Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

gelegenheidsnick

gelegenheidsnick

06-02-2009 om 19:45

Wratje

Ik heb een wratje op een schaamlip, ik ontdekte het bij het scheren. Dus naar de huisarts en ondertussen alles over SOA's gelezen online.

Volgens de huisarts is het geen genitale wrat, maar een gewoon langsteel wratje wat ook wel ergens anders op de huid kan voorkomen. Want het ziet er lang en glad uit en genitale wratten zijn meer bloemkooltjes. Dit is een roze puntje eigenlijk

In eerste instantie was ik gerust gesteld al blijft het in mijn achterhoofd hangen dat het toch misschien.....
Ook al heb ik al een jaar geen sex gehad en daarvoor alleen met mijn ex, die wel een vriendin had.

Maar ik wil er wel van af. De huisarts vindt het eigenlijk niet de moeite waard om het weg te halen merk ik al wel, maar hij kan het gemakkelijk ( zijn woorden). Toch zou ik het liefste doorverwezen worden. Maar waar naar toe? Gynaecoloog of dermatoloog of soa centrum?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij

kun je daarvoor het beste naar een dermatoloog gaan. Had ooit wratten op mijn handen en liep daarvoor bij een dermatoloog in het ziekenhuis in Rotterdam (God hoe heet dat academische ziekenhuis nou ook alweer daar) en daar werden ook geslachtsziekten en genitale wratten behandeld.
Sterkte ermee. Ik zou er ook vanaf willen en zeker willen weten dat het geen geslachtsziekte is.

Tinus_p

Tinus_p

07-02-2009 om 21:39

Wat dingen

"Ik vond het in eerste instantie wel logisch klinken dat het er anders uitzag. Aan de andere kant twijfel ik, hoevaak ziet zo'n huisarts nou genitale wratten voorbij komen."
Een wrat is een wrat, of die nu op je schaamlip zit of niet. Wratten worden veroorzaakt door een virus, dat zich verspreidt door huidhuidcontact (ja, dus door sex, maar ook gewoon door handengeven).
Overigens, als die wrat je irriteert, gewoon vragen of dat ding weg kan.

"Toen ik maanden geleden een soa test wilde nadat mijn ex vertelde dat hij vreemd ging, vond de huisarts dat ook al niet zo nodig. Ach als de vriendin van ex toch geen klachten had en iedereen heterosexueel was , dan was er weinig risico. Toch wel een rare reactie vond ik, zeker tegenwoordig. Hij wilde me alleen maar testen op chlamydia, verder niks."
Hoewel vaak wordt aangeraden om te testen, heeft deze huisarts tot op zekere hoogte een punt: De daadwerkelijke kans op de meeste ziektes waarop wordt getest is vrij klein.

Jippie

Jippie

07-02-2009 om 22:14

Weghalen

"Overigens, als die wrat je irriteert, gewoon vragen of dat ding weg kan"

Voor het weghalen van de wratjes van mijn dochter wordt vloeibare stikstof gebruikt. Auw....
Maar inderdaad: weg laten halen als je er vanaf wil!

Hmmm. ik ben een rare geloof ik

Misschien ben ik wel wat losbollig, maar met dat schaar vergeten-verhaal zou ik nou echt totaal geen moeite hebben. Dat kan toch een keer gebeuren? En dan zou ik liever de boel zelf even vasthouden dan dat het allemaal eruit en er weer in moet. Maar ik zal wel te schaamteloos en te praktisch zijn. Zelfs die opmerking van 'niet weglopen' daar zou ik volgens mij hartelijk om hebben moeten lachen.

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.