Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Moemie

Moemie

31-10-2015 om 18:30

Autohuur in USA

Weet iemand welk autoverhuur bedrijf het goedkoopst (en betrouwbaar/goed) is in de USA. Ik wil huren in LA en terugbrengen in SAN Francisco. Voordat ik alle vergelijkingssites af speur, is er hier vast wel een ervaringsdeskundige. Alvast bedankt voor de tips !

mijk

mijk

01-11-2015 om 05:39

ik rij nu door LA in een auto van Alamo

Bevalt prima gehuurd via rental cars geeft vergelijkingen maar we hadden al eerder goede ervaringen met Alamo.

Mijk

Brianna F

Brianna F

01-11-2015 om 08:39

Alamo

Al vier keer goede ervaringen mee gehad.

Mikke

Mikke

01-11-2015 om 10:28

Hier ook

Wij huren ook bij Alamo. Wel opletten als ze je een andere auto aanbieden omdat het bestelde type niet voorradig is of de gehuurde auto nog even door de wasstraat moet, dat je er een krijgt in dezelfde of een duurdere klasse. Ze probeerden ons tot twee keer toe voor het zelfde bedrag een goedkopere auto mee te geven...

Krullevaar

Krullevaar

01-11-2015 om 10:48

voordeel

Voordeel van Alamo is dat je zelf je auto mag uitzoeken in de garage. Daar staat dan een rij auto's uit de klasse die je hebt geboekt en kan je zelf de auto's bekijken en kiezen welke het meest geschikt is.

Vaak huur je wel via een broker en let erop dat je goed verzekerd bent en evt 2e bestuurder erbij boekt.

Moemie

Moemie

01-11-2015 om 11:52

Dank voor tips

Hier kan ik zeker iets mee! Het duurt nog even maar de voorpret is ook leuk. Auto boeken, reis uitstippelen. Nogmaals dank!

Combinatie

Het kan interessant zijn om ook te kijken naar combinaties. Eens waren de vluchten bij holland international iets duurder dan via de klm-site zelf maar hun autohuuraanbod maakte het weer aantrekkelijker om toch bij HI te boeken dan apart bij KLM en apart bij alamo. Na gepraat over de prijs van de vluchten in vergelijk met KLM, kregen we de vluchten voor dezelfde prijs in combinatie met de aantrekkelijke autohuur. Soms moet je wat gaan praten over de prijs.
Desnoods boek je ook even een hotel. Die moet je toch sowieso geboekt hebben voor je het vliegtuig instapt omdat je een adres moet opgeven van je verblijf in USA.

Ik heb de indruk dat je bij het ophalen van een huurauto als particulier extra moet opletten of je wel krijgt wat je gehuurd hebt. Ons vroegen ze ook hoeveel koffers we hadden en dat ze een mooie suv hadden staan. Maar wij hadden een minivan geboekt, ook al waren wij met 4 man. Ze proberen de minivans te behouden voor aanvragen van grotere gezinnen. Als je boekt via een reisorganisatie, moet je nog steeds opletten maar bieden ze wel meer service omdat ze hun contacten met de reisorganisatie niet willen benadelen.

De voorpret kan nog leuker worden door 1-2 dagen later te vertrekken op een minder populaire dag. Dat scheelt vaak veel in de kosten.
Dat kostenbesparen geldt ook voor de overnachting adressen; soms via het zelf benaderen van een hotel en soms via een reisorganidatie. Het is dan wel belangrijk zoveel mogelijk bij één organisatie te blijven want je betaalt bij elke reisorganisatie administratiekosten voor iedere boeking.

Dees

Dees

02-11-2015 om 09:59

Alamo

Alamo!

Even kijken op de site van alamo.nl of alamo.com wat het goedkoopste is. Je zou het ook kunnen boeken via USAreisen.de schijnt vaak voordeliger te zijn. Dat hebben we ook 2 keer gedaan daarna werd alamo.nl weer voordeliger. Even puzzelen dus.

Ans67

Ans67

06-11-2015 om 10:15

Sunny Cars!

