Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

An-nA

An-nA

29-08-2015 om 20:22

Canada 2016

Volgend jaar willen we graag met ons gezin naar Canada. Ik ben er zelf jaren geleden geweest naar mijn tante aaldie inmiddels is overleden. Ik weet precies welk gebied ik met mijn kids wil bezoeken maar vroeg me af of jullie tips hebben voor goede reisorganisaties (en die ook niet schreeuwend duur zijn). Ik denk eraan om een package te nemen maar zie door de reisorganisatiebomen het bos niet meer. Wie heeft tips......alvast bedankt!

An-nA

An-nA

29-08-2015 om 20:23

Mijn tante woonde dus bij Calgary in Canada.....

Ik was even niet zo duidelijk geloof ik....

Marjoleine64

Marjoleine64

29-08-2015 om 21:26

Hoe wil je vakantie vieren?

En hoe oud zijn je kinderen? Wij zijn er geweest toen onze zoons 4 en 6 ware, nu 11 jaar geleden. We hebben in Calgary een camper gehuurd, en zijn zelf gaan rondtoeren. Lokaal gehuurd, niks geen reisorganisatie. Wel met hulp van lokale vrienden. Zij hebben ons van het vliegveld gehaald, eerste nacht hebben we bij hun geslapen, zij hebben geholpen camper ophalen en boodschappen doen. Allemaal super handig, en daarom misschien alleen al is het aan te raden om toch wél via een reisorganisatie te boeken. Waar wij bij het uitzoeken van de camper op gelet hebben was de lengte/breedte van het grote bed. Vaak zijn die net te kort, maar ze bestaan echt van (ruim) 2 m lang, dwars bovenin. Het grote bed beneden in de slaaphoek was veel kleiner dan dat (en met een scheve hoek), daar konden de jongens dus mooi in.

Begin in Calgary en eindig in Vancouver

Mbv de rondreizen van Kuoni stippelden wij een reis van C naar V, via
banf-jasper- wells gray-108mile. House- whistler- desolation resort bij powellriver- tofino op Vancouveriland en eindigen in Vancouver downtown.
Mbv kuoni en booking de adressen uitgezocht, autohuur via kuoni en vliegticket via expedia. Met kinderen in motels of vakantiechalets. Geweldige vakantie zoveel variatie; van rodeoshow, ijsvlaktes watervallen paardrijden kabelbanen kanovarenen walvistochten. Top.
Maar het blijft een hoop geld.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-08-2015 om 21:40

Voor Noord Amerika

is Tiogatours een goed reisbureau. Hebben op hun site een goede routeplanner waarmee je handig je route kunt uitstippelen.

Verder ben je niet erg specifiek. Je bent in Calgary geweest, maar mij is niet duidelijk of je daar wel of niet naar terug wilt. Ook moet je bedenken of je met een auto wilt reizen en dan in hotels (of bij familie) wil slapen, of dat je met een camper wilt rondtrekken.

Als je naar Calgary wilt heb je de Canadian Rockies binnen handbereik, met een aantal mooie natuurparken (Jasper, Banff). Ook de westkust is dan te bereizen: Vancouver is een prachtige stad, de oversteek naar Vancouver Island is prachtig en de stad Victoria (op VI) is ook de moeite waard. Rondtrekken op Vancouver Island schijnt ook geweldig te zijn.

Maar Canada is natuurlijk heel groot en ook in andere delen is veel te doen en te zien. Toronto is een bruisende stad waar veel vertier is. De omgeving daar is toeristisch, maar zeer de moeite waard. Niagara Falls, Niagara on the Lake, St. Jacobs. Iets naar het noorden is weer veel mooie natuur. Verder is ook Ottawa niet ver van daar. Prachtige stad. Vandaaruit ben je dichtbij Montreal en dat schijnt ook mooi te zijn, net als wanneer je nog meer oostwaarts gaat, Quibec, eventueel richting Nova Scotia.

Kortom, bedenk eerst specifieker wat je wilt, hoeveel je wilt reizen en -niet onbelangrijk- wat je budget is. Wil je vliegen naar één plek en vandaar uit van alles doen of kun je via een binnenlandse vlucht meerdere delen van het land aan doen.

Veel succes en plezier met voorbereiden. Canada, geweldig! Ik wil er zo wel naar toe!

