Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

camping gezocht in Kroatie/frankrijk/italie

Hallo,

Ik zet mijn vakantie hulpvraag hier maar weer eens neer. We zijn weer eens veel te laat met zoeken, er zit al veel vol.

Deze zomer willen we lekker 3 weken weg met de tent.

Onze voorkeur ging uit naar Kroatië, daar zijn we de afgelopen 4 jaar geweest naar volle tevredenheid.

We hebben Kroatië afgespeurd naar een leuke camping maar op één of andere manier wil het niet zo lukken. De prijzen zijn regelmatig erg hoog.

Wat onze wensen zijn:

budget: rond de 55 euro per nacht
zonzeker
Camping aan zee (dus vanuit je tent de zee in lopen
Zwembad op de camping

We gaan met 2 volwassenen en 2 pubers (15 en 17 jaar). Onze meiden zitten niet te wachten op disco's of een speciale tienervermaak. Maar winkelen vinden ze wel leuk. OOk vinden ze het leuk om kastelen of andere bezienswaardigheden te bezoeken of te wandelen.

Ik hoop dat jullie ons een stukje verder kunnen helpen.

Groetjes, K. oekje

k. oekje

k. oekje

30-04-2017 om 22:38 Topicstarter

aanvulling

Frankrijk zijn we ook al bekend mee. Niet veel maar we zijn enige malen naar zuid Frankrijk geweest en hebben daar goede ervaringen gehad.

Italie kennen we helemaal niet. Buiten het feit om dat we knetter gek zijn op italiaans eten kennen we italie helemaal niet.
Lijkt ons wel leuk om dat land eens te ontdekken.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

30-04-2017 om 22:56

Moet het de zee zijn?

In Italië kun je ook prachtig aan meren staan. Vanuit je tent het meer inlopen is ook fijn. Lago di Levico en Lago di Caldonazzo heeft campings dicht tot heel dicht aan de meren: Camping Levico, Camping Due Laghi, Camping Mario.

Als het per se de zee moet zijn is de Adriatische kust ook mooi. Wij waren eens in de buurt van Camping Mare Pineta in de buurt van Ravenna. Wij kampeerden toen niet maar ik weet dat de camping dicht bij zee ligt.

Italië vind ik geweldig!

Succes met zoeken.

Aagje

k. oekje

k. oekje

30-04-2017 om 23:08 Topicstarter

Ja, wel zee en geen meer.

Het klinkt misschien vreemd maar ik durf niet in een meer te zwemmen.

Ik duik in de zee 10 meter diep, hou echt heel veel van snorkelen en dobber de helft van de tijd op mijn buik in de zee.

Maar een meer.....

Moet er niet aan denken.

Trouwens, de rest van het gezin wil ook zee

We wonen in Nederland te ver van zee en zijn er echt gek op.

misschien een gek idee

maar als je in Nl te ver van de zee woont, waarom probeer je dan niet een huisje in de buurt van zee te vinden. Misschien via huizenruil als je dat aandurft. Een collega van mij heeft op die manier een keer in Limburg gezeten en anderen in de buurt van zee.

Met andere landen ben ik niet zo bekend.

Mathilde

Mathilde

01-05-2017 om 15:53

wat is er mis met een meer?

Waarom zou je daar niet in durven en wel in een zee?

k. oekje

k. oekje

01-05-2017 om 22:40 Topicstarter

Tja, waarom geen meer...

Ik voel in een meer geen bodem onder m'n voeten. Het water is vaak troebel en ik kan niet onder water zien.

Het zit echt tussen m'n oren, net zoals ik panisch ben voor krabben maar bijv muizen of slangen me echt niets doen.

We gaan maar 3 week per jaar op vakantie. En die tijd wil ik niet spenderen om mijn angst voor een meer te overwinnen--

Ook willen we in die 3 week niet in Nederland zitten. Want in Nederland kunnen we er niet zomaar vanuit gaan dat we een heel warme zomer krijgen.

We kunnen erg genieten van andere landschappen, mensen die we niet kunnen verstaan, etiketten die we in de winkel niet kunnen lezen, zobder tijd leven, smorgens je bed uit branden en tot snachts lekker buiten je tent zitten boekje lezen, beetje knutselen met eten koken robdom de tent etc.

Nederland is voor ons echt geen optie, ook al heeft Nederland enorm mooi plekken.

Nou, dus..... zo een beetje...... --

Tof

Tof

01-05-2017 om 23:28

Dat heb ik ook

Ik houd van de zee en niet van meren.
Zelfs bij de grote plas in mijn stad, met gaten van 40+ meter, dus echt groot en wijds, zul je mij niet verder dan tot m'n knieën zien gaan.

Ik kan je helaas niet aan tips helpen omdat ik niet kampeer.

Blue Bayou

In Zuid-Frankrijk. Ik weet de prijs niet meer precies (er zit nu ook een andere eigenaar op), maar het was minder duur dan de andere campings dicht aan zee.

k. oekje

k. oekje

02-05-2017 om 23:24 Topicstarter

Reactie

Ja, het zit echt tussen m'n oren wat betreft een meer.

Wat ik grappig vind is dat ik mijn dochter vanmorgen sprak over de mogelijkheden. Zee, meer, rivier....

Mijn dochter zit op wedstrijd zwemmen en traint 5x per week.

Ze ligt vaak door de week (met wedstrijden erbij) zo.'n 6x in het zwembad. Ze springt van hoogtes van 10 meter. Niets is haar te gek.

Maar ook al wil ze heel graag mee zwemmen met het klaar zwemmen voor ALS, ze doet het niet omdat ze niet in een kanaal durft te zwemmen.

Haha, daar snap ik nou niets van. Toen ik haar vertelde dat ik niet in een meer durf te zwemmen begreep ze dat wel, vindt zij ook niet geweldig. Maar een kanaal....... dat gaat er echt niet in bij haar

Iedere gek z'n gebrek, hihi

Drietje, ik ga ff googlen. Dank je

k. oekje

k. oekje

07-05-2017 om 18:37 Topicstarter

Drietje, ik heb een vraag aan je

Ik heb gekeken op de camping die je me had aangeraden. Dat lijkt ons zeker een leuke camping.

Maar op één of andere manier kan ik geen manier vinden om te zoeken of er nog plaats is op de camping, wat het kost om te kamperen etc.

Ligt het aan mijn blond zijn of is het echt de bedoeling dat je de camping belt voor info?

k. oekje

k. oekje

10-05-2017 om 23:05 Topicstarter

Gevonden!

Het is camping umag geworden. In Kroatië.

Helemaal blij

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.