op voorzieningen als ligbedjes, restaurantje en toilet. Grote Knip was mooi, maar zonder toilet etc. en dus zijn wij naar 2 uurtjes weer weggegaan.

vlinder72

vlinder72

23-09-2014 om 18:39

Wij betalen 700 euro per ticket voor een volwassenen. Kinderen krijgen nog korting. Wij gaan echt midden in het hoog seizoen.

vlinder72

vlinder72

23-09-2014 om 18:45

Wow

Ik dacht ik kijk nog even naar de prijzen. Ik zie dat als ik vandaag dezelfde reis zou boeken wij 1.800 euro meer moeten betalen. Wat een verschil met gisteren. Blijkt dus maar dat je prijzen continu in de gaten moet houden. En gelijk boeken als het acceptabel is.

MK

MK

24-09-2014 om 12:02

thanks

Wij waren dit jaar zo'n 650 pp kwijt voor en in totaal voor 4 personen 4200 voor 2 weken incl villa (hoogseizoen). Ik was niet van plan om direct terug te gaan maar als ik kijk naar prijzen voor vergelijkbare huizen in Frankrijk, Italie of Kroatie ben ik zo 4000 kwijt. Zonder reis! Dus tja, voor die 4200 (4 personen) is Curacao weer ineens heel aantrekkelijk. Even kijken wat de prijzen voor 2015 zijn.

Jouw accommodatie ziet er leuk uit, maar zou voor ons iets te afgelegen zijn.

Dolfijnen

Ha Vlinder, wat leuk dat je voor Lagun Blou hebt gekozen en inderdaad zag ik ook ergens in dit draadje dat het een kindvriendelijke baai/ strandje was.

Als je nog van plan bent om met de dolfijnen te knuffelen/zwemmen, zou ik je aanraden dat al (ver) van te voren te boeken, vlak van te voren zijn er alleen nog maar onmogelijke slots over. (http://www.dolphin-academy.com/nl/de-academy). Veel plezier met de voorpret !

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.