Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Emmawee

Emmawee

04-01-2015 om 00:48

Barcelona

Na jaren aanrommelen, want: nooit geld genoeg, willen we nu toch weer eens een keer ECHT op vakantie. De oudste gaat van de basisschool af en we hebben hem (min of meer) laten kiezen. Barcelona. Dat is een mooie keuze, want aan die stad hebben we mooie herinneringen van 8 jaar geleden (toen hij net op de basisschool zat).
Ik ben me aan het oriënteren, maar ik merk een ernstig tekort aan ervaring in het boeken van een (vlieg)vakantie. Waar doe ik verstandig aan? Nu gewoon al een vlucht boeken (is dat echt goedkoper?) Of wachten op een Last Minute?? Is het verstandig om appartement en vlucht apart te boeken, of juist zo'n "all-in" vakantiepakket? Ik vind het best lastig om al die opties uit elkaar te peuteren.
Verder ben ik vreselijk bang om te gaan vliegen, maar ik geloof toch echt dat het het snelst en het goedkoopst is. Of weet iemand een mooi alternatief??
Graag ervaringen en tips!
Maw.

Wat wil je

Hotel? Appartement? Week? Weekend? Aan zee of liever midden in de stad? Dat bepaalt allemaal mee voor wat het handigst is.
Ver tevoren zijn goedkope vluchten te boeken op vliegreizen.nl of cheaptickets.nl
Dan kan je zelf kijken naar goedkope hotels op booking.com of appartementen via waytostay.com
Dan kan je het zo goedkoop maken als je zelf wil maar moet je wel zelf regelen maar is niet moeiljk op internet

Wij

Hadden een heel leuk appartement aan de haven via waytostay. Maar als je maar een paar dagen gaaat is een hotel ook prima

Mikke

Mikke

04-01-2015 om 11:23

Wij

Wij gaan over twee weken naar Barcelona Vliegen, uiteraard. We zitten in een kleine B&B in de stad, waar iedereen bijzonder enthousiast over is (maar nog geen eigen ervaring). Qua ligging ideaal vanwege de verbinding met de vliegveld en verder veel op loopafstand. De prijs viel me ook erg mee. Als ik langer dan 'n paar nachten zou gaan zou ik kijken voor Airbnb, zeker met kinderen erbij.

Wij boeken trouwens altijd de vlucht en het verblijf los. Zeker als je in een vakantieperiode wil vliegen is vroeg boeken volgens mij nog altijd het goedkoopst.

Tonny

Tonny

04-01-2015 om 12:00

Ha leuk!

Ben er ruim twee jaar terug geweest. Met oudste dochter. Hotel aan de kust, hotel Front maritiem, metrohalte Selva de mar. Geboekt via D-reizen. Was een fijn hotel, rustig gelegen, en met de metro kon je zo naar het centrum. De hop on hop off bus stopte er vlakbij.
Het was prettig geprijsd, maar ja, niet middenin de zomer. Misschien kiezen voor herfstvakantie?

Nien

Nien

04-01-2015 om 23:47

hoe eerder hoe goedkoper

Hoe eerder je boekt hoe goedkoper. Kijk ook met flexibele dagen. En zoek vertrek vanaf diverse locaties. Afhankelijk van waar je woont kan je ook vanaf Dusseldorf of Brussel vertrekken. Ik zou los boeken. Dus eerst vliegtickets en daarna slaapplek.

Vliegen is inderdaad het snelst en goedkoopst. Maar ook het veiligst. Maar mijn hobby is het ook niet.

Emmawee

Emmawee

05-01-2015 om 00:03

wat we willen

we willen graag 10 dagen, of iets meer. En dan in een appartement, dat lijkt me het meest praktisch en betaalbaar. Ik heb op de site van WimDu wel e.e.a. gezien.
WaytoStay ook maar eens bekijken.

Ok, vlucht en appartement apart zelf boeken is dus het best.

