Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sok

Sok

26-06-2016 om 13:16

Beste vakantie ervaringen Dld/Zw/Fr

Ik ben op zoek naar leuke of sportieve activiteiten voor een gezin met twee jongens van twaalf en veertien jaar. Het idee is dat we in de zomervakantie gaan rondtrekken in een camper door Duitsland, naar Zwitserland en dan via Frankrijk, Luxemburg en Belgie weer terug naar Nederland. De streken waar we door heen komen zijn in Duitsland: Noordrijn Westfalen, Rijnland Palts, Saarland en Baden-Wurttemberg. In Zwitserland zijn we in de westelijke helft van dat land. In Frankrijk rijden we denk ik door de Savoie, Franche Comté, Elzas, Loraine. En in Belgie zullen we denk ik dan door de Ardennen rijden.
Wat ik graag zou willen weten is waar jullie als gezin goede vakantieherinneringen hebben liggen. Bijvoorbeeld aan die spannende tokkelbaan, dat mooie zwembad, die ene stoere bergtocht, die uitdagende fietstocht (die ook voor de iets minder sportieve moeder te doen is..!) of misschien toch dat fantastische pretpark? Ik hoor heel graag van jullie vakantiebelevenissen waar je als gezin veel plezier hebt gehad!

Pirata

Pirata

26-06-2016 om 13:41

Siegen

Wij waren enorm aangenaam verrast door het museum in Siegen. Het ligt op de "oranjeroute". Het kost bijna niks (familekaart een tientje ofzo). Er is een Oranjegalerij, een zaal vol Rubensschilderijen, een mijngang en nog veel meer. Niet heel groot maar wat was ik enorm verrast!

Pirata

Pirata

26-06-2016 om 13:48

Martigny

En in Zwitserland: in Martigny zijn fantastische musea.

Sok

Sok

26-06-2016 om 16:37 Topicstarter

Beste vakantie ervaringen Dld/Zw/Fr

Wat een leuke ideeën allemaal, dank jullie wel!
Wie weet nog meer tips?!

Magalí

Magalí

26-06-2016 om 16:40

In Zwitserland

Geen idee of dat een beetje op jullie route ligt, maar wij vonden de Rheinfall erg indrukwekkend, daar komen enorme hoeveelheden water naar beneden. Wel erg toeristisch, maar de moeite waard!

Thursday Next

Thursday Next

26-06-2016 om 16:53

Hermeskeil

het spporwegmuseum (Dampflok-Museum Hermeskeil).
Niet te vergelijken met het spporwegmuseum in Utrecht, de enige overeenkomst is dat er treinen zijn. In Hermeskleil staan een paar gerenoveerde locomotieven, en verder staan er buiten tientallen treinen, treinstellen en locomotieven te verroesten. Er is geen geld en er zijn niet genoeg vrijwilligers om alles op te knappen. Je kan wel alles bekijken, overal in en op klimmen.
Juist hierdoor vind ik het echt de moeite waard.
http://www.dampflokmuseum-hermeskeil.de/

40er

40er

26-06-2016 om 17:16

2 campings

1e, camping Harfenmühle. Je kunt daar edelstenen zoeken, vlakbij ook echt hakken naar edelstenen. Verder veel leuke dingen id omgeving. Camping ligt tussen Trier en Idar-oberstein, dichtst bij Idar.

2e, zwartewoud, camping Langenwald. Super mooie, nette camping. Leuke omgeving. Op de camping bv boogschieten. Je zit ongeveer een uurtje boven de bodensee.

@Emma

@Emma

26-06-2016 om 17:52

Chamonix

Kabelbaan naar de Flégère en dan lopen naar Lac Blanc. Spectaculair uitzicht over Massief du Mont Blanc. Je kunt dezelfde weg teruglopen als je niet van trappetjes klimmen houdt, maar voor pubers het einde.
Ijsgrotten boven Chamonix bij Montenvers, en nog indrukwekkender door het bos omhoog langs de glacier de Bossons, nu de gletsjers er nog zijn...
Je kunt ook met een kabelbaan omhoog naar de Aiguille de Midi, 3800 meter, en fantastisch uitzicht. Chamonix zelf is een beetje mondain, vergane glorie, maar er is een prima zwembad, een camping, veel sport en ontspanning en winkels en een gezellige markt op zaterdag , prima om een dag of 4à 5 te zijn.

Anne M

Anne M

06-07-2016 om 18:23

Zwitserland

In Zwitserland zijn wij met name in Berner Oberland en Rhonetal geweest. Wat fantastisch is, is het treintje vanuit Lauterbrunnen of Grindelwald naar de Jungfraujoch. Daar "even" doorlopen naar de berghut (Monchjochhutte) voor koffie/lunch.

Vanuit Kandersteg zijn de meest fantastisch tochten te maken.

Wat ook altijd leuk is, een klimbos. Die zitten inmiddels op heel veel plekken. Onze ervaring is, hoe meer Alpenland, hoe leuker (en moeilijker) het klimparcours.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.