Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

all inclusive vakantie zomer

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met all inclusive vakanties in de zomervakantie?

Even situatieschets. Ik ben afgelopen jaar gescheiden en heb 2 kinderen in de leeftijd van 16 en 19 jaar. Waarschijnlijk is komende zomer het laatste jaar dat ik mijn meiden beiden mee krijg voor een zomervakantie, ze gaan steeds meer hun eigen weg. Oudste is vorig jaar met vriendinnen geweest en wilde toen ook nog wel een weekje met mama mee (omdat mama betaalde .

Ik wil er met z'n drieën een zonnige luxe vakantie van maken, die ze niet snel zullen vergeten.

Ben ooit in het voorjaar (buiten de schoolvakanties om) all inclusive naar Turkije geweest en dat beviel qua drukte en temperatuur erg goed. Turkije vind ik nu geen optie gezien de onrust daar.

Wat zijn jullie ervaringen als het gaat om zomervakanties? En dan bedoel ik, drukte, temperatuur, publiek, etc.

Triva

Triva

08-01-2017 om 10:11

mik

Algemeen advies: doe dit niet als je niet voldoende budget hebt

Het is ook leuk om in een mooie stacaravan op een camping met een mooi zwembad te zitten en 's ochtends gewoon lekker rustig aan te doen voor het ontbijt met verse broodjes in je eigen caravan en 's avonds samen wat eenvoudigs te koken of goedkoop uit eten te gaan.

Griekenland dan?

Zelf niet all inclusive gedaan maar qua weer vergelijkbaar en ook niet zo duur.

Tirz

Tirz

08-01-2017 om 11:53

Ja hier

Ik heb aardig wat all inclusive-vakanties gedaan.
Het menu is een weekmenu, daarna herhaalt het zich.
Ik vond het als moeder heerlijk om aan te schuiven bij de maaltijden en daar helemaal niet over na te denken.
Koffie en drinken (behalve alcohol)was gratis, in de middag een snack/ijshapje.
Publiek zijn gewoon mensen.
Mensen die er voor sparen en mensen die het zo neer kunnen leggen.
Van rijk tot arm, van leuk tot niet leuk. Net de wereld erbuiten.
Het kost nogal wat, alhoewel je, als je 1 weekje gaat en niet van de plek weggaat, dat ook wel kunt beperken.
Augustus is erg warm in Italie, Griekenland, Turkije. Die maand zou ik overslaan.
Mei is een ideale maand, maar kijk uit: niet elk zwembad is al geopend in die tijd, zeker niet bij een kleinschalige accommodatie! Bel dat dus even na. Wij waren in mei op Corfu en het zwembad was leeg. Gelukkig waren we er 14 dagen en waren ze zo vriendelijk het zwembad in 3 dgn vol te laten lopen, maar....dan is het water echt stervenskoud. Kreta was fantastisch.

mik73

mik73

08-01-2017 om 12:10 Topicstarter

Bedankt zover vast

Vanmorgen internet afgestruind.
Met de kosten had ik rekening gehouden en heb ik geld voor gereserveerd.
Qua temperatuur zijn we behoorlijk wat gewend, dus dat zal in de zomer ook wel goed komen.
Ben alleen bang dat je dan net zo'n resort treft met veel asociaal volk.
Een gemêleerd gezelschap vind ik niet erg, maar je hoort wel eens verhalen van buffetten die door sommige mensen als grote vreet schuren worden gezien. En dat zou ik erg jammer vinden.

Iemand ervaring met Griekenland ?

Tirz

Tirz

08-01-2017 om 12:23

ja ik dus

Corfu en 2 keer Kreta. Je hebt overal mensen die bufferen, als eerste in de rij staan en naar voren rennen. Je hebt overal mensen die midden in de nacht vast hun handdoekje neerleggen. Je hebt overal aso's, mensen die geen maat kunnen houden met drank, die hun kinderen niet opvoeden en dat heb je dus ook in zo'n klein minidorpje om het even zo te omschrijven.

Bij Kreta zat ik op een berg, er reed elk kwartier een busje van boven naar beneden, was een kwartiertje lopen. De naam ben ik even kwijt, het lag even voorbij Chersonissos. Relatief rustig, omdat in Chersonissos alle jeugd blijft hangen. Wel dichtbij, dus als je dochters van uitgaan houden is daar genoeg te beleven. Op diverse terraslevels (met trap te bereiken) zwembaden met ligstoelen, ik meen 3. Een binnenzwembad, goede opties voor excursies.
Alleen vond ik het erg warm (augustus 40 graden) en dat eilandwindje hebben we maar 1 dag meegemaakt.

Op Corfu moet je even rekening houden dat aan de ene kant van het eiland een zandstrand is en aan de andere kant, waar wij zaten op een kleinschalige accommodatie niet. Soort zwarte kiezel lag daar.
Ook geen stoep op de doorgaande weg naar het andere dorp dus best link en ik vond het te kleinschalig in die zin: te weinig keus uit een klein buffetje, te weinig personeel aanwezig, te weinig andere vakantiegangers, minder luxe als bij grotere accommodaties.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

08-01-2017 om 12:25

Kreta

In Griekenland hoef je niet all inclusive. Wij zaten in een kleinschalig appartementencomplex in Stalis, twee bushaltes vanaf Chersonissos. Supermarkt aan de overkant waar we broodjes haalden, maar je kon ook bij de pool bar ontbijten. Op 100 meter afstand was de boulevard en strand met ongeveer 100 restaurantjes om uit te kiezen. Ik was met mijn dochters zelden meer kwijt dan 45 euro voor het avondeten (maar zij kiezen vaak een kindermenu).
Aso's zaten er eigenlijk helemaal niet. Die gaan waarschijnlijk toch liever naar Cherso of een groot complex met waterglijbanen en zo. Bij ons appartement was een leuk zwembad, maar weinig spannend.

mik73

mik73

16-01-2017 om 19:31 Topicstarter

Kogel door de kerk

Het is Kreta geworden. Toch all inclusive gedaan, puur omdat echt nergens naar om wil kijken.
Niet een te groot resort en ook wel wat te zien in de buurt.
Al helemaal zin in en mijn dochters ook --

Leuk!

Veel plezier met de voorpret !

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.