Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Geenkampeerder

Geenkampeerder

04-05-2015 om 09:00

Camping/vakantietips gevraagd

Mijn nieuwe vriend heeft een caravan en daarmee gaan we volgende week naar Spanje. Geen kinderen/dieren, alleen wij twee Heerlijk vooruitzicht, alleen heb ik een beetje stress. Ik ben al heel lang niet meer echt met vakantie geweest en nog nooit op een camping.
Laatst zijn we een weekend weg geweest en was ik van alles vergeten, mijn medicijnen om maar wat te noemen
Nu ben ik dus langer weg en moet ik echt een goede paklijst maken. Daarom graag jullie tips en zeker ook gericht op die camping. Ik heb geen idee hoe de dingen gaan daar dus wat moet ik zeker niet vergeten? Alle caravandingen doet mijn vriend dus het gaat echt om mijn persoonlijke spullen.

Barvaux

Barvaux

04-05-2015 om 09:10

gewoon

Vanaf nu loop je met een lijst op zak en bij alles wat je aantrekt, vasthoudt, gebruikt of wat dan ook bedenk je of er wat van op je lijstje moet.

Verder: http://www.anwb.nl/kamperen/voorbereiding/inpakken/paklijst-kamperen

Noet

Noet

04-05-2015 om 09:28

eh nou heel beperkt:

je medicijnen, kleding en je pinpas. En omdat je naar Spanje gaat ook nog je paspoort of ID. Maar dat is het lijstje van een ervaren reiziger die zich nergens meer druk om maakt. Ik regel het daar wel als het nodig is.

als je vriend de campingspullen doet alleen je persoonlijke dingen dus:
fototoestel, boek of tijdschrift, cosmetica, en je kussen als je daar erg aan gehecht bent, handdoeken.

En vraag je vriend wat hij altijd handig vind op de camping. Ik kan niet zonder mijn zakmes en mijn zaklamp, maar heb bijvoorbeeld geen bord mee als ik alleen gaan kamperen, dan eet ik wil uit een pan. (scheelt weer een paar gram in mijn rugzak).

Geenkampeerder

Geenkampeerder

04-05-2015 om 09:35

Paklijst

Die paklijst had ik gevonden maar die is niet compleet natuurlijk. Maar ik ga hem toch uitprinten en dan inderdaad opschrijven wat ik dagelijkse gebruik. Met mijn vriend heb ik het er al over gehad en die kwam ook al met tips maar ik ben toch bang dat ik dingen vergeet. Maar inderdaad, wat echt nodig is kan ik daar ook regelen/kopen.

neteret mut

neteret mut

04-05-2015 om 10:41

snoertjes / opladers

die kun je maar beter wel meenemen.
En idd uitprinten die lijst en steeds dingen aan toevoegen die je zelf belangrijk vind.

Juno

Juno

04-05-2015 om 11:17

Slippers en een shopper

Om lekker te kunnen douchen vind ik slippers en een shopper om al je spullen in te bewaren tijdens dat douchen onontbeerlijk.
Verder gewoon je kleding, medicatie, zonnebrand, pas en telefoon + oplader. Je gaat niet naar diep donker Afrika, als je je favoriete shampoo bent vergeten kan je het ook daar kopen of zelfs een betere.

Hanne.

Hanne.

04-05-2015 om 12:11

beperkt

Ik sluit me aan bij Noet, er is maar heel weinig wat je echt nodig hebt.

Mijn standaardlijstje bestaat uit:
-medicijnen (en evt medicijnpaspoort/verklaring)
-paspoort/rijbewijs
-telefoon met snoertjes
-pinpas/credit card
-set kleding
-badkleding
-tandenborstel/tandbpasta/haarborstel
-plastic zakken (stop ik de kleding meestal in, niets zo erg als klamme kleding)
-touwtje (te gebruiken als waslijn, vastbindlijn, of...

Maar wat je nodig hebt is echt heel persoonsgebonden en ook afhankelijk van wat je wil gaan doen. Als ik ga kamperen is het een fiets trektocht, dus ik ga echt uit van minimale baggage.

Als ik meer ruimte zou hebben zou ik denk ik eerst plek maken voor een fijn leesboek, en daarna voor wat extra keukenspulletjes (kruiden die ik vaak gebruik oid; hoef ik daar geen bulk verpakking van te kopen).

Christel

Christel

04-05-2015 om 15:42

Opslaan

en sla het lijstje ergens op. Mocht je echt hele belangrijke dingen vergeten zijn dan kun je ze na je vakantie aan je lijstje voor volgend jaar toevoegen.

