Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bij een stad, maar met een zwembad

Dochter (16) en ik willen in augustus een week weg. Ooit waren we in Barcelona en zaten we vlak bij het strand: mooie combinatie van luieren en door de stad slenteren. Zoiets willen we dus weer, maar dan niet in Barcelona (en niet in Rome, daar zijn we ook pas geweest). En dochter heeft nog liever een zwembad dan een strand. Het moet natuurlijk mooi weer zijn, maar niet snoeiheet (dus geen Madrid in augustus). Eisen genoeg!
Heeft iemand een leuke tip voor een stad en/of hotel (of appartement)?

Berlijn

Berlijn heeft vast een zwembad en anders kun je zwemmen in de Spree (geloof ik) en anders ga je met de metro in een half uurtje naar Potsdam war het stikt van de zwemmogelijkheden.
Duitsers zijn dol op zwemmen.

Amsterdam heeft ook genoeg zwembaden in west, in oost, naast het Rijksmuseum, in zuid

Katniss

Katniss

02-07-2014 om 18:30

Overal

Ik zou in eerste instantie de stad kiezen en dan op booking.com daar een hotel met zwembad zoeken. Berlijn lijkt mij erg mooi, en niet te warm.

Annet

Annet

02-07-2014 om 20:01

Berlijn klinkt goed, Praag ook

Hotels met een mooi zwembad zijn overal te vinden.

Als je toch aan zee wilt, kun je denken aan Bilbao (Spanje), Biaritz of Bordeaux (beiden Frankrijk).
Ik denk niet dat je daar vanuit hotel strand en centrum makkelijk kunt bezoeken. Maar met een hotel aan het strand ben je met het ov ook zo in het centrum.

vlinder72

vlinder72

02-07-2014 om 20:27

San Sebastian

San sebastian is een leuke stad. En het heeft een strand.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-07-2014 om 21:08

Marrakech

Veel hotels met zwembad (hoewel sommige amper groter dan een ligbad), en een zwemgebeuren ergens aan de rand van de stad.

Annet

Annet

02-07-2014 om 21:36

Marrakech is snoeiheet in de zomer

Dat is juist het mooie van de Atlantische kust (zowel Frankrijk als Spanje), het is zelden snoeiheet aan die zee.

Stenna

Stenna

04-07-2014 om 23:57

Berlijn, scandinavie

Berlijn was ook het eerste dat bij me opkwam. Hoe zit dat eigenlijk met steden als Oslo, Gothenborg, en Kopenhagen: die liggen toch ook aan zee? Zijn daar geen stranden bij (ik ben er niet geweest)?

+ Brunette +

+ Brunette +

03-08-2014 om 19:17

Kuststeden

Niet elke stad aan zee heeft strand. Google er eens op.

amk

amk

03-08-2014 om 20:03

wenen

heeft een stadsstrand aan de Donau. Mooie stad om te zien en leuke dingen om te doen.

Nien

Nien

04-08-2014 om 15:23

Parijs, venetie

Heeft vast hotels met zwembad en in de zomer twee stranden. Of Venetie, hier zijn ook hotels met zwembad te vinden en ook genoeg strand.

Stockholm

Hotel met zwembad zoeken. En verder naar de prachtige eilandjes die er voor de kust liggen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.