Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

anti all inclu

anti all inclu

15-06-2014 om 11:59

all inclusive

haha. even hoe ik er tegenover sta: ik vind die all inclusive vreselijk, althans, dat lijkt me. Maar.. mijn kids en man willen zo graag eens zo'n enorm waterpark, en lekker luieren.
Mijn tegens: drukte, herrie, 'enge' zwembaden?, kinderen kwijt (jongste 10), ver, warm.
Zowiezo wil ik niet naar Turkije of griekenland, spanje, kweenie.
Volgens mij blijft er dan niets over.
Is er niet een tussen-alternatief: groot zwemparadijs en iets rustiger??
ok lastige vraag...
o ja, ik heb eens zitten googlen, maar het is al gauw 600 pp, dat is toch aardig wat voor 5!

mening vooraf

Hoi anti all inclu,

Je hebt een mening vooraf, maar waarop is die gebaseerd?
Wij hebben het al vele malen gedaan, all-incl en eigenlijk was in al die jaren maar 1x een misser (foute plek, slecht resort in Menorca, maar dat terzijde )

Mijn ervaring is dat het in het hoogseizoen overal druk is. Dat is niet alleen in parken met allincl. En vaak zijn die complexen best groot, waardoor je eigenlijk helemaal niet zo in de gaten hebt hoeveel mensen daar zijn. En dus heb je er verder ook geen last van.

En waarom wil je bij voorbaat al niet naar bepaalde landen? Je doet jezelf en ook je gezin daarmee te kort. Boek een leuk resort dat in je budget past en ervaar het. Je kids zullen het super vinden als dat waterratten zijn die van glijbanen houden.

Wij hebben 2 maal in een resort gezeten met een zwemparadijs (Canarische eilanden), en er was goede controle. Bij elke glijbaan stond een badmeester en ze waren best streng op leeftijd, sieraden om etc.

Ik zou je adviseren om ook even naar de recenties en tips op zoover te kijken als je iets naar je gading gevonden hebt.

En die 600, waar is die op gebaseerd? Op een week of langer? Voor 2 weken kun je al voor die prijs in zo'n park zitten hoor.

Wij kiezen liever niet voor minder dan 3 sterren, het liefst 4. Dat heeft puur te maken met het eten. Minder dan 3 sterren zie je terug in de buffetten.

Maar er zijn ook vele resorts met het allinclu principe zonder een groot water paradijs. Maar dan heb je wel verschillende leuke zwembaden en zit je ook dichtbij het strand en leuke dorpjes. Soms is dat ook net zo leuk als bij zo'n waterpark. Voordeel daarvan vinden wij is dat je je kids ziet op een dag. Bij zo'n waterpark zie je ze soms de hele dag niet meer terug, tenzij je naast de glijbaan gaat parkeren met je ligbed

Groet, moppeke

bibi63

bibi63

15-06-2014 om 13:25

ook geen fan

Voor mij hoeft dat ook niet. Daarbij begrijp ik uit de posting dat ze geen zin heeft in Turkije, Griekenland e.d. omdat het daar in juli/aug loeiheet is. Niet iedereen is daar blij mee. Ik snap het in ieder geval.
Ik zou gewoon eens googlen op vakantieparken meer in de buurt met grote zwemparadijsen. Die zijn er zat. En ook in een vakantiepark zonder alincl kun je relaxen en het jezelf zo makkelijk mogelijk maken. Dus focus je op zwempardijsen, niet perse op allincl.
En Moppeke: je opmerking over je kinderen te kort doen, vind ik nogal kort door de bocht...... en een beetje bot. Er zijn ook mensen die sowieso geen vakantie kunnen betalen, of hooguit kamperen op een goedkope camping. Je kunt niet altijd alles hebben/krijgen.
Bibi

Katniss

Katniss

15-06-2014 om 13:37

Lijkt mij ideaal

Dan plant ik mezelf een week onder een parasol met een boekje, waarschijnlijk ligt mijn oudste naast me. Jongste zou zich prima vermaken bij al die zwembaden, en 'onbeperkt' eten en drinken zou ze ook wel trekken
Ik heb het ze al regelmatig voorgesteld, maar helaas heb ik cultuur- en natuurminnende kinderen die liever naar Zweden of Engeland gaan

Evanlyn

Evanlyn

15-06-2014 om 13:45

Wow Katniss

cultuur- en natuurminnend...ik ben jaloers. Die van mij blijven liever de hele vakantie achter hun computer hangen.

