Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juno

Juno

15-07-2015 om 21:21

Camping in Frankrijk gezocht

Door omstandigheden nog niet eerder een vakantie kunnen regelen maar ik wil nog heel graag met de kinderen weg. Ergens waar het warm is, de camping maximaal 250 plaatsen heeft, er nauwelijks tot geen amimatie is, iets van een rivier of eventueel de zee.
Voor het beeld: Ik ben ooit in le Vaurette geweest bij Argentat. Voor de kinderen prima, wel een hoog ons kent ons gehalte. Plan d'Eau in St Privat in de Ardeche was ook prima. We zijn ook in Bertrix geweest, dat was een heel stuk minder en ook bij Les Cascades. Die camping was te klein en te stil. Er hoeft geen disco te zijn, maar als alles uitgestorven is om 22.00 vind ik het minder gezellig.
Weet iemand nog een leuke camping voor prepubers?

Marie

Marie

15-07-2015 om 23:55

Van horen zeggen

Kennissen gaan al een paar jaar naar Domaine de Merlanes. Ben er zelf nog nooit geweest, maar lijkt wel mooi:

http://www.domaine-de-merlanes.com/nl-Kamperen.html

vlinder72

vlinder72

16-07-2015 om 08:51

Capeyron

De camping Capeyron in de Dordogne. Camping ligt aan de rivier met uitzicht op het kasteel Beynac. Geen idee of er animatie is. Daar Let ik nooit op en wij maken er toch nooit gebruik van.

vlinder72

vlinder72

16-07-2015 om 08:52

Capeyrou

Sorry, het is Capeyrou

Thursday Next

Thursday Next

16-07-2015 om 09:08

Camping River

in de alpen. http://camping-river.eu/

Barvaux

Barvaux

16-07-2015 om 09:31

en weer:

animatie zorgt ook voor sportwedstrijdjes, kampvuren, droppings etc voor pubers en dat is juist wat ik wél zoek als ik met die groep op vakantie ga want dat geeft een grotere kans dat er andere prepubers zijn.

peertje

peertje

16-07-2015 om 09:49

haha Barvaux

Heb je een missie te volbrengen ofzo?

barvaux

barvaux

16-07-2015 om 10:58

haha nee

maar toen mjn jongens een jaar of 7/10 waren wilden ze ook niet naar de animatie... we kwamen er alleen later wel achter dat ze daar meer doen dan knutselen en flauwe toneelstukjes opvoeren en liedjes zingen. Nu vind ik het wel prettig want vooral jongste gaat niet zomaar ergens mee doen. Wel als het georganiseerd is en dat is voor ons als ouders ook fijn als ze eens weg zijn. Plus dus dat er meer pubers zijn op de camping.

Juno

Juno

16-07-2015 om 14:12

Baraux

Heb jij een campingtip?

zoeken op beschikbaarheid

Ik heb deze week gezocht via de website van Camping Frankrijk, en dan op beschikbaarheid. Je vult dan de datum in, de regio (departement) en een paar basis voorzieningen (bijv. zwembad). Dan rollen daar alles campings uit die nog plek hebben, en via je credit card kun je dan een plaats reserveren. Ik betaalde 1/4 van de totale som aan en heb net bevestiging gekregen.
Ook ik hou niet van animatie, maar je hoeft natuurlijk niet mee te doen. Ik merk wel waar animatie aangeboden wordt, de camping ook gewoon goed is. Zonder animatie ook, maar animatieloze campings zijn er gewoon weinig. Ooit was ik op een camping die 2 a 3 keer per week een buffet of muziek en dansen hadden georganiseerd had. Onwijs fout, maar heel erg grappig. We hebben toen erg gelachen met z'n allen. En alleen al t feit om de hele avond buiten te zijn, nieuwe dingen te proeven en met andere campinggasten te dansen of te kijken naar t dansen. We kregen er enorm leuke aanspraak mee waar we de rest van de vakantie nog veel plezier van hadden.

seanna

seanna

17-07-2015 om 01:00

peyroche

Vaurette en les Cascades zijn we ook geweest. Tip nu is dan Camping Peyroche, daar heeft mijn zoon het nog lang over gehad....Van de rotsen springen in de rivier, veel aansluiting en leuke omgeving. Ik heb het over 4 jaar geleden, zoon was 11. Jeugd ging savonds naar oever rivier ( 5 minuten lopen van camping?) waar een bar was met vaak ook muziek/bandje. En dan aansluitend kampvuur bij de rivier. Zoon mocht nog niet mee destijds waar hij erg van baalde. Maar overdag vermaakten ze zich met grote groep aan de rivier.