En dus ook NU boeken... en niet wachten op Last Minute aanbiedingen of eerder: vroegboek-kortingen... en zo ja, wanneer komen die laatste???

Mikke bedankt voor de airbnb-tip. Het lijkt op WimDu. En veel plezier over 2 weken!

En Tonny, tja... het is dit keer echt een zomervakantie-ding. Vorige keer in mei waren we vast beter uit. Ook wat het weer betreft... het zou in augustus wel eens heel heet kunnen zijn... gok ik.

Groeten, Maw.

Mikke

Mikke

05-01-2015 om 00:22

Ja, nu boeken of in elk geval niet te lang wachten Wanneer de aanbiedingen komen, weet ik niet. Volgens mij is er niks zo onvoorspelbaar als de prijs van een vliegticket! Check vooral veel verschillende sites, want dat kan flink schelen. Wij vliegen nu met KLM, direct bij KLM geboekt (in september 125 euro, nu 155).

En kijk inderdaad ook bij andere luchthavens, als dat haalbaar is. Vlucht die wij hadden van Ams naar Dublin was 450 euro, vanaf Eindhoven was het 70 euro (maar goed, ik hoefde niet zelf te betalen, en dan is Schiphol voor mij veel handiger )

Verblijf heeft minder haast. Ook dat hebben we nu bij de B&B zelf geboekt, maar we hebben ook goede ervaring met Expedia en Booking.com. Soms is het ene goedkoper, soms het andere.

Veel plezier met je voorpret En qua vliegen: ik vond het vreselijk! Tot 5 jaar geleden hield het me echt tegen om op reis te gaan, maar inmiddels draai ik er mijn hand niet meer voor om (na wat zelfhulpsessie van YouTube ).

Emmawee

Emmawee

05-01-2015 om 00:35

Ok!

NU boeken dus. En veel kijken en vergelijken en rekenen...Ik ga ervoor. Maar nu eerst even slapen.

Ha, zelfhulpsessies op YouTube, die moet ik maar es opzoeken. Mindfullness kan ook werken, lijkt me. Vorige vliegreis (8 jaar geleden) hielpen een aantal meditatietechnieken me ook ENORM. En het boekje "Help ik moet vliegen!"van (jawel!) Renée Diekstra. Toch nog een stuk of 4 paniekaanvalletjes... argh.

Groeten, Maw.

Oregano

Oregano

10-01-2015 om 19:03

Nu aanbiedingen via Transavia

Mijn dochter heeft net geboekt voor een paar dagen eind april voor 70 euro per persoon retour naar Barcelona via transavia. Daar hebben ze iets gezicht via Airbnb, zo kun je goedkoop op vakantie. Er is een app van Airbnb , heerlijk om daar rond te kijken : ) succes!

Jip

Jip

17-01-2015 om 09:15

Hoe eerder hoe beter

Vluchten naar Spanje worden alleen maar duurder. Er zijn drie vliegvelden rondom Barcelona met goede verbindingen naar Barcelona zelf. Barcelona, Reus en Girona te boeken bij Ryanair, Transavia, Vueling, KLM en Arkefly. Zelf vergelijken kan je een aardige winst opleveren.

Emmawee

Emmawee

18-01-2015 om 00:33

Dank!

Het is gelukt. We vliegen met Transavia, we gaan 11 dagen midden in de zomer en betalen daarvoor (reis en verblijf) iets minder dan € 1550,= in totaal.

Ik vind het erg veel geld, maar eigenlijk valt dat dus nogal mee. We hadden kunnen besparen door korter te gaan, maar ja... als ik dan toch moet vliegen, dan moet het niet te snel voorbij gaan, vind ik

Het appartement dat ik uiteindelijk heb gehuurd, is heel klein, maar ziet er goed uit, afstand naar strand en stad is te lopen.
Ik vroeg me af...zaten we de vorige keer ook niet zo'n beetje in die buurt?

Google maps geopend, streetview... blijken we nu precies om de hoek te zitten! We kunnen gewoon weer naar dezelfde bakker als toen!

Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.