Getest! De meest hippe en kidsproof slaapbank, die ligt als een boxspring (en met kortingscode!)
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mare

Mare

06-03-2017 om 20:16

Appartement Londen 4 volwassenen: tips?

We gaan eind maart met onze (volwassen) dochters een weekend naar Londen. Al weer even geleden dat we met z'n viertjes op pad waren, dus erg veel zin in.
Net al via de zoekfunctie veel Londen tips hier gevonden, erg leuk.

Waar ik maar niet uit kom: de overnachting. We willen graag een apartement. Reden: we vinden het niet leuk om na een dag op pad in gescheiden hotelkamers te zijn, en willen ook 's avonds met z'n vieren zijn. Ook willen we kunnen koken: ik ben wat sneller moe, en vind het fijn om dan voor het eten ook eens 'thuis' te kunnen zijn.

We hebben nu een optie, maar dat is het nét niet: tikje shabby en wat ver weg. ik hang al avonden boven booking.com, tripadvisor en airbnb (nog nooit gebruik van gemaakt overigens).
Wat zoeken we? Apartement met liefst 2 slaapkamers, maar 1 slaapkamer en bv slaapbank is ook prima. Beetje fris, modern, strak (ik zie veel 'morsige badkamers langskomen ). Keuken en eettafel, dus. Rustige straat, dus niet bij bar oid. En liefst natuurlijk zo dichtbij centrum als mogelijk is. Kensington lijkt me bv. een erg leuke wijk.
Budget liefst ca. 200, max 275 euro per nacht. Is dat heel onmogelijk?

Als jullie tips hebben: heel, heel graag. Ook vwb Airbnb.

Alvast dank!
Mare

Li

Li

06-03-2017 om 20:39

Morsig

Hoort helaas wel een beetje bij Londen. Zeker de badkamers, want die hebben vaak tapijt. Echt waar! Kun je je voorstellen hoe dat na een tijdje gaat ruiken, brrr. Is een B&B geen optie? Helaas zonder kookgelegenheid, dat wel. Jeugdherbergen zijn soms ook prettig, als ze selfcatering kitchens en family rooms hebben. De grote zijn vaak wel wat lawaaiig.

Li

Li

06-03-2017 om 20:53

YHA Oxford street

Ligt lekker centraal, heeft family rooms en self catering. En je houdt een hoop geld over om te shoppen! Morsig zijn jeugdherbergen nooit, .aar bet kan wel zijn dat je de gang op moet voor wc en douche. En je slaapt meestal in stapelbedden.

Zon

Zon

06-03-2017 om 20:55

duur

Londen is duur, zeker wat jij zoekt nota bene in Kensington.

De meeste Londenaren hebben zoiets niet een voor zichzelf. Zelfs jonge professionals delen hun appartement en wonen in een bedsit (kamer met gedeelde faciliteiten).

Maar goed, ik vond dit op Expedia: https://www.expedia.nl/London-Hotels-Marlin-Aldgate-Tower-Bridge.h11281448.Hotelinfo?regionId=178279&semcid=NL.UB.GOOGLE.SEARCH.HOTEL&kword=londen_hotels_dsa!e.ZzZz.4510003181853.0.107053465328._cat%3Averenigd%20koninkrijk%2Fengeland%2Flonden%23inurl%3Ahotelinfo.londen_hotels_dsa&semcid=NL.UB.GOOGLE.SEARCH.HOTEL&gclid=CjwKEAiArvTFBRCLq5-7-MSJ0jMSJABHBvp0PEF3Uf18sFDte6kgFfYf9IHkpMyOjLWD9uxafgz9rxoCrw_w_wcB#chkin=24-03-2017&chkout=26-03-2017&adults=2&children=0&ts=1488829813687

Ziet er fris en modern uit. Als je daar even verder zoekt vind je vast meer. Je kan ook kijken naar hotelkamers met connecting doors alleen heb je dan geen keukentje. Maar je bent op vakantie toch??

Wat Li zegt klopt: ik heb een Engelse moeder en hier in Nederland moest een badkamer komen met vloerbedekking, want lekker warm aan de voetjes. Totdat m'n moeder haar haar ging verven, toen ging het mis...

