Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bagage bij British Airways

In de meivakantie gaan dochter en ik een paar dagen naar Londen. De vorige keer kwamen we terug met een extra koffer met daar gekochte kleren, maar toen mocht je gewoon nog 20 kilo ruimbagage meenemen. We willen nu ieder een redelijk lege koffer mee heen nemen om die daar weer lekker te vullen. Ik heb via Vliegtickets.nl tickets geboekt en de meneer aan de telefoon vertelde me dat ze daar niet direct bagage kunnen bijboeken (voor British Airways), maar dat ik dat op de site van BA direct kan doen.
Als ik op die site kies voor - naast de toegestane handbagage - een koffer voor mijn dochter en een koffer voor mij, dan betaal ik veel meer dan wanneer ikzelf twee extra koffers meeneem. Is dat niet raar? Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Of doe ik iets verkeerd op de site? Of is het verboden om op mijn naam een koffer spullen voor dochter mee te nemen? Ik kom er even niet uit...

ik snap...

niet precies wat je bedoelt, maar het is normaal dat bagage vooraf aanmelden (bijv bij online inchecken, maar kan ook eerder) goedkoper is dan bagage aanmelden bij de incheckbalie. Tegenwoordig is alleen handbagage gratis en betaal je voor je koffer in het luchtruim (binnen Europa).

Tijgeroog

Tijgeroog

18-02-2015 om 16:29

Het kan inderdaad zijn dat je voor je eerste koffer zeg 25 euro bijbetaalt, en voor de tweede koffer 15. Ook kan er nog verschil zitten tussen 3 keer 20 kg en 4 keer 15 kg, dat hadden wij vorig jaar bij Ryanair. En natuurlijk mag je dan twee koffers op jouw naam meenemen, lekker doen.
Ik vind twee koffers extra trouwens wel heel veel (ook dat heb ik vorig jaar bij Ryanair ervaren ) Wij hadden grote weekendtassen, in plaats van koffers, waar heel veel in past. Op de heen weg zaten de extra tassen gewoon opgevouwen in een van de andere tassen.

Pennetje

Pennetje

18-02-2015 om 22:19 Topicstarter

Gebeld

Ik heb vandaag even gebeld met British Airways. Volgens die mevrouw klopte het niet wat ik op de site had gezien en ze kwam met een lagere prijs, waarbij het niet uitmaakte op wiens naam de koffers stonden. Ik heb haar gevraagd het direct maar voor die prijs in orde te maken en dat heeft ze gedaan. Wel moest ik nog een paar keer horen dat het beter was om direct bij BA te boeken en niet bij Vliegtickets.nl. Ik had het vergeleken en Vliegtickets was echt goedkoper. Dat kon niet volgens haar, maar ach, dat van die bagage kon ook niet volgens haar. Het is in orde nu, dus laat maar kletsen.
Dat van die weekendtassen is op zich een goed idee, maar vorige keer heb ik met allemaal zware zooi door metrostations lopen sjouwen, dit keer wil ik iets met wieltjes.

guera

guera

22-02-2015 om 11:36

klopt wel

Wat ze zegt. Direct bij de airline boeken is vaak goedkoper. Vliegtickets gooit er 7 euro per ticket bovenop voor boekingskosten. Dat doet de airline niet. Ik gebruik zon site als vergelijker en boek dan toch bij de airline zelf. Ook omdat vliegtickets ook nog es kosten in rekening brengt voor gebruik creditcard bv. Iberia doet dat niet.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-02-2015 om 19:37

Logisch

De airline wil natuurlijk dat je bij hen boekt zodat ze niets aan Vliegtickets hoeft te betalen voor het aanbrengen van een klant.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.