Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Harig

Harig

05-12-2010 om 14:32

Zonder haar meer seks?

Bij een saunabezoek was ons opgevallen dat er steeds meer mensen (m en v) haarloos, van onder, door het leven gaan. Toen vroegen we ons af of mensen die zoveel aandacht besteden aan het ontharen van hun erogene zone, dat is toch best wel een klusje, ook actiever zijn in hun seksleven dan behaarde mensen. Of zijn er ook mensen die zich volledig ontharen alleen voor zichzelf?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou,

Er zit wel iets van waarheid in. Op mijn "vriendvrije"" dagen onthaar ik me meestal ook niet. Als ik hem verwacht maak ik de boel wel glad, op een landingsstreepje na. Gewoon omdat wij dat lekkerder vinden. Hij scheert zich daar wel dagelijks, omdat het daar hard groeit en het dan moeilijker naarmate de bebossing dichter is.

Harig

Harig

05-12-2010 om 21:58

Lidwientje

Bij onze sauna komen veel stellen die naar ik aanneem een relatie hebben.

koentje

koentje

06-12-2010 om 11:00

Nou ja,

er lijkt inderdaad wel een soort relatie te bestaan volgens mij hoor.
Wat ik er wel erg vervelend aan vind is dat er dan weer mensen zijn die het dan maar direct als onverzorgd of zelfs smerig betitelen als er niet onthaard is.
Dat mag ieder toch voor zich weten?

Harig

Harig

06-12-2010 om 11:34

Dat vraag ik me dus af

Of die relatie er is? Het lijkt me dat je niet zoveel tijd besteed aan het onderhoud van je edele delen, als je er verder niets mee doet, qua seks dus. Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd, en zijn er ook compleet onthaarde mensen die dat helemaal voor zichzelf doen. Zelf zorg ik voor een saunabezoek wel dat de boel kort geknipt en netjes afgelijnd is. Mijn seksleven lijdt er niet onder als ik een weelderige bos heb van onder.

swinger

swinger

06-12-2010 om 17:32

...

...in de swingerswereld is 99% haarloos......

Kate

Kate

07-12-2010 om 09:38

Misschien toch wel een beetje

Interessante vraag! Als ik naar mezelf kijk zit er wel iets in. Als ik een vriendje heb (en dus regelmatig seks) besteed ik veel meer aandacht aan mijn kapsel daar beneden maar in tijden zonder vriendje (en dus weinig tot geen seks behalve met mezelf) laat ik de boel soms behoorlijk versloffen zeg maar

En in wat Koentje zegt kan ik me ook helemaal vinden, daar erger ik me ook wel eens aan! Waarom is het nu ineens onhygienisch als je niet scheert daar beneden? Waren we dan vroeger allemaal viezerikken ofzo?
Persoonlijk vind ik een klein beetje schaamhaar wel mooi staan en ook vind ik het vaak lekkerder ruiken.

Wat betreft de sauna denk ik dat mensen zich gewoon nog even extra scheren zodat ze niet opvallen tussen dat andere gladgeschoren saunavolk

Kate

Toosje

Toosje

09-12-2010 om 10:12

Altijd

Mijn seksleven is momenteel nou niet wat je noemt overmatig. Toch scheer ik mijn schaamhaar om de dag weg (op een streepje na). Misschien omdat ik in mijn achterhoofd altijd de gedachte heb dat je nooit weet wie er op je pad komt?

Groetjes,
Toosje

Primavera

Primavera

09-12-2010 om 12:11

Zonder haar meer seks buiten de deur dus

Lol, ik kan niet anders als concluderen uit dit draadje dat niet zozeer meer seks, maar meer seks buiten de deur gerelateerd is aan geen haar.
Of om even een wat serieuzere reactie te geven, mensen die verwachten dat anderen dan hun partner hun schaamhaar, of de plek waar dat zou moeten zitten, zien zijn meer geneigd omdat volgens de kennelijk heersende mode min of meer bij te werken. Dus saunagangers, maar ook swingers en vreemdgangers.
Je moet je dus ernstig zorgen maken als je partner ineens het schaamhaar met mes en schaar rigoureus te lijf gaat zonder dat er een saunabezoek in het vooruitzicht ligt
Groeten Primavera

Toosje

Toosje

09-12-2010 om 13:15

Eh...

Geen idee of dat voor iedereen geldt, Primavera! Maar je hebt gelijk, als je naar de reacties in dit draadje kijkt, lijkt het daar wel op. Volgens mij zijn er ook zat getrouwde stellen die geen haar "down-under" prefereren, hoor!