Met Alamo inderdaad goeie ervaringen maar de laatste keer 6 weken gehuurd bij Sunny Cars en dat was vooral aantrekkelijk omdat je niet met nog allerlei ter-plaatse-te-betalen-afkooprisicos zit!
Groeten
Ans

vlinder72

vlinder72

06-11-2015 om 13:01

belangrijkste

Het belangrijkste vind ik de verzekeringen. Voor de VS moet je goed verzekerd zijn. Mocht je per ongeluk iemand omver rijden of ergens tegenaan botsen dan kunnen de kosten flink oplopen. Het handigste vind ik om in Nederland te huren en dan ervoor te zorgen dat je alle verzekeringen al hebt. Dat kan heel eenvoudig via Sunny Cars maar ook rechtstreeks bij Alamo of Herz. Wij hebben ook goede ervaringen bij Herz.

Wel moet je erop letten dat je bij aankomst niet tekent voor nog meer verzekeringen. Ze kunnen bij de balie echt heel erg zeuren over extra chauffeurs, benzine etc. Heb je alles al laat dat dat zien en daarna stoppen ze wel. Blijkbaar verdienen de medewerkers erg veel aan het afsluiten van allerlei extra verzekeringen. En let ook op de drop off kosten voordat je huurt. Dat kan enorm oplopen. verschilt per maatschappij en moet je ter plaatse nog betalen.

En dan nog iets. Mocht je een auto in Orlando willen huren dan heb je tegenwoordig een internationaal rijbewijs nodig. Dat is sinds niet al te lange tijd gewijzigd.

LA-San Francisco

TS dropt auto in dezelfde staat. Daat heeft ze. Toch niet te maken met dropkosten?

Ik vind het wel verstandig om je te verzekeren voor een extra chauffeur. Eens hadden we dat niet gedaan. We dachten dat het niet nodig zou zijn. Tot mijn man door zijn rug ging en ik verder reed. Het voelt niet prettig om te rijden terwijl je weet dat je niet verzekerd bent. Bij iedere poltitieauto die je ziet, vraag je je af of je te snel gereden hebt.

Mikke

Mikke

06-11-2015 om 22:43

Volgens mij..

Volgens mij is California (en ook Nevada) een van de staten waarbij 'n partner automatisch ook mede-chauffeur is. Ik weet of het alleen bij Alamo was en of het nog zo is, maar toen wij twee jaar terug een auto huurden in elk geval wel. We hebben overigens ook nooit iets hoeven betalen aan de balie...

mijk

mijk

07-11-2015 om 13:50

nee

Wij moesten bijverzekeren ( alleen ik rijd niet dus bij ons was dat zinloos)..

Mijk

Krullevaar

Krullevaar

08-11-2015 om 22:33

Nee

Hangt van het verzekeringspakket af. Bij een uitgebreider pakker zit een 2e bestuurder er automatisch bij, bij een bekerkter pakket niet. Als 2 personen een rijbewijs hebben, zou ik het altijd doen ook al ben je van plan dat slechts 1 persoon rijdt. Er kan immers van alles gebeuren en dan kan je wel door.

Vakantievierder

Vakantievierder

08-11-2015 om 22:45

type auto

Kijk uit met het type auto.

Ze vermelden vaak per categorie een bepaald type "of gelijkwaardig".

Hou er dus rekening mee dat je niet het genoemde type krijgt, maar dat het ook een andere "gelijkwaardige" auto kan zijn.

Ik zet dat woord tussen aanhalingstekens, want zij noemen soms auto's gelijkwaardig, die wij helemaal niet gelijkwaardig vinden (nl. een stuk kleiner, dan de auto genoemd voor een bepaalde klasse).

Dus vraag na en bevestig evt. schrifteljk wat voor auto's je kunt krijgen, zodat je niet teleurgesteld raakt, zoals wij.

Wij zouden een "Grand Jeep Cherokee" krijgen, maar kregen een "Jeep Patriot". Die zouden gelijkwaardig zijn, maar als je die naast elkaar ziet, dan lijkt de 2e wel het kleinere broertje van de 1e, echt een heel stuk kleiner, en veel minder luxe. Echt schandalig.

Was bij ons bij Alamo, maar kan me voorstellen dat je daar altijd alert op moet zijn.

Dees

Dees

09-11-2015 om 07:55

Ans

Welke afkooprisico's heb jij het over? Die hebben we namelijk bij Alamo nooit gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.