Dalarna

Dalarna

15-06-2014 om 16:47

hmm

Je man en kinderen willen luieren... nou zolang jij wil koken hoef je toch niet naar een allinclusive? Er zijn genoeg plekken met grote zwembaden.

Wij gaan sinds een jaar of 4 altijd naar minimaal 2 verschillende plekken dus ík zou twee campings met huuraccomodatie uitzoeken met allebei een groot zwembad in jouw geval.

Annet

Annet

15-06-2014 om 17:39

1x per jaar all in hier

In de zomervakantie gaan we altijd kamperen, rondtrekken, zowel zwemmen als cultuur/natuur, vaak zelf koken.
In de meivakantie gaan we een week naar een warm land om te luieren, zwemmen, een beetje cultuur, all in.
Ik vind beide vakanties heerlijk.

Ondertussen zijn we in de meivakantie geweest in Turkije, Griekenland en Marokko. Allemaal leuk! Ik kan geen redenen bedenken waarom ik niet naar deze landen zou willen, behalve dat de verkopers zo opdringerig zijn. Het publiek in een resort hangt niet af van het resort, wel van invulling activiteiten, prijs, etc.
Een groot zwemparadijs met glijbanen vinden ze de eerste dag geweldig, daarna wordt het minder en zaten we vooral aan het strand.
Voor de animatie gaan we niet, zolang we die kunnen ontwijken (niet overal horen) dan zijn wij tevreden.

In de zomervakantie zou ik eerder denken aan Portugal of Spanje. Turkije zou ik veel te warm vinden.

re: bibi63

Hoi Bibi,

Jammer van je opmerking, en niet nodig. Ik maakte in mijn posting niet de combi van kinderen te kort doen en de financien.

Mijn opmerking over 'jezelf en je kinderen te kort doen' sloeg op het bij voorbaat uitsluiten van landen. Er zijn zoveel leuke bestemmingen. Mijn reactie was niet gebaseerd op 'je kinderen te kort doen als je niet op vakantie gaat'. En ik reageer op de vraag van anti al inclu, die raad vraagt.

Je reactie "Er zijn ook mensen die sowieso geen vakantie kunnen betalen, of hooguit kamperen op een goedkope camping. Je kunt niet altijd alles hebben/krijgen", kan ik daarom niet zo goed plaatsen. Dat is de issue helemaal niet.

Groet, Moppeke

bibi63

bibi63

16-06-2014 om 21:34

Moppeke

Het gaat niet alleen over geld. Uiteraard wel dat je opmerking nogal bot overkomt als je kind niet overal naartoe is geweest of kan tijdens kindertijd ivm financien. En al is er wel geld, als pa of moe zich vreselijk voelt in een zeer heet land, vind ik ook niet dat je een kind tekort doet. Het lijkt tegenwoordig zo gewoon dat kinderen voordat ze volwassen zijn al overal en nergens naartoe zijn geweest. New York schijn tegenwoordig ook een must te zijn. Je moet er, als ouder, natuurlijk ook van houden.
Maar ik denk dat je je opmerking anders bedoelde. Meer in de trant van: waarom geen Turkije? Excuses dan.
Ikzelf denk dat bijv Turkije een kwestie is van temperatuur en allincl een kwestie is van hoe je je vakantie wilt doorbrengen.
Bibi

Annet

Annet

16-06-2014 om 21:42

Je kinderen tekort doen

betekent dat je niet voldoende oog hebt voor wat de kinderen willen.
Als je bepaalde landen uitsluit zonder duidelijke reden, ook al zijn de kinderen wel geïnteresseerd, dan doe je je kinderen tekort. Je kunt het idee op z'n minst onderzoeken voordat je het afwijst. Hetzelfde kan voor je partner gelden. Je kunt jezelf ook tekort doen, dat heeft niets met financiën te maken, maar met onvoldoende rekening houden met jezelf.
Dat is iets geheel anders dan dat je je kinderen niet voldoende zou geven.

