Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Liz

Liz

01-11-2014 om 15:21

Cuba

We overwegen om volgende zomer (hoogseizoen) met onze 2 kinderen (middelbare schoolleeftijd) naar Cuba te gaan.

We willen niet met een groepsreis.

Ook willen we niet teveel rondtrekken, maar vinden we het wel leuk om iets van het land te zien. En we willen de accomodaties wel vanuit Nederland al geboekt hebben.

Dus bijv 2,5 a 3 weken weg in totaal en dan op 3-4 plekken.

Wie heeft tips wat dan handige plekken zijn om te verblijven?

We willen altijd hotel met zwembad, nou ja, ik bedenk net dat dat op Cuba wellicht niet zo gebruikelijk is als elders in de wereld. Dus: bij voorkeur en in elk geval deels met zwembad. Als het op een bepaalde plek die we moeten zien echt niet kan, dan kunnen we het wel een paar dagen missen, vermoed ik.

Budget EUR 8-10.000 voor vluchten, hotels, autohuur (zelf rijden? Is dat daar verantwoord of zouden we ons anders moeten verplaatsen) of auto met gids? Moet dat lukken?

Roep vooral alle tips die je hebt!

Chippie

Chippie

17-12-2014 om 22:31

Rondreis

Cuba is niet ontzettend makkelijk om rond te reizen. Tenminste, niet als het aan al je eisen moet voldoen. Leuke accommodaties zijn Casas Particulares maar die hebben geen zwembad. Hotels vastleggen door jezelf is lastig en duur. Kijk eens op verrereizenmetkinderen.nl . Wil je alles vooraf geboekt hebben kijk dan eens op Riksja Kids.

Liz

Liz

17-12-2014 om 22:56

Dank / klimaat

Dank voor je reactie. Ja, ik begrijp dat het minder makkelijk rondreizen is, maar het kan wel.

De vraag is inmiddels of in de zomer naar Cuba gaan heel handig is. Schijnt het orkaanseizoen te zijn....

Of weet je of dat (altijd) meevalt daar?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.