Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Meima

Meima

14-12-2016 om 13:48

Camping Gorge du Verdon

Wij willen komende zomer graag naar de Gorge du Verdon, iemand ervaring met de streek? En leuke campingtips in deze omgeving?

Geweldig

De omgeving is geweldig. Zeker als je van wandelen en ander actieve dingen houdt. Wij hebben bewust niet op een camping in het gebied gestaan omdat we dat erg complex vonden met bijvoorbeeld boodschappen doen en dat soort dingen. Kijk ook een op www.camping-frankrijk.nl .Daar staat vast genoeg waar je iets mee kunt.

Puck

Puck

14-12-2016 om 22:23

Groentje, verklaar je nader

Wat is er complex aan het doen van boodschappen en dat soort dingen (wat voor soort dingen) als je op een camping staat? Ik zie eigenlijk niet in wat daar nu zo moeilijk aan zou zijn?

Tja

Wij vinden het zonde van onze tijd als we 50 km moeten rijden naar een supermarkt bijvoorbeeld. Zeker als dat over wegen moet zoals deze door de Gorges heen lopen. Kost ons te veel van onze kostbare vakantietijd. En wat voor soort dingen, eens iets anders doen dan op de camping blijven bijvoorbeeld , andere prachtige dingen in de omgeving bezoeken want die zijn daar in overvloed.

Pur Natur

Pur Natur

15-12-2016 om 19:01

Castillon de Provence

We zijn een paarkeer geweest op http://www.castillondeprovence.com/, vlakbij de Gorges. Op een mooie geisoleerde bergtop boven een stuwmeer. Leuke Nederlandse camping.

Wel voor naturisten dus daar moet je mee kunnen leven.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-12-2016 om 19:14

Castillon de Provence

Maar wel een mooie camping.

Puck

Puck

15-12-2016 om 19:27

50 km voor een supermarkt!!!

Ja, dat is inderdaad heel erg ver. Zijn er in de buurt dan geen supermarkten? Bijzonder! En de Gorge zo geisoleerd dat ook andere dingen moeilijk te bereiken zijn? T lijkt wel of je het over Mars hebt i.p.v. een streek in Frankrijk. Dan zou ik idd ook kiezen voor iets in de omgeving en dan een dagtocht naar de Gorge.

vlinder72

vlinder72

15-12-2016 om 20:02

puck

Kan hoor. Wij stonden ooit op een camping in hourtin plage (geweldige bestemming). Maar de dichtstbijzijnde supermarkt was zeker 25-30 minuten rijden.

Gelukkig had de camping een redelijke supermarkt.

Puck

Ben je er zelf weleens geweest ? Het is een gebergte wat toch anders is dan wanneer je in een vlak gebied zit maar ook daar wil ik geen lange afstanden rijden voor de dagelijkse boodschappen. Dat is iets waar wij inderdaad bij onze zoektocht naar mooie plekje rekening mee houden. Geisoleerd is het zekerniet te noemen maar je rijdt niet even in een uurtje van A naar B . Maar de Gorges zijn geweldig en meer dan de moeite waard. Ook voor meer dan 1 dag. Castelane is leuk en het Lac de St Croix azur blauw. Zo mooi.

Puck

Puck

18-12-2016 om 19:48

Groentje

Nee, ik ben er nog nooit geweest, maar staat hoog op mijn verlanglijstje. En ben het helemaal met je eens dat je voor je dagelijkse boodschappen geen lange afstanden wil rijden. Maar het verbaasde me dat dat in Europa nog bestaat: zo ver moeten rijden voor je dagelijkse boodschappen. Wij gaan meestal ook in erg rustige streken, ook in gebergtes, op vakantie maar zulke reistijden heb ik nog niet meegemaakt. Maar de gorges in Zuid-Frankrijk blijven zeker hoog op onze to-do-lijst staan. Dan toch die zak aardappels maar meenemen hahahaha

In Castellane

heb je een paar leuke campings en genoeg winkels + de markt waar je alle benodigde boodschappen kunt halen. Er zijn supérettes (kleine SPAR achtige winkels met genoeg keuze) en het is een leuk stadje. De Gorges du Verdon zijn wel stervensdruk in de zomer, en je komt er meer Nederlanders tegen dan bij Utrecht Centraal.
Veel rustiger zijn de Gorges de la Dordogne, of de Gorges de la Jonte. Even wil en mooi maar minder mensen en goedkoper.
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.