Katniss

Katniss

16-06-2014 om 22:01

Wat ik me ineens afvroeg

Zo'n all inclusive stond mij niet direct tegen, maar toen bedacht ik ineens dat ik niet zou willen dat mijn bedje met parasol tussen 200 andere bedjes met parasol staat. Heb je die oorden ook in kleinschalige vorm? En dat ze dan voor 14.00 uur geen alcohol schenken? Het lijkt me namelijk nog erger om tussen 150 mensen op bedjes te liggen die allemaal om 11 uur aan het bier zitten.

Annet

Annet

16-06-2014 om 22:21

Leuke vraag Katniss

Mijn ervaring bestaat uit 3 verschillende resorts. Meestal met meer dan 200 bedjes. Maar die staan verspreid over meerdere zwembaden (er was vaak ook een stiltezwembad zonder glijbanen) en het strand.
In het laatste resort was het zwembad zo groot dat je al die bedjes niet terugzag als je zelf aan het zwembad lag. Ik denk dat het maximum 2 of 3 rijen is rondom het zwembad. Op het strand meestal 1 of 2 rijen in koppels van twee.
Ja er wordt al vroeg gedronken. Maar tot nu toe heb ik daar geen last van gehad. Als je al last hebt van mensen, dan zijn dat groepen van 10-20 mensen. Die zijn lawaaiig, of ze nu wel of niet gedronken hebben. Maar ook dit viel erg mee. Dit soort groepen hangen meestal rond aan de bar en daar zijn wij niet.

bibi63

bibi63

16-06-2014 om 23:36

Nou annet

Volgens mij een simpele afweging: ouder houdt niet van super heet, dus midden in de zomer naar turkije of griekenland is dan niet echt aantrekkelijk. Een allincl is echt niet iets waar iedereen warm voor loopt, sterker nog, je vindt er geen kloot aan. En vliegreizen in een mega massa wordt ook niet iedereen vrolijk van. Kortom, het gaat niet om turkije ansich lijkt mij, maar meer om de hitte, het mega suffe allincl gebeuren en alles daarom heen. Het hele gezin moet er plezier aan beleven m.i. Dus goede reden om een alternatief te bedenken, waarom niet? Ergens waar ook een fantastisch zwembad in de buurt is, waar de kids kunnen genieten. Iets minder heet land en voor voor ieder wat wils. Dat valt en staat toch niet met een allincl? Of is dat het enige wat we nog kunnen bedenken voor een zomervakantie?
Bibi

Miep

Miep

17-06-2014 om 20:23

Smaken verschillen bibi

Nou bibi ik ben ook geen fan van het all in gebeuren, maar zal mensen op vakantie graag van gezamenlijke douches gebruik maken ook niet afzeiken.

Verder eens hoor, zou in TO geval geen Turkije doen ivm de hitte. Maar wellicht is Mallorca/Menorca/Ibiza/Sicilie/Malta wel een optie. Op een eiland is er over het algemeen altijd een lekker briesje en all in resorts heb je tegenwoordig overal.

Annet

Annet

17-06-2014 om 20:37

Precies, all in resorts zijn overal

Mijn ervaringen zijn alleen die van verder weg ivm meivakantie. Voor geen goud ga ik naar Turkije, Marokko of Griekenland in de zomervakantie. Veel te heet.

Re: Miep, ivm briesje

Dat briesje, dat klopt. Grappig dat je dat noemt, het is al een paar keer voor ons reden geweest om op een eiland met vakantie te gaan. Dan is het in de binnenlanden te heet maar op een eiland een heerlijk briesje.

