Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mari39

Mari39

02-01-2017 om 20:16

Camping Côte d'Azur/Provence

We willen dit jaar naar cote d azur of provence, met twee jongens van dan 10 en 15 jaar. Naar een camping in een stacaravan. Voor beide jongens is het belangrijk om leeftijdsgenoten om zich heen te hebben. voor de jongste Nederlandse kinderen, voor de oudste maakt dat niet zoveel meer uit. We doen niet aan animatie, alhoewel oudste een kampvuur wel leuk vindt. Zwembad met glijbaan, en voorzieningen een beetje in de buurt. Strand is leuk maar we vinden het niet erg om daar wat verder van weg te zitten.
Er zijn ontelbaar veel campings in die regio, veel te veel om uit te kiezen. Heeft iemand ideeën en suggesties voor campings in die regio?

Celine

Celine

02-01-2017 om 20:54

Le Colombier

Ben ik geweest toen ik 17 was. In Frejus. Paar km van het strand. Mooie omgeving voor ritje langs de kust richting Nice/Cannes of juist de andere kant uit (St. Tropez). Prima camping toen. Weet niet hoe het nu is.

Blue Bayou

Dus

Juno

Juno

02-01-2017 om 21:49

Rioclar

Geen strand, wel een prachtig blauw stuwmeer (lac de Serre-Poncon) vlakbij en een zwembad op de camping. Mooie omgeving met veel mogelijkheden voor sporten zoals mountainbiken, wielrennen, kite surfen en de 'gewone' Franse dingen als klimmen, en uitstapjes naar natuurgebieden, mooie steden enzovoort.
Veel schaduwplekken, veel jeugd in de tienerleeftijd maar niet vervelend.
Dagje Italië behoort ook nog tot de mogelijkheden. Ik vond het een camping om naar terug te gaan, er was zo veel leuks in de omgeving!
http://rioclar.com

Mari39

Mari39

03-01-2017 om 11:44

ff gekeken

Colombier is erg leuk, maar wel prijzig. Het is nu een yello village camping voor zover ik kan zien. voor 2 weken was ik meer dan 3000 kwijt. Voordeel is wel dat je niet gebonden bent aan de zaterdag als reisdag.

Blue bayou erg leuk, goede tip. We zijn in deze regio wel 2 jaar geleden al geweest, de oostkant van cote dazur nog niet. Maar ik onthou deze!!

Rioclar zag er goed uit, Heel divers en ook wel rustig. Daar ga ik me in verdiepen, bedankt voor de tip!!

lennest

lennest

03-01-2017 om 17:05

Castellane

Denk eens aan de plaats Castellane, op 800 meter hoogte in de Haute de Provence, dus in de nacht niet zo warm maar overdag wel en dat is fijn. Een caravan zonder airco is geen probleem. Er zijn diverse campings in diverse prijsklassen van diverse touroperators of gewoon zelf boeken. In de buurt zit een leuk meer met waterfietsen. Castellane zelf is een leuk stadje en in de stad Grasse is een uurtje rijden, Cannes is iets langer, maar de route er naar toe is al de moeite waard.
Grote supermarkt met een tankstation en dat is ongeveer het enige tankstation in de regio.
Je zit vlakbij de Georges du Verdon, veel mogelijkheden voor raften, kanoën en zo. In het gebied zijn ook veel grotten te bezoeken.
De weg naar Castellane gaat over de Route de Napoleon, prachtig, maar soms ook heel eng; smalle wegen, diepe dalen en Fransen die gerust 90 rijden terwijl ik dacht: 40 is ook genoeg.

Zus

Zus

06-01-2017 om 16:21

Riviera d'Azur

Op die camping waren we vorig jaar bij Frejus. Niet zo groot, veel Nederlandse kinderen. Wij vonden het een gezellige camping. Voor komende zomer gaan we naar Pierre Verte, stuk groter, maar was een van de weinige campings waar nog een stacaravan te huur was. Mijn kinderen zijn trouwens dan 14 en 16.

Mari39

Mari39

09-01-2017 om 21:48

het is geworden

camping la baume in frejus.

Camping met tieners als doelgroep, dus voor de oudste lopen er in ieder geval leeftijdsgenoten rond. En voordeel: we hebben niet de zaterdag als reisdag.Ben ik erg blij mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.