Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

aleid

aleid

23-06-2018 om 08:32

alleenstaande moeder op vakantie met puberzoon (bijna 14)

Mijn geboekte vakantie met het nivon (trefkamp) gaat niet door wegens te weinig belangstelling. Het leek me ideaal: op een camping in een mooi gebied een aantal andere ouders en kinderen treffen met wie je per dag bekijkt of en wat je per dag samen gaat doen. Vrijheid, blijheid maar wel een kader waarbinnen dingen mogelijk zijn.
Weet iemand of er nog andere budgetvriendelijke organisaties zijn die iets dergelijks aanbieden?
Of hebben jullie suggesties voor leuke campings of andere vakantiemogelijkheden maximaal 500 km rijden vanaf Utrecht? Budget is 500-600 Euro voor 14 dagen.

Triva

Triva

23-06-2018 om 10:51

altijd leuk

Jeetje wat een domper Aleid.
Door de jaren heen heb ik meerdere keren in verschillende settings camping Lac de Narlay bezocht in le Frasnois vlakbij Champagnolle in de Jura (Frankrijk). Als ik t snel bekijk, ben je voor € 21,- per nacht klaar. Het is misschien een uurtje verder rijden dan je wil. Een vrij kampeer terrein, nauwelijks vastomlijnde plaatsen, een meer om in te zwemmen, duiken of varen met kano of rubber bootje, elke avond kampvuur stoken (neem vuurschaal mee) en een uitgestrekt bossengebied om in te dwalen of hutten te bouwen. Mijn ervaring is dat de kinderen en jongeren daar snel contact maken en er veel dingen samen worden gedaan. We zaten regelmatig samen bij een vuur (diegene die t beste vuur kon maken hahaha) en dan legden ieder erop wat hij of zij had. En dat werd dan weer samen gedeeld. Je kunt er grotten bezoeken, of wandelingen maken langs watervallen, er zijn mountainbike fietsen te huur in de buurt, brood, koffie, eigen jam, eieren, ijsjes en pizza is te koop op de camping. Echt een soort hippie achtig sfeertje met veel openheid en vrijheid. Ik heb er eigenlijk nog nooit gereserveerd, maar soms moet je dan even op een trekkersplaats wachten tot jouw plekje vrij komt.
We hebben een keer een Cirque du Soleil artiest gehad die er stond en een jongleer show gaf, of een heel leuk gypsy/jazz bandje wat spontaan een optreden aankondigde en met de pet rond ging. Zij stonden trouwens afgelopen jaar ook op North Sea jazz, en het voelde voor mij net of ik ze had ontdekt! Kortom, het is een heel bijzondere camping als je buiten de gebaande paden en gestructureerde netheid durft te gaan. Sanitair is trouwens prima hoor en ze hebben ondertussen een hele mooie website, dus zullen ze nu wel door veel meer toeristen gevonden worden. Een schep, een zaag (voor stookhout) veel lucifers, een eigen olie of gaslamp (nauwelijks vast verlichting 's avonds) en een oud matje of kleed om bij het kampvuur te liggen zijn echt essentieel. Ga! En vertel hier wat je er van vond.

Jacquel

Jacquel

24-06-2018 om 16:33

Buitenkunst

In de Flevopolder of Drenthe. Moet je wel zin hebben om overdag cursus te volgen (muziek, theater, schilderen enz.), maar het is bij uitstek geschikt voor alleengaanden of mensen met kinderen. Voor de kinderen is er nl. een eigen programma. Maar op zijn leeftijd zou je zoon ook met het volwassenenprogramma kunnen meedoen, denk ik. Dat hoeft niet hetzelfde programma te zijn als wat jij doet. Je maakt er heel makkelijk contact, bent heerlijk buiten en komt verrijkt thuis.

www.buitenkunst.nl

Zeilen

Jammer, dit valt buiten je budget, en misschien ook buiten je vakantietijd, maar hou er rekening mee dat het inclusief alles is, behalve wat je 's avonds drinkt.
http://www.historischezeilvaart.nl/meezeilen/meerdaagse-zeilreizen/classic-summercruise-actief/
Wellicht zijn er andere, soortgelijke mogelijkheden.

Tsjor

Paasei

Paasei

25-06-2018 om 08:53

Estivant

Heb ooit als alleenstaande moeder met 2 puberzonen op een camping in de Ardennen gestaan, met Estivant (voor 1-ouder vakanties). Weet niet meer wat het kostte, maar gezien mijn budget toen kan het nooit veel zijn geweest..

Ardenen bieden veel sportieve mogelijkheden en Estivant houdt het leuk voor de kinderen maar ook voor de ouders..was maar een week, maar we hebben het zo leuk gehad! De jongens hebben het er nu nog over.

Viooltje

Viooltje

25-06-2018 om 12:17

Net als Paasei

Ik ben met Cirkel vakanties gegaan, ook een reisorganisatie voor alleenstaanden met kinderen. Lekker actieve vakantie in de Ardennen gedaan. Wij troffen een groep met voornamelijk (oudere) pubers. De kinderen hebben het geweldig gevonden, hadden vanaf dag 1 aansluiting. Ik ook trouwens .
Bij Cirkel kun je (als je je hebt ingeschreven) zien wat de leeftijden van de kinderen zijn in een specifieke week op een specifieke locatie, dus dan kun je daar eventueel je keuze op baseren. Er zijn ook minder actieve vakanties mogelijk, op meer zuidelijke locaties. Maar volgens mij altijd op plekken waar wat te doen is, en altijd met animatie/begeleiding vanuit Cirkel (geldt volgens mij ook voor Estivant).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.