Op de Canarische Eilanden heb je een pasaatwind, heerlijk. Kan echt een hoop schelen in de hitte/warmte.

Astrid

Astrid

17-06-2014 om 22:35

hmm briesje

Heb redelijk wat eilanden bezocht, waaronder Kreta, Corfu, mid-bovenin Sicilie, Menorca, Tenerife, maar wat een vochtigheid en hitte (38-40)graden in (eind)juli/augustus. Gelukkig koelt het rond een uur of 9 's avonds af, maar een briesje is soms in augustus al teveel gevraagd; echt zelden en we zaten altijd direct aan zee.

All-inclusive op kleine schaal is ook mogelijk, dat heb ik een paar jaar geleden in Tunesie (geen aanrader dat land) gehad, ook in Spanje, Turkije. Je kiest gewoon een kleiner all-inclusive hotel.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-06-2014 om 08:06

Ibiza

Ik ben ook geen liefhebber van Alincl. , maar heb het wel eens gedaan op Ibiza. Nou zou ik niemand met kinderen aanraden om in de grote steden op dit eiland vakantie te gaan vieren, maar wij zaten in Porto San Miquel. En dat was wel goed. En er is een leuk strandje. En met een auto ben je zo in Ibiza-stad. Wat wel erg leuk is.

Katniss

Katniss

18-06-2014 om 09:31

All inclusive hoeft niet per se

Wij zijn twee jaar geleden in een kleinschalig appartementencomplex geweest op Kreta. Daar hebben we alleen het ontbijt zelf geregeld en voor de rest buiten de deur gegeten. De kinderen konden bij de poolbar zelf drinken bestellen op kamernummer. Het was dan niet inclusief maar het voordeel daarvan is dat je ook elders kunt eten zonder dat het zonde is omdat je al voor je eten hebt betaald.

vlinder72

vlinder72

18-06-2014 om 10:50

wat wil je gaan doen op vakantie?

Wij ondernemen veel op vakantie. Wij zijn zelden een hele dag in ons huisje/stacaravan/appartement aanwezig. Voor ons een reden om nooit iets met all inclusive of half pension te boeken. Zelfs ontbijt vinden wij onhandig. Dan moet je aangekleed zijn op een bepaalde tijd en allemaal tegelijk ergens gaan eten. Mijn jongste zoon wil zodra hij wakker is im 06.30 direct een broodje. Hij wil niet wachten tot zijn broers, zus en ouders aangekleed zijn. Wij maken toch geen gebruik van de mogelijkheden van all in dus boeken wij dat ook niet. Wil je een groot deel van de dag rond het zwembad hangen, lekker op het strand liggen, mee doen met de animatie dan is all inclusive ideaal. Lijkt mij.

Jesse_1

Jesse_1

19-06-2014 om 13:39

Ik vind het heerlijk, maar....

Wij zijn een paar keer buiten het hoogseizoen geweest.
Maar dan ga ik ook echt voor een relaxvakantie: de kinderen vermaken zich en ik hoef _niks_. (Niet opruimen, niet koken, niet eens nadenken over wáár we gaan eten). We gingen de laatste keer het complex ook niet af, het was gewoon een week bijkomen en genieten van het weer.

Maar... het kan idd druk zijn (en dan met name bij het eten, dus even een andere tijd gaan eten) en de herrie; daar had ik last van bij het eten als het druk was. Verder was het eigenlijk nooit druk of lawaaierig. Of het warm is hangt af van de bestemming. Angst om kinderen kwijt te raken had ik absoluut niet. Een kind van 10 is toch groot genoeg om zelf rond te lopen en afspraken mee te maken? Wij hadden laatste keer een complex met 5 zwembaden, maar de grootte van het geheel is goed te overzien. Zó groot zijn de zwembaden dan ook weer niet.

Los daarvan kan ik me goed voorstellen dat dit voor sommige (en dat kunnen er heel veel zijn ) mensen geen fijne manier van vakantie vieren is hoor!

