Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Anoniem

Anoniem

04-09-2013 om 23:14

Barcelona met zoon van 14, tips?

Ik wil met mijn zoon van 14 in de herfstvakantie een paar dagen naar Barcelona. Zijn droom is om het stadion te zien. Dat gaan we doen. Ik ben zelf nog nooit in Barcelona geweest. Wat kunnen we nog meer doen wat ook leuk is voor een jongen van 14. Hij is niet echt dol op musea. Maar zijn er nog andere leuke dingen? Heeft iemand tips? OOk tips voor een leuk hotel zijn welkom.

Fietsen!

Geweldige stad, Barcelona!

Paar keer geweest. Laatste keer in Villa Emilia, absolute aanrader. Ligt heel centraal tussen Placa Catalunya en Placa Espagna, vlak bij metrostation in leuke buurt. Heerlijk dakterras, goed restaurant. Wij hadden een mooie lastminute aanbieding, ik meen via Booking.com maar kan ook Tripadvisor zijn geweest.

Verder: wij (ben ook n keer met dochter geweest, en met man) vonden de fietstocht met Orange Monkey Tour ge-wel-dig! Met nederlandstalige gids, eerste keer een nederlandse student, tweede keer een belgisch meisje. We konden zelf aangeven wat we wilden, dus heerlijk door het oude centrum, langs het strand en door het Parc Ciutadella. Lekker langs terrasjes, en/of tapasbars.
Verder natuurlijk de hop--on-hop-off bus, beide 'loops' gedaan. Lekker uitstappen (bv bij Camp Nou, of ParcGuell) rondlopen, en daarna weer lekker instappen en de stad aan je voorbij zien gaan.

We hebben ook genoten van het prachtige spektakel bij de Fontana Magica bij Montjuic. Ik meen elke vrijdag- en zaterdag? stromen de trappen naar dat prachtige slot vol, en als het gaat schemeren ontstaat er een prachtig samenspel tussen de fontein die in allerlei kleuren gaat spuiten, op muziek, met mooie bewegingen. Nou, moeilijk te omschrijven maar heel indrukwekkend. Voor je zoon is ook het acquarium een leuke tip denk ik!

Veel plezier!

Puck

Puck

09-09-2013 om 12:29

Gaudi

Als je in Barcelona bent dan mag Gaudi eigenlijk niet op je lijstje ontbreken. De Sagrada Familia is natuurlijk het mest bekend, maar ook de andere bouwwerken vonden wij erg de moeite waard.
Uiteraard is de Ramblas ook erg leuk. Aan de Ramblas zit ook een grote overdekte markt, ben de naam even kwijt, maar die is ook zeker een bezoekje waard.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.