Juno

Juno

17-07-2015 om 21:39

Ben er nog niet uit

Heb volgens mij nu zo'n 100 verschillende sites bekeken, waaronder jullie tips. De camping is of voor kleintjes, of uit de recensies blijkt dat ze ontzettend streng zijn voor kinderen, het sanitair is prut, de camping die wel leuk is, is vol, enzovoort.... Ik weet niet naar welk deel ik wil, het moet wel een beetje lekker weer zijn en ik heb geen zin om 1400 km te rijden. Omdat het deel van Frankrijk me weinig zegt, is het lastig zoeken op zo'n campingsite.
Seanna, welke Cascades bedoel jij, die in de Cevennes? Voor Peyroche zitten ze met 12 en 13 precies tussen tafellaken en servet in.
Ik ben alleen met twee kinderen, vind het wel handig als de hele bups enigszins bij elkaar is. Mogelijkheid tot sportieve uitstapjes is een pré. Iemand nog een idee? Vaurette was leuk maar twee keer geweest, Plan d'eau in de Ardeche idem. Heb ooit een verkeerde camping gekozen en dat was zo'n ellende dat ik wat huiverig ben om te kiezen. Man zegt ook dat ik gewoon wat moet doen maar als het tegenvalt in de zin van te weinig mensen/te veel mensen/ kinderen geen aansluiting, dan heb ik straks echt een probleem.
Iemand nog een tip?

Pirata

Pirata

19-07-2015 om 10:50

ja, boek niets

Mijn tip is niets te boeken en gewoon ergens heen te rijden en maar te zien. Wij staan vaak op trekkerscampings en hebben geen vermaak nodig. Als we alles hebben gezien gaan we verder. Zijn er leeftijdgenoten, dan is dat leuk, maar het is zeker geen noodzaak.
Doordat wij de hele vakantie rondtrekken maken we genoeg mee en als het slecht weer is gaan we naar een andere regio. Soms hebben we een zwembad of riviertje, anders gaan we wel naar een gemeentelijk zwembad.

Pirata

Pirata

19-07-2015 om 10:52

en sportieve uitstapjes

je kunt die sportieve uitstapjes ook zelf regelen bij plaatselijke aanbieders.

Juno

Juno

19-07-2015 om 22:07

Het loopt waarschijnlijk anders

Ik heb weer een beginnende longontsteking. De AB leek goed aan te slaan maar nu komt het hoestje er toch doorheen. Morgen maar even de ha bellen. Uit ervaring weet ik dat nog een keer AB krijg, deze ook niet doet wat hij moet doen en dat ik dan aan de prednison moet.
Man en ik vinden het niet verstandig als ik ver weg zit, als het een longontsteking wordt ben ik niet meer in staat om lang te rijden of goed voor de kinderen te zorgen. Ik ben nu aan het kijken voor campings in Nederland met bijvoorbeeld surfgelegenheid. Desnoods drie verschillende dingen, surfen in Zeeuws-Vlaanderen of Bakkum, weekje Wadden en nog een paar dagen Limburg of Veluwe. Helaas blokkeert autizoon en brult dat hij niet meegaat. Hij wil vrienden maar tegelijkertijd niet twee weken op dezelfde camping zitten. Dat gaat dus niet samen.
Ik sta er dubbel in, ik baal dat we niet wat verder weg kunnen, ergens waar het warmer is en de cultuur toch anders en tegelijkertijd ben ik blij dat ik nog niets heb geboekt. Stel je toch voor als ik daar in de Provence had gezeten met mijn twee guppies en een tentje....
De zoektocht gaat nog even door, als ik nog lang bezig ben is de vakantie al voorbij.

Moni

Moni

19-07-2015 om 22:13

Dat is balen Juno

Ik zag dat het volgende week niet zulk best weer wordt, vrij veel regen.
Wij gaan naar de omgeving van Parijs. Ook dat wordt regen voorspeld maar wel met warmer weer en een zonnetje.

Pirata

Pirata

19-07-2015 om 22:17

wat naar

Dat komt slecht uit zeg... beterschap!
Misschien is er nog een week een leuk watersportkamp mogelijk voor je zoon? Alleen maar soortgenoten..