Li

Li

06-03-2017 om 21:29

Of wanneer je minder goed mikkende huisgenoten hebt...ieuw.

Marije

Marije

07-03-2017 om 11:46

Wat wij hadden vorige zomer:

Vorige zomer hebben wij dit appartement/kamer geboekt: http://www.booking.com/hotel/gb/stay-in-vauxhall.nl.html?aid=356989;label=gog235jc-district-nl-gb-london_lambeth-unspec-nl-com-L%3Anl-O%3AosSx-B%3Asafari-N%3AXX-S%3Abo-U%3Ac;sid=fe936158bf79a6a63442e856bd6e6f36;room1=A,A;homd=1;atlas_nodate=1;atlas_src=sr_iw_title

Mooie locatie, heel dicht bij het centrum. Als je het huis bekijkt op google maps is het degene met de blauwe deur. Het ziet er inderdaad morsig uit, maar alles was eigenlijk prima, zou er zo weer heen gaan. Bushalte is voor de deur, ideaal! En metro op een paar minuten lopen.
Wij hadden de grootste familie kamer en daarin stonden 3 2-persoonsbedden. Het is gesitueerd in een voormalig woonhuis en wij 'woonden' dus in de keuken, koken kon dus ook gewoon (maar er was geen eettafel hoor)
We vonden het een super gezellig en schoon huis. (badkamer en toilet gedeeld)
Het was voor ons de eerste keer op zo'n manier, meestal hebben we een hotel of huisje, maar het beviel dus prima en niet duur.

Hotel

Wij hadden vorig jaar met z'n vieren een familiekamer in een hotel. Je kunt dan inderdaad niet zelf koken, maar goed dat was voor ons ook niet zo'n probleem. Het was verder heel knus eigenlijk, echt een familiehotel. Wel duur, maar ja... dat is in londen eigenlijk alles.

Realiseer je dat je in een appartement dus ook boodschappen e.d. moet doen. Vonden wij een beetje zonde van onze tijd

In de kerstvakantie was ik hier

https://www.airbnb.com/rooms/5132321?eluid=0&euid=bd587305-b852-2873-8917-e9b656d47c37

Voor het geval de link niet werkt, Angel, bright&colorful, 137 euro per nacht. Heel net Airbnb appartementje, op steenworp afstand van de metro, twee slaapkamers en een keuken. Wij hebben het met het gezin, ouders met twee volwassen kinderen het best naar ons zin gehad. De bedden waren in orde en iedereen heeft lekker geslapen.
Ook zat lekkere restaurantjes in de buurt, en supermarkten, de keuken gebruikten we eigenlijk alleen voor ontbijt en koffie 's avonds, maar een maaltijd maken kan er ook.
Het enige wat ik daar miste was... een theepot! Maar voor de rest van alle gemakken voorzien.
Het opvallendste: bij het huizenblok zagen we (toen we 's avonds aankwamen) een de vos rondscharrelen.

Mare

Mare

11-03-2017 om 20:24

Dank, geboekt!

Dank voor jullie reacties. Druk aan het zoeken geweest, en gisteren knoop maar doorgehakt.
Ik wilde echt eigen ruimte om te koken en lekker samen te eten, juist omdat we zelden meer met z'n viertjes zijn. En boodschappen doen in buitenlandse supermarkten vind ik juist altijd erg leuk . Paar van jullie tips vielen daarom af. De leeftijd van badkamer en toilet delen ben ik ook voorbij, vrees ik.
Die AirBNB tip was schot in de roos: helemaal wat ik zocht! Maar helaas niet meer beschikbaar bleek.

Geluk bij het lang zoeken ongeluk bleek dat op booking.cm een aantal accomodaties enorm in prijs zakten. We hebben nu een - zo te zien - fijn apartement in Camden, van 985,- nu naar 540,- euro. Wel wat verder van het centrum, maar wel met 1 metrolijn te doen dus dat is prima.

Fijn, ik werd er wel wat onrustig van. Kunnen we onze wishlists naast elkaar gaan leggen: wat willen we zien/doen en nemen we daarvoor een London Pass of Oyster Card etc.
Leuk, we verheugen ons er erg op. Dank voor jullie meedenken!

Li

Li

11-03-2017 om 23:29

Camden town?

Voor londense begrippen is dat in het centrum!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.