Je gegevens

Handig is als je je gegevens van de documenten ID/paspoort, rijbewijs, auto/caravan, bankpassen, ziekenfonds, medicijnen, reisverzekering, bij elkaar in je mail zet. Met de nummers die je belt als je zaken moet blokkeren vanwege kwijtraken of diefstal.
Mocht je smartphone gestolen worden. samen met de rest, dan kun je altijd bij je gegevens.

Geenkampeerder

Geenkampeerder

27-05-2015 om 22:33

Terug

Ik ben weer terug. En het was geweldig. Ik heb me zo druk gemaakt van te voren: eerste keer sinds lang met vakantie, eerste keer met nieuwe vriend op vakantie, eerste keer op een camping, eerste keer in een caravan en eerste keer naar Spanje maar het viel allemaal reuze mee. De vriend blijkt nog leuker te zijn dan hij toch al was. Heel relaxed en rustig en hij wist precies wat hij deed. Dat is voor een stresskip zoals ik heel rustgevend De caravan bleek eigenlijk heel fijn te zijn. Ik kon lekker mijn eigen dingen meenemen en een beetje mijn eigen routine aanhouden en dat vind ik fijn bij al die avonturen. En de camping was mooi en netjes en viel ook enorm mee. Dus al met al zeker voor herhaling vatbaar Komt ook goed uit want mijn vriend kampeert heel graag en dan is het natuurlijk fijn als je zoiets kunt delen. Wat betreft mijn originele vraag, dank zij jullie tips ben ik eigenlijk niets vergeten. Ik had alleen het weer iets te optimistisch ingeschat en kwam wat warme truien en lange broeken te kort. Maar ik heb tussendoor een keertje gewassen dus dat was uiteindelijk ook geen probleem.
Dus dank allemaal voor het meedenken

Barvaux

Barvaux

28-05-2015 om 08:45

nou

Als je kunt kamperen met je nieuwe vriend kun je alles aan!

Puck

Puck

28-05-2015 om 09:06

Leuk geenkampeerder

Fijn dat het goed bevallen is. Wij vinden kamperen ook zalig. Denk dat je je nick even aan moet passen in newbe-kampeerder

Geenkampeerder

Geenkampeerder

28-05-2015 om 11:51

LOL

Dat is een mooie: "Als je kunt kamperen met je nieuwe vriend kun je alles aan!"
En Puck, het volgende tripje is al gepland. Texel. Eerste keer daar maar nu heb ik er alle vertrouwen in

Noet

Noet

28-05-2015 om 11:59

Tip voor Texel

zorg dat je laarzen hoog genoeg zijn als je garnalen gaat vangen )
of neem anders droge spullen mee.

Ook een erg leuke locatie idd.

Tip: restaurant het Pakhuus in Oude Schild. En Eigeweis in De Koog

Het restaurant bij de vuurtoren is nogal druk en dan kunnen ze pannenkoeken bv niet zo goed aan.

Ook leuk: dagtochtje naar Vlieland

Tine Winkel

Tine Winkel

28-05-2015 om 12:02

kamperen als relatietest?

mwah, dat vind ik nog wel meevallen. Bij ons zijn behangen en kano-en de heftiger testen...

Juno

Juno

28-05-2015 om 12:48

Tine Winkel

Ikea. Bij voorkeur met drie kinderen onder de zeven. Op een zaterdag. Als je dát kan......

Barvaux

Barvaux

28-05-2015 om 13:00

behangen?

Niets aan, ik zeg wat man moet doen en dat doet hij en het komt prima voor elkaar

Kanoën en tandemfietsen heb ik vorig jaar met mijn oudste zoon gedaan omdat hij inmiddels langer is dan ik. Mijn man ging met jongste zoon. Ik moet zeggen dat dat ook een uitdaging is maar vooral bij het fietsen moet je het goed 'los kunnen laten' als je achterop zit en bij de kano gooide ik hem bijna de boot uit en hebben mijn man en jongste de dag van hun leven gehad Twee verschrikkelijk koppige en eigenwijze exemplaren in een bootje moet inderdaad erg grappig geweest zijn.

Thursday Next

Thursday Next

28-05-2015 om 13:47

barveaux (o.t.)

Jij koppig en eigenwijs??!!? Dat kan je toch niet menen...

Barvaux

Barvaux

28-05-2015 om 15:27

Thursday next

Kun je je voorstellen hoe een versie van mij is als zestienjarige puber?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.