Aagje

Krullevaar

Krullevaar

30-08-2015 om 11:39

zelf regelen

Je kan het beter zelf regelen en de vooraf geplande rondreizen als inspiratie/voorbeeld nemen. Als je de hotels zelf boekt, kan je nl op de dag zelf vaak nog tot 18 uur annuleren mochten jullie toch van je plannen afwijken. Boek je een rondreis via bijv. Jan Doets dan heb je geen enkele flexibiliteit meer. Bovendien kan je natuurlijk alles naar jullie wensen invullen.

Leuk! Ik lees mee en wil daar ook nog graag eens met de kinderen naartoe.

An-na

An-na

30-08-2015 om 12:50

Toevoeging

Ik heb ooit al eens als jong meisje een rondreis gemaakt in Canada. Vanuit Calgary waar mijn tante woonde destijds. Banff, Jasper, Colombia Icefield, Lake Louise. Dat zijn dingen die ik nu weer graag zou zien met mijn gezin. We hebben 2 kids van dan bijna 17 jaar. Ik wil liever niet met een camper maar van lodge, motel etc naar de ander. 4 jaar geleden hadden we de reis helemaal eigenhandig geregeld, wel een andere route dan welke ik nu beschrijf want toen hadden we een stukje Amerika hierin opgenomen, echter stierf mijn schoonmoeder onverwacht een paar uur (we stonden met de koffers in onze handen) voor vertrek.....alles was destijds los geboekt en het heeft een hele hoop rompslomp gegeven naast het verdriet en regelen omtrent de dood van mijn schoonmoeder. Daarom, en ook omdat we nog meer ouders hebben die op leeftijd zijn en ook dit jaar er weer zo'n sterfgeval was aan het begin van onze vakantie willen we een organisatie inschakelen. Ik denk zelf aan een rondreis van ongeveer 3 weken met zeker de highlights die ik eerder noemde. Ik besef dat het aardig in de kosten kan lopen maar weet ook dat dit waarschijnlijk onze laatste grote reis als gezin zal zijn omdat de kinderen nu eenmaal uit gaan vliegen en ik omwille van onze ouders niet te ver meer durf te gaan op termijn...

Aagje Helderder

Aagje Helderder

30-08-2015 om 14:53

Hmmm

Wat let je om de route van 4 jaar geleden nu opnieuw te plannen. Zelf denk ik dat alles zelf boeken wat geïdealiseerd wordt. Wij hebben 4 jaar geleden ook een grote reis gemaakt, maar daarvoor hebben we een reisbureau (Tiogatours) ingeschakeld voor de grote dingen. We moesten daarna zelf nog genoeg zelf regelen. Dus als je met je reisplan van toen een reisbureau inschakelt kunnen ze je echt verder helpen. Bij Tioga ben je iig niet gebonden aan hun pakketreizen, ze kunnen alles aanpassen naar jouw wensen en ook open laten wat je van te voren niet wilt boeken. Preistechnisch maakt het vaak niet heel veel uit, heb ik begrepen. Vrienden van ons hebben dit jaar een grote reis in Noord Amerika gemaakt, zij hebben goed in de gaten gehouden of het hen lukte om zelf goedkopere vliegtickets te boeken, maar dat bleek in hun situatie niet zo te zijn.

Wat betreft vooraf wel of geen accomodaties boeken. Het één is volgens mij niet beter dan het ander. Het ligt er maar net aan hoe je in elkaar steekt: als je je per se niet wilt vastleggen is het prima om te kijken waar je uitkomt voor de nacht. Als het je een prettig gevoel geeft dat je weet dat je ergens een plek hebt, is dat natuurlijk ook goed.
En als je flexibel wilt zijn, kun je volstaan met heen- en terugvlucht vastleggen en mss de eerste nacht. Dan kun je inderdaad ter plaatse kijken wat je wilt. Maar aan de andere kant: als je zeker weet dat je graag op bepaalde plekken wilt overnachten (bv in een bepaalde lodge in een park, omdat je bv weet dat daar het uitzicht weergaloos is)is het handig dat toch van te voren te regelen: in het hoogseizoen willen bepaalde plekken wel vollopen.

Ik raad je wel aan om een reisplan per dag te maken, anders loop je het risico dat je maar de helft ziet wat je je hebt voorgenomen. Dat betekent niet dat je per se je overnachtingen moet vastleggen, maar alleen dat je plant dat je op dag x van stad a naar park B gaat, dat je daar zoveel dagen blijft en dat je daarna naar park c gaat.

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.