O, wat ik wel heel fijn vond is dat je gewoon 'kosteloos' de hele dag drinken kunt halen, en de kinderen ook. Bij een niet all-in bedenk ik me wel eens ivm de kosten omdat je met een heel gezin snel een hoop geld kwijt bent.

De kwaliteit van het eten is wel heel erg afhankelijk van het resort natuurlijk!

Fiorucci

Fiorucci

19-06-2014 om 16:04

Pas op...

Ook Spanje, Italie en Portugal kunnen echt loeiheet zijn in de zomermaanden.

lies

lies

22-06-2014 om 10:25

turkije

volgens mij is het een tegenstrijdigheid: groot waterpark en rustig. ik kan me niet voorstellen dat dat bestaat.

wij zijn normaal een gezin dat op vakantie gaat naar bijvoorbeeld Engeland, en dan rondtrekken. of een stacaravan midden in de bergen, om daar door de bergen te lopen. maar omdat we nogal veel op ons bordje hebben gehad afgelopen tijd, zijn we een weekje naar een hotel in turkije geweest (hotel aqua fantasy in kusadasi). voor het eerst all inclusive, met groot waterpark/glijbanen er bij. hoge waardering op zoover, dat vond ik wel belangrijk.

het was maar een weekje, en we zijn geen enkele keer van het park af geweest. met de kinderen (jongste 9) hebben we meteen 3 plekken afgesproken waar we zouden kunnen zijn zodat ze ons konden vinden in het mega-park. of bij het strand ergens rond een bepaalde locatie, of bij dat bepaalde zwembad en dan afspreken welke ligbedden ongeveer, of in het appartement. De kinderen waren elke dag in het waterpark (wat een rust voor ons!!!), en we hadden afgesproken dat als wij hen zochten, we op een centrale plek zouden staan waar ze regelmatig langskomen, en dan even zouden kijken. het werkte als een tierelier: nooit elkaar kwijt geweest, nooit lang gezocht. De kinderen kwamen ook regelmatig een paar uurtjes bij ons op het strand, eten deden we allemaal samen. Ik hoefde niet aan koken, eten kopen, wassen, wat-te-doen, of wat dan ook te denken. alleen maar relaxen en eten

tegelijkertijd moet ik zeggen dat ik er niet zo snel meer naar terug zal gaan. voor nu was het prima maar het is simpelweg niet mijn ideale vakantie en wel ontzettend duur. Ik hou niet van die drukke grote buffetten. ik kies liever zelf een klein gezellig restaurantje waar je van een uitgebreide locale kaart kunt kiezen. ik wil 's ochtends niet in de rij staan voor een eitje, en ik wil liever ook niet dat mijn dochter elke dag luncht met pizza. daarnaast wil ik vooral graag veel van een land zien. maar zoals gezegd; om rust te krijgen was het prima.

herrie was er ook niet echt. natuurlijk wordt er bij het zwembad muziek gedraaid, maar het is zo groot dat je niet veel last hebt van dat er zoveel mensen zijn.

het was er ook al 37 graden terwijl ik niet tegen hitte kan, maar het is een droge warmte. daarbij was een een wind vanaf zee en dus heerlijk. goed te doen. maar niet als je de stad in wil om dingen te bezichtigen. het was goed voor als je niks aan het doen was, lekker boekje lezen.

niet naar Turkije oid dat snap ik ook niet helemaal. ik heb niets van Turkije gezien verder behalve dat resort en de busreis van/naar het vliegveld waarom zou je daar niet naar toe willen als het om zo'n reis gaat? rondtrekken is weer wat anders, maar voor zo'n vakantie maakt dat toch niet uit? Canarische eilanden zijn erg westers, alsof je in Frankrijk bent zeg maar.

Ellen69

Ellen69

13-07-2014 om 21:44

Slovenië

Leuk waterpark in Slovenië, en niet al te heet.
Google maar eens op Terme Catez. Wij hadden daar een bungalowtje, maart je kan ook in tent, chalet of met eigen kampeermiddel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.