Vakantie en uitjes
harde werker
20-08-2017 om 11:17
Canada 2018-wel of niet
Wat een toevalligheid, kijk net op dit forum en ik zie ook iemand die naar Canada wil.
Het volgende doet zich voor: wij hadden ook plannen om met ons gezin (twee pubers 16-17, man, vrouw) naar Canada te gaan, met een camper, voor een week of vier. Waar we nu tegenaan lopen is dat het toch wel een hele dure vakantie lijkt te worden. Ik had gedacht met 10.000 euro klaar te zijn, maar dat valt dus even tegen: als je dan ook nog per week een aantal excursies/activiteiten wil doen (whalewatching, kayakken/kanoen, paardrijden) en een paar keer in een restaurant eten, schijn je toch te moeten rekenen op plusminus 14.000 tot 16.000 euro. Een camper is ook niet goedkoop. Georganiseerd zie ik voor drie weken vanaf 2800 p.p. maar dan heb je nog geen activiteiten/excursies en lunch-avondeten. Dat is dus al bijna 12.000 euro zonder extra's. Zonder de excursies/activiteiten lijkt het me minder leuk met name voor onze pubers: die willen echt niet drie weken van uitzichten genieten en wandelen (. Als je dan naar Canada gaat wil je natuurlijk ook dingen doen die je alleen daar kunt doen, zoals bijvoorbeeld dat whalewatching. En dat kost al 120 dollar p.p.
We hoeven niet elke dag wat spectaculairs te doen, maar alles kost natuurlijk geld, ook als je slechts een MTB huurt of een kano. Maal vier personen.
Kortom: ik vraag me af of het het waard is, met pubers. Alleen wandelen en van uitzichten genieten zou voor mij en mijn man wel werken, maar dan kan ik misschien beter wachten tot we weer met zijn tweetjes zijn.
Argumenten voor:
- een unieke gezinsbelevenis voordat ze uitvliegen (maar dat is dan meer iets voor mij dan voor de kids)
- ik wil er zelf heel graag naar toe (maar dat kan ook als de kids niet meer meegaan, scheelt weer een heleboel geld)
- jongste kind wil heel graag nog een verre reis maken (misschien ook wat beïnvloed door drie vriendinnen die ook naar Amerika en Florida zijn geweest (meedoen met anderen in een hype is voor mij geen argument). We hebben een keer een verre reis gemaakt en dat was in haar woorden de gaafste vakantie ooit.
Argumenten tegen:
- oudste kind vraagt zich af wat de meerwaarde is om helemaal die kant uit te gaan als je een heleboel van die activiteiten ook in Europa kan doen in bebost bergachtig gebied (Oostenrijk/Slovenie). Ok , behalve het whalewatching dan. Waarbij je waarschijnlijk al mazzel hebt als je ergens een rug boven het water ziet komen (in de woorden van mijn man). Hoe bijzonder is het als je daar daadwerkelijk bent, ten opzichte van schitterende regio's in Europa? Waar we ook kunnen kamperen (meestal huren we huisjes).
- een bedrag uitgeven waar we ongeveer 5 keer van op vakantie kunnen gaan zoals we normaal gesproken doen; waarbij we dan alles kunnen doen (activiteiten, uiteten).
Voor de duidelijkheid, we kunnen het betalen, want we hebben al een bedragje liggen en we kunnen nog steeds beleg op ons brood betalen. Maar nu doen we dus geen weekendjes weg meer, wat we anders nog wel eens tussendoor deden (Ardennen, Achterhoek, Limburg, Duitsland). Maar het is niet zo dat ik maandelijks 1000 euro overhoud, of dat ik zo'n bedrag klakkeloos uit mijn zak trek. We moeten er wel wat voor laten.
Ik ben benieuwd naar alle meningen.
ff zo
28-09-2018 om 10:53
australie
ik zou australië verkiezen boven canada.
tenzij je een mega-natuurfreak bent.
georganiseerde reis voor ons met 5 personen was 15000 (vliegen + 1x binnenlandse vlucht, hotels/appartementen, grotere auto + 9000 (doe-geld).
Flanagan
28-09-2018 om 20:02
Wel lang vliegen
Australië lijkt mij ook mooi. Het is alleen zo lang vliegen.
Over paar jaar maar met een non-stop vlucht vanuit Londen. ; ).
Nog even de tijd om te sparen.
AnnaNiem
30-09-2018 om 15:42
Reizen is een verrijking
Reizen maakt rijk en op de herinnering kun je je hele leven op teren. Wij zijn meerdere malen in de USA en Canada geweest. En ook al is de laatste reis inmiddels 10 jaar geleden, ik kan mij er meer van herinneren dan van de vakantie van de afgelopen zomer in Oostenrijk. Canada vonden we best Europees en duidelijk Britser qua cultuur en regelgeving dan de USA. Ook de landschappen zijn indrukwekkender en afwisselender, afhankelijk van het gebied waar in je reist. Ik zou eens op fora gaan lezen over Amerika en Canada. Veel geld is te besparen als je de dingen zelf gaat regelen.
AlwaysOnTime
20-11-2018 om 22:36
Steden en activiteiten
Voor de reis door Canada verkies ik de trein boven elk vervoersmiddel. Zo heb je alle aandacht voor het landschap en stop je in de grote plaatsen. Hier kun je natuurlijk een overnachting en activiteit plannen (skiën, dieren bekijken, wandeling of kajakken), waarna je weer doorreist per trein.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.