Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

KarenB

KarenB

27-09-2013 om 17:33

Autorondreis Denemarken

Mijn man en ik hebben ons oog laten vallen op een autorondreis in Denemarken, nog niks speciaal op het oog.

Zijn er hier mensen die al zoiets gedaan hebben en wat raden jullie aan, onze meiden zijn dan 13, 12 en 7.

En is Denemarken qwa prijzen met eten etc net als Nederland of duurder?!

Kortom alle tips zijn welkom!

Jet

Jet

03-10-2013 om 13:54

Niet zo leuk

Het is al een aantal jaren geleden dat wij op de terugweg vanuit Noorwegen nog enkele dagen in Denemarken zouden blijven. Eerst aan de westkust en daarna nog een paar dagen rondom Legoland. Helaas was ons hotel overboekt en kregen we een vies appartement. Het hotel zat vol met Denen en wij als enige buitenlanders werden apart gezet. Omdat het weer bovendien ronduit slecht was zijn we eerder naar huis gegaan. Eerlijk gezegd viel het landschap me ook nogal tegen (net Nederland). Er zullen best personen zijn die wel enthousiast zijn over Denemarken maar helaas waren wij dat dus niet.

Dalarna

Dalarna

04-10-2013 om 07:27

Denk aan zweden!

Wij hebben dit jaar een autorondreis door Zweden gemaakt, teruggereden door Noorwegen en Denemarken en net wat ik al dacht: Denemarken is precies Nederland.

Met het weer kun je geluk en pech hebben, net Nederland, dat vind ik niet van belang.

Helaas, ik kan je niet verder helpen. Kijk je bij Pharos of ergens anders?

KarenB

KarenB

07-10-2013 om 12:07

oke...

Daar gaan we eens overnadenken...Zweden heeft de reizen wel een stuk duurder, dat was in eerste instantie onze insteek maar we schrokken van de prijzen van Pharos.

Nu hadden we gekeken bij buroscanbrit.
Bedankt voor de reacties!

Charis

Charis

07-10-2013 om 15:47

Niet eens

Wij hebben dit jaar ook de route Denemarken/Zweden genomen en ik vond Denemarken helemaal niet zo lijken op Nederland. Het landschap is veel glooiender en een stuk leger dan bij ons. Lieflijk vond ik het. Het schijnt dat het eiland Funen heel mooi is, maar daar zijn wij dan niet langs gekomen.

Denemarken is net een stukje duurder dan Nederland qua boodschappen en ook de campings zijn er erg duur (dit itt Zweden, waar de campings juist erg goedkoop waren). De overtocht naar Zweden is duur doordat je altijd aan de ferry of de brug vastzit die allemaal ongeveer even veel kosten. Als je alleen via de bruggen naar Zweden rijdt, kun je een stuk goedkoper uit zijn door een abonnement op de bruggen te nemen (kun je via internet regelen). De tol is dan een stuk lager dus je hebt het abonnementsgeld er al in 1 reis uit.

Overigens had Scandinavië dit jaar een geweldige zomer, dat is bepaald niet alle jaren zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.