Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Brussel. To go or not to go?

Maanden geleden heb ik een paar dagen Brussel geboekt (half december) voor ons gezin (3 pubers). Maar goed, toen was alles nog pais en vree. Op internet kan ik niet echt vinden hoe het daar nu is. Maar ik twijfel erg of we wel moeten gaan en of het uberhaubt wel leuk is om daar nu de toerist uit te hangen.

Iemand onlangs nog in Brussel geweest en die me kan aanraden vooral thuis te blijven of gewoon te gaan?

Alvast dank!

Thomas

Thomas

06-12-2015 om 18:45

gaan

De kans dat er in Brussel iets gebeurt is even groot als de kans dat er ergens anders wat gebeurt. Waarom zou de kans groter zijn?

Injel

Injel

06-12-2015 om 18:54

gaan

De veiligheidsmaatregelen zijn eind november al flink teruggeschroefd en er is geen negatief reisadvies.

neteret mut

neteret mut

06-12-2015 om 19:46

gaan

ikzelf ben dinsdag nog in Brussel geweest, mijn man ook maar naar een andere plek (verschillende vergaderingen). Maar goed dat is natuurlijk niet als toerist. Voor zover ik weet is alles weer open, er wordt iets meer aan banden gelegd wbt het meenemen van rugzakken en er is iets meer politie zichtbaar (er liepen er 2 in het station) Er kwam zelfs een kaartjescontroleur langs in de trein.

Gaan

Met al die veiligheidsmaatregelen momenteel zal het in Brussel veiliger zijn dan ergens anders.

skik

Libertine

Libertine

06-12-2015 om 20:58 Topicstarter

Niet perse qua veilig, meer qua gezellig

Meer of het qua toerist wel leuk is. Is alles open? Of is het half uitgestorven? Of ziet het blauw van de agenten? Dat vind ik dan weer niet zo gezellig

neteret mut

neteret mut

03-01-2016 om 23:15

en wat heb je gedaan?

ben je wel gegaan of niet?

Libertine

Libertine

04-01-2016 om 23:25 Topicstarter

Natuurlijk!

En het was ontzettend leuk. Wel een hoop militaire op de been, in vol ornaat met tamelijk indrukwekkende wapens. In Nederland zie je dat bijna niet. Vonden de kinderen behoorlijk indrukwekkend. Er waren relatief weinig toeristen. De dag na we weer weg waren werden de veiligheidmaatregelen weer verhoogd trouwens. Het schijn met oud en nieuw behoorlijk uitgestorven geweest te zijn.

neteret mut

neteret mut

05-01-2016 om 11:07

fijn

dat je een leuke tijd gehad hebt. Ach die dreigings-niveau's worden steeds verhoogd en verlaagd. Nou woon ik niet in Brussel en kom ik er maar af en toe en heb er daarom ook maar heel weinig last van. Wel viel het mijn zonen op toen we vorige week naar het museum gingen, de soldaten die op de stations rondlopen en de strenge beveiling bij het betreden van het museum (poortje met 3 bewakers, inleveren van dingen enz.). Verder was het beredruk in het museum, bij de tentoonstelling dan want de rest hebben we niet gezien (sarcophagi in het Jubelpark museum)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.