Toch geeft het bij mij 's morgens vaak de doorslag als ik geen zin heb om bij te werken, of de mogelijkheid erin zit dat iemand het ziet. Zo was ik laatst voor het eerst bij een nieuwe fysio voor een behandeling. Al bij de eerste behandeling was het oogcontact langer dan noodzakelijk en hing er een spanning tussen ons. Tijdens de tweede behandeling werd het gesprek al meer open (en liep behoorlijk uit). De mails over en weer zijn inmiddels behoorlijk erotisch getint. Dus je raadt al waar ik voor zorg bij mijn volgende afspraak! Voor het geval dat...

Groetjes,
Toosje

Tinus_p

Tinus_p

09-12-2010 om 15:24

Cultuurdingetje

Volgens mij heeft dit niet zoveel te maken met sex en/of vreemdgaan, maar is het een cultuurdingetje. Je schaamstreek scheren is een gewoonte (net zoals je baard scheren dat is), en die verspreid zich via voorbeelden. OO en de rubriek anybody van de viva dragen daar minstens net zoveel aan bij als saunabezoek.

Haarloos

Haarloos

09-12-2010 om 16:37

Kaal is hygiënisch en erotisch

Zelf houd ik het dagelijks bij, het is fris en verzorgd.

Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen het daar beneden laten versloffen. Het is ten eerste niet hygiënisch en totaal niet erotisch met wild groei.

En zonder haar = vreemdgaan, beetje overtrokken
Je wilt er toch ook goed verzorgd voor je partner uitzien ? of is dat stadium bij de meeste al voorbij

Fiorucci

Fiorucci

09-12-2010 om 18:59

Eens met lidwientje

En daarbij:als haar vies is, dan scheer je zeker ook je hoofdhaar af?

Tinus_p

Tinus_p

09-12-2010 om 21:22

Nieuw cultuurdingetje

Haarloos:
"Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen het daar beneden laten versloffen. Het is ten eerste niet hygiënisch en totaal niet erotisch met wild groei."
Grappig. Hoe deed je dat zelf 10 jaar geleden? het opvallende is namelijk dat het niet alleen een cultuurdingetje is, maar vooral dat het een _nieuw_ cultuurdingetje is. Tot voor kort vond niemand schaamhaar 'vies'. Dat was ook precies de waarneming waar 'harig' dit draadje mee begon: "Bij een saunabezoek was ons opgevallen dat er steeds meer mensen (m en v) haarloos, van onder, door het leven gaan". De snelheid waarmee deze nieuwe gewoonte om zich heen grijpt is overigens opvallend; en dat verdient wel een soort van verklaring -blijkbaar zijn we bevattelijk voor het idee dat haar niet erotisch is ofzo.

Haarloos

Haarloos

10-12-2010 om 00:03

Lidwientje en fiorucci

Het is heel erg, dat anno 2010 sommige mensen nog steeds niet goed kunnen lezen en blind hun frustratie van zich afschrijven heerlijk hahaha.

Haar is vies ? heb ik niet geschreven jullie conclusie.
Wat heeft hoofdhaar afscheren met de venusbos te maken ?
Helemaal niets

Echt jammer dit , maar Litwientje en Fiorukkie join de schaamluis club.

Als jullie je nu aangevallen en beledigd voelen, no offence zegt meer over jullie dan mijzelf.

Ik kan hier ook alleen maar zo op reageren, erg jammer.

P.S. Liever een gladde lik dan een mond vol haar Flos liever m'n tanden met tandflos, geen schaamhaar dus

Leony

Leony

10-12-2010 om 00:44

@cobi

Briljant. Ik kan nu nooit meer naar de sauna zonder bijgedachten als ik een haarloze dame zie.
Een KOJAKKUTJE. Hoe kóm je derop. (of deraf)
Leony

Rembrand

Rembrand

10-12-2010 om 09:09

Haarloos.

Ik zou als man niet opgewonden raken van zo'n kale kleuterdoos, maar ik ben geen man dus wellicht zit ik wel helemaal fout.
M.

Rembrand

Rembrand

10-12-2010 om 09:10

Cobi

Ik zit hier met een brede glimlach om mijn mond over je kojakkutje ......
M.

krin

krin

10-12-2010 om 09:18

Maar cobi!