ANWB

http://www.anwb.nl/kamperen/voorbereiding/themacampings/tienercampings

Tienercamping advies van de ANWB.
Is er geen camping in Nederland waar je al eerder bent geweest en waar het goed beviel? Dat is mogelijk wat acceptabeler voor je autizoon.
Wij gingen jaren naar dezelfde camping. Eerst een geschikt voor kleintjes, later een voor pubers. Maar dan wel rustig zeg maar.
En als je niet zo lekker bent lijkt het mij persoonlijk handiger om 14 dagen op een plek te blijven.

Juno

Juno

20-07-2015 om 17:02

Dorry1

Bedoel je de site campingfrankrijk.eu? Ik zie niet waar ik de beschikbaarheid kan invoeren. Er komen wel hele andere campings uit dan bij allecampingsinfrankrijk.nl, dat is wel leuk.
Ben nog even aan het zoeken maar bij jouw site kom ik er niet helemaal uit.

Google

Ik Google op camping Frankrijk beschikbaarheid en hoppa!!

hkh

hkh

21-07-2015 om 11:21

Indigo camping

Hallo Juno,

Nog even een tip voor Frankrijk. Wij gaan naar Indigo Millau. Kleinschalige groene camping aan de Tarn, vlak bij Millau... recensies op Zoover zijn niet zo goed (maar is maar net wat je verwachtingspatroon is) maar de camping schijnt net verbouwd te zijn en ik heb er hele goede berichten van kennissen over gehoord. Omgeving is in ieder geval schitterend (ben daar al verschillende malen geweest) en het kleinschalige spreekt ons enorm aan.

Ook de andere campings van Indigo zien er leuk uit. Wij overnachten op camping Indigo Lyon.

Ben dus nog nooit op een Indigo camping geweest maar wij hebben er heel veel zin in. Jaren geleden wel op een camping van Flower campings geweest, ook heel goed bevallen. Zelfde gebied.

Sterkte met je gezondheid !

Juno

Juno

21-07-2015 om 20:01

Geen zegen

Er rust geen zegen op deze vakantie! Van de huisarts groen licht gekregen op weg te gaan, na eindeloos googlen een camping in de Dordogne gevonden met hordes pubers. Reservering gedaan, overnachtingshotel geboekt, iedereen ingelicht.
Belt de campingmeneer net dat er veel last minutes zijn geweest en dat er helaas geen plek is op de door mij gekozen datum maar wel een paar dagen later.
Ik had de camping van hkh al onder mijn favorieten gezet voor volgend jaar, maar nu meteen gekeken of er plek was. Helaas. Pff, het is dat ik er even tussenuit wil en dat het dan met de kinderen makkelijker is dan thuis te zijn maar ik ben het zó zat......

Juno

Juno

21-07-2015 om 23:52

Pirata

Op de bonnefooi vind ik niets. Kind 1 maakt moeilijk vrienden, kind 2 moet echt wel weten waar we heen gaan. Verder zie ik het echt niet zitten om de boel op te pakken en te verkassen. Kind 1 kan wel enigszins helpen maar auti-kind blokkeert. Eén keer de boel inpakken is meer dan genoeg, hij zit in de auto te wachten tot we weg gaan en ik kan het zo goed als in mijn eentje doen.
Ik weet het even niet meer, word een beetje moedeloos. Man vindt het rot, snapt het maar helpt niet mee met iets te vinden.

Moni

Moni

22-07-2015 om 09:55

Waarom ga je niet een paar dagen later?

op die camping in de Dordogne.

Was die camping één van de tips hier? Anders zou ik graag de naam krijgen.

Lusithania

Lusithania

22-07-2015 om 14:28

dordogne

Camping Les Ondines was vorig jaar een leuke camping, behoort ook tot de flowercampings.
Mooie plekken, goed sanitairgebouw en goede wifi.
Er was nog plek, ik heb net op de website gekeken.

Juno

Juno

25-07-2015 om 20:24

Ik heb wat

We gaan naar camping Rioclar. Ik zit met de vakantie gebonden aan afspraken van de kinderen (kamp in de eerste twee weken, vrijwilligerswerk oudste in de laatste week) en verjaardag jongste. Als het kan probeer ik dan thuis te zijn. Ik heb exact twee weken waarin het moet gebeuren en ik hou ook rekening met de Zwarte Zaterdagen. Als ik later weg ga hou ik zo weinig vakantietijd over dat ik het niet de moeite vind om ver weg te gaan.
Deze camping schijnt qua populatie te lijken op Vaurette, dus dat is voor mijn kinderen helemaal goed. Het is er wel warm maar niet heel erg. Benieuwd hoe het uitpakt, als het te koud is is dat net zo min leuk als te warm. De camping in de Dordogne was les deux vallées maar daar ben ik dus nog niet geweest.
Nu nog even een overnachting regelen en kijken wat voor uitstapjes er in de buurt zijn.

