Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

reisplanner

reisplanner

04-06-2015 om 13:14

canarische eilanden

Voor een collega en zijn vrouw mag ik als verrassing een reis boeken, eind oktober van dit jaar. Zijn vrouw heeft aangegeven graag naar de Canarische Eilanden te willen. Nu ben ik ooit op Tenerife geweest en dat vond ik geen aanrader (kakkerlakken hebben deze vakantie behoorlijk verpest ), en een keer op Lanzarote maar dat is al heel lang geleden. Voor de rest ben ik er onbekend. Nu ben ik aan het kijken naar Gran Canaria. Ik zie op internet genoeg aanbiedingen naar de mooiste hotels, maar ik heb geen idee over de plaatsen op dit eiland. Mijn collega is 50+, redelijk actief maar kan ook genieten van een boekje op het strand. Houdt ook van cultuur. Heeft iemand een tip voor een leuk hotel? Appartement mag ook. Budget is ongeveer 750 euro pp (vlucht en accommodatie). Alvast bedankt!

Parque Bali op Gran Canaria of Barceló Varadero op Tenerife

Op Parque Bali hebben wij eens vakantie gevierd in de herfstvakantie. Mooi complex, mooi onderhouden en schoon (vind ik zelf heel belangrijk), en met twee zwembaden en veel groen. Wij vinden Gran Canaria een mooi eiland, lekker weer ook nog in het najaar. Als je even goed zoekt vind je wel een mooie aanbieding, kan er misschien zelfs nog een paar dagen een huurauto vanaf. Maar taxi kan natuurlijk ook.

Van onze vakantie op Tenerife kan ik me geen kakkerlakken herinneren, dus dat zal aan je accomodatie hebben gelegen denk ik. Wij verbleven in Barceló Varadero, Playa de la Arena op Tenerife. Ook een prachtig complex met alles erop en eraan. Dit complex ligt dicht bij zee. Ik vind de Teide heel mooi, daarom zou ik toch voor Tenerife kiezen, maar ja, ik ben nooit op Lanzerote geweest en daar gaan vrienden van ons al jaren naar toe.

Altijd lastig voor een ander iets bepalen. Ik zou zeker even kijken op de VVV-sites van de eilanden zelf en naar het weer (hoe warmer hoe beter lijkt me, eind oktober zal het ook daar geen 30 graden meer worden) en naar Zoover, dat helpt mij altijd bij het bepalen van de vakantieplek. Ook vind ik een korte transfertijd vanaf de luchthaven wel fijn, zou je ook nog mee kunnen laten wegen.

Succes! En plezier, ik vind vakanties uitzoeken, al is het voor een ander, altijd heel erg leuk!

carootje

carootje

04-06-2015 om 15:53

Lanzarote!

Vele malen mooier dan Gran Canaria!

+ Brunette +

+ Brunette +

06-06-2015 om 01:02

Tenerife natuurlijk!

Hoe goed ken je die mensen? Want Lanzarote is wel een heel uitgesproken eiland, de een vindt het bizarre landschap fascinerend, de ander vindt het er maar een kale boel. Veel cultuur is er ook niet. Gran Canaria en Tenerife hebben meer historie en cultuur en zijn hoe dan ook veelzijdiger. Kakkerlakken kun je overal aantreffen. Hangt inderdaad af van de accommodatie, niet alleen of er goed wordt schoongemaakt maar ook of het een oud gebouw is. Op Gran Canaria zitten meer Nederlanders dan op Tenerife. Het zuiden van Gran Canaria is vergeven van de hand in hand lopende homo's, persoonlijk vind ik dat wel iets hebben maar die collega en zijn vrouw vinden het misschien helemaal niets. Stuur ze in ieder geval niet naar Fuerteventura, daar is heel weinig te doen als je niet van surfen houdt.

Violetta

Violetta

08-06-2015 om 20:11

La Palma

Ik ben op verschillende Canarische eilanden geweest maar La Palma is qua natuur echt het allermooiste. La Palma is maar een klein, relatief onbekend eiland, niet te verwarren met de hoofdstad van Gran Canaria Las Palmas. Een mooi hotel is La Palma Princess, heerlijk eten, een prachtig zwembad en toch lekker rustig.

Ad Hombre

Ad Hombre

08-06-2015 om 20:28

Kakkerlakken

Als je ze niet zoekt zie je ze meestal niet. Vooral nergens onder kijken. En wat je ook doet, niet met insecticiden gaan spuiten!

(ik kan het weten)

Klinkt leuk dat La Palma...

Julia64

Julia64

10-06-2015 om 22:11

absoluut la Palma

Ik ben ook op meerdere Canarische eilanden geweest, maar La Palma steekt er met kop en schouders bovenuit wat mij betreft. Alleen al het feit dat het toerisme veel kleinschaliger is. Bovendien is La Palma een stuk groener dan de andere eilanden.
Tips voor hotel/appartement heb ik zo gauw niet bij de hand.

reisplanner

reisplanner

11-06-2015 om 09:54

toch gran canaria

De verrassing is toch verteld tegen de collega zodat hij samen met zijn vrouw een bestemming kon kiezen. En dat is Gran Canaria geworden. Dus ik ga me daar nu op oriënteren en veel recensies lezen op internet.
En Ad, die kakkerlakken... wij zaten in een goedkoop appartement, dus dat zal de reden zijn geweest. Maar wij hoefden echt nergens onder te kijken. Ze liepen spontaan rond. O, als ik er nog aan denk lopen de rillingen over mijn rug!

+ Brunette +

+ Brunette +

11-06-2015 om 23:54

Bij mijn buren dus.

Op Gran Canaria is Maspalomas mooi, een duingebied dat de accomodatie in de omgeving net even wat specialer maakt dan aan de rest van de zuidoostkust. Of Mogán helemaal in het zuiden, dat is wat kleinschaliger, er is nog iets van een oude dorpskern, en je hebt er mooie zonsondergangen.

Nyntje

Nyntje

08-07-2015 om 11:40

minst leukste eiland

Van alle eilanden is dit echt de minst leuke. Zeker met het huren van een auto, je bent erg lang onderweg voordat je ergens bent en ik vond dat zeer storend want het houdt zo ontzettend op.

ik zou t niet doen, Lanzarote is echt veel leuker.
en had je gedacht dat er op Gran Canaria geen kakkerlakken waren

+ Brunette +

+ Brunette +

08-07-2015 om 23:53

Nyntje

Dat vind ik nou ook. Maar toch heeft Gran Canaria ook zijn charme. En dan vallen nieuwe eilanden die je gaat bezoeken, niet tegen. De mensen die La Palma als favoriet eiland noemen, hebben natuurlijk helemaal gelijk. Maar ik woon op Tenerife en daar heb ik een soort tweede-vaderlandsliefde voor opgevat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.