Wat een ommezwaai. Wel een haarscherpe analyse, overigens.

krin

krin

10-12-2010 om 09:21

En haarloos

Nee, je schrijft niet letterlijk dat haar vies is. Je schrijft wel: 'Het is ten eerste niet hygiënisch...'
In vertaling is dat: het is vies.
Mag je vinden, hoor. Blijft de vraag waarom hoofdhaar niet vies is. Vandaar de vraag van Lidwientje of dat er bij jou nog wel zit. En waarom. Of geef je je partner nooit een kus op zijn bol?

Fiorucci

Fiorucci

10-12-2010 om 09:31

Haarloos

Tja, Haardoos, niet hygienisch is vies,toch? Kun je wel heel denigrerend doen, maar je vergeet een ding: ik scheer ook. Maar dat betekent niet dat ik niet scheren onhygienisch vindt. En inderdaad, waarom is hoofdhaar dan niet onhygienisch?
Dat je scheert, mag, doe ik ook, maar lullig doen over de keuze van een ander is kleuterig.

Tinus_p

Tinus_p

10-12-2010 om 11:27

Dus toch: zonder haar meer sex

Cobi:
"Nu ik er eens over nagedacht heb - het onderwerp is tenslotte al vaker aan de orde geweest, niet waar - kan ik me eigenlijk best voorstellen dat ik als ik lesbisch zou een kojakkutje zou preferen boven mijn eigen lakse origine du monde. Kortom , de kale doos is het gevolg van meer erotische variatie en genot , en dus alleen maar toe te juichen."
Waarmee topicstartster toch ergens gelijk heeft: Zonder haar meer (orale) sex. Een verborgen (nouja) uiting van vrouwenemancipatie....

Cobi, briljant maar omgekeerd kan ook

Meer erotische variatie en genot is het gevolg van een kale doos

F

Minka

Minka

10-12-2010 om 13:06

Nou....

Fiorucci: "Blijft de vraag waarom hoofdhaar niet vies is.Euh... nou... omdat mijn hoofdhaar geen vaginaal vocht opvangt?

Minet

Minet

10-12-2010 om 13:15

Minka....

Jouw hoofdhaar zal dat vast niet opvangen, maar het hoofdhaar van je partner wordt toch echt een ander verhaal!

Harig

Harig

10-12-2010 om 13:19

Vocht

"Jouw hoofdhaar zal dat vast niet opvangen, maar het hoofdhaar van je partner wordt toch echt een ander verhaal!"
Om dan maar te zwijgen over snorren en baarden.

Haarloos

Haarloos

10-12-2010 om 13:49

Prachtig!

Heeeeeerlijk zoals een paar pionnetjes er weer op ingaan (wie de schoen past ....)

Prachtige discussie opgang echt weer eens van ouds genieten.

De vraag blijft wat heeft hoofdhaar met een kale doos te maken ? niks

En ja, je heg knip je toch ook (meeste trekken hem eruit overigens en plaatsen een mooi kaal hek whahaha.

En vocht op je hoofdhaar ???? whahahaha vraag ik me af wat een mensen hier onder beffen verstaan

Mond en tong misschien ? of wil je met je hele hoofd erin soms

krin

krin

10-12-2010 om 14:47

Dat vroeg ik me ook al af

Wat is nou vies, of onhygiënisch, dat haar of dat vocht? Als het eerste, dan moet je die opvangbak van vuil op je hoofd ook aanpakken. Als dat tweede, dan moet je de seks eraan geven, want dan is alles te vies om aan te pakken (of in je mond te nemen). Dat vocht verdwijnt namelijk niet met het haar, dat loopt alleen makkelijker door zonder die barriére. Als allebei, dan ben je rijp voor een smetvreesbehandeling.
En een kale schutting vind ik ook al niet mooi. Laat staan erotisch.

Minka

Minka

10-12-2010 om 15:08

Het is de combinatie

Het is de combinatie van haar en vaginaal vocht natuurlijk. Want waarom worden er anders zo veel inlegkruisjes verkocht en zo weinig regenkapjes?

krin

krin

10-12-2010 om 15:14

Heerlijk

likkebaardend lekker, deze logica.
Heb je daar verkoopcijfers van? Inlegkruisjes zijn een zichzelf instandhoudend fenomeen. Het dragen van regenkapjes heeft geen merkbaar effect op de hoeveelheid neerslag.

Fiorucci

Fiorucci

10-12-2010 om 17:46

Tja haarloos

Maar leg nou eens uit waarom niet scheren onhygienisch is? Je brult wat in het rond, maar echt discussieren doe je niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.