Juno

Juno

24-08-2015 om 21:15

Geweest!

Het was een heerlijke vakantie! De camping is zeer, zeer goed bevallen. Prachtig gelegen en de mogelijkheid tot veel uitstapjes of sportieve excursies. Veel mensen hadden hun eigen racefiets of mountainbike meegenomen. Ik begreep van een medekampeerder dat de wat oudere jeugd aardig los gaat bij het dagelijkse kampvuur maar mijn oudste was thuis dus daar had ik geen last van.
Het is echt een camping voor iets oudere kinderen. Zwembad, pingpongtafels enzovoort. Het is er allemaal maar de meeste mensen zijn overdag weg om te sporten. De wifi was gratis maar matig, de plaatsen prachtig, de mensen bij de receptie heel aardig en fungeerden als de plaatselijke VVV en hielpen met tips en kaarten. We hebben een heerlijke vakantie gehad!

Arawen

Arawen

24-08-2015 om 21:43

He da's toevallig!

He Juno! Een of twee draadjes onder deze in 'vakantietijd' staat er eentje van Barvaux (en mij) over een geschikte camping voor pubers. Had ik net zelf toevallig Rioclar gevonden en de tip weer met Barvaux gedeeld.. Wat leuk dat jij daar nu net bent geweest!

Als ik jouw verhaal begrijp is die camping inderdaad zo geweldig voor (sportieve) pubers. Zat je in een huuraccomodatie (chalet, stacaravan)? Hoe beviel dat? En had je het idee dat de pubers snel contact met elkaar hadden? Werd er veel (vanaf de camping) voor ze georganiseerd? Ik ben echt heel benieuwd, Rioclar staat op ons wensenlijstje voor volgend jaar (met onze dan bijna 17-jarige)!

Oh en gelijk vragen voor Barvaux: worden er ook mountainbike tochten georganiseerd vanaf de camping?

Juno

Juno

24-08-2015 om 22:03

Arawen

Ik heb een eigen tent maar ze verhuren ook van alles. De chaletjes zagen er goed uit. Op de camping kan je mountainbikes huren maar er zijn geen georganiseerde tochten. Je kan wel met een organisatie cq instructeur mee maar ik vond dat vrij prijzig. Ik ben geen goede graadmeter hoor, ik vind alles duur . Vanaf de camping kon je ook raften, kajakken en hydrospeed boeken maar ook hier geen inschrijving met een groep. Ik vind dat juist wel prettig, ik hoef het niet zo georganiseerd te hebben. De pubers hadden veel contact met elkaar en er zijn een paar vaste plekken waar ze elkaar treffen. De camping is wel streng qua overlast maar ik heb nauwelijks iets gemerkt van puberlawaai.
Als je geen eigen mtb hebt en je neemt wel je fietsdrager mee, dan kan je met hun mtb's ergens anders een route gaan fietsen. Kaarten en routes kan je aan de receptie krijgen maar je kan ook verderop een mtb huren.
Het is dat dochter net jarig was geweest, anders had ze mogen parapenten.
De omgeving is echt prachtig, de bergen zijn niet zo grimmig als bij Grenoble. Je kan ook met een skilift omhoog en dan terug wandelen, er is een waanzinnig natuurgebied waar je struikelt over de marmotten (wat zijn die krengen gróót!) en het stuwmuur is ook zeker een aanrader. Daar kan je je hart ophalen met watersport. Verder is in Gap, zo'n 45 minuten rijden een Decatlon, heb je nog de Gorge du Verdon met schitterend middeleeuws (helaas wel heel erg toeristisch) plaatsje waar overal bronwater uit fonteinen spuit, heeft Sisteron een prachtige citadel en kunnen pubers met een gopro zich ook helemaal uitleven. Voor elk wat wils dus. De rivier bij de camping is niet echt zwembaar, stroomt hard en er zijn veel rotsblokken. Vlakbij de camping is een bomenparcour en dan ga je oa over die rivier.
Ik vond de mix van dat bruisende, levendige met toch wel rust heel erg prettig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.