Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

tante bepje

tante bepje

19-02-2010 om 15:40

Wie weet een manier

om nare gedachten tijdens sex van je af te zetten?
Door nare ervaringen in het verleden, die ik overigens wel verwerkt heb (in ieder geval voldoende geanalyseerd en doorgesproken) heb ik in principe goeie, ontspannen sex. Het enige wat mij dwars zit is dat ik soms ineens een soort herbelevingsmoment krijg waardoor mijn zin verdwijnt.
Soms lukt het me om dat gevoel te negeren en raak ik het weer kwijt. Soms lukt dat minder goed en voel ik me dus 'onoprecht' en ben ik bang dat ik mezelf over grenzen push, terwijl ik dat nou net vroeger al gedaan heb. Dus het risico loop er uiteindelijk toch weer last van krijg...
Soms stop ik dan, zeg dit tegen mijn partner en hebben we evengoed een kater...

Wie heeft tips...?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

20-02-2010 om 14:49

Anders mee omgaan

In de eerste plaats denk ik dat analyseren en doorspreken van iets niet hetzelfde is als iets verwerken, daar kan dus nog een oorzaak liggen.
Daarnaast zou ik op een moment van herbeleving op een andere manier verder vrijen, en als dat ook niet lukt, laat het dan geen reden zijn voor jullie beiden om er een kater aan over te houden.
Blijkbaar is het iets dat soms bij jou hoort, als dat alles is lijkt me dat prima te accepteren.

tante bepje

tante bepje

21-02-2010 om 13:16

Dat kan jij wel vinden

maar als dat zo is, zette ik het niet hier neer!

Wat kan ik daar nou mee'laat het geen kater zijn' en hoezo op een andere manier verder vrijen? Het gaat om iets wat tussen mijn oren zit.
Ieman met andere ideeen?

Minet

Minet

21-02-2010 om 14:54

Tante bepje

Je geeft het zelf al aan, het zit dus tussen je oren. Dan zul je daar dus iets aan moeten doen, ik zou zeggen: stap naar een psycholoog om eens echt af te rekenen met wat je dwars zit vanuit het verleden.

Sancy

Sancy

21-02-2010 om 16:19

Voor wat het waard is:

Ik kan me helemaal in Minets reactie vinden. Iets voldoende analyseren en doorspreken is niet per se hetzelfde als verwerken. Herbelevingsmomenten zijn er niet voor niets, het lijkt er op dat je daar, misschien samen met je partner, nog aan werken moet.
En acceptatie dat het op dit moment nog niet zo is als jij wil, als jullie zouden willen, kan voorkomen dat je door frustratie verder verkrampt. Negeren lijkt mij juist de verkeerde insteek.

Mirage

Mirage

21-02-2010 om 22:01

Conclusie

Als je het werkelijk goed verwerkt hebt, dan heb je a. niet tot nauwelijks herbelevingsmomenten en b. daar niet dermate veel last dat het je (seks)leven bepaald.
Of je iets wel of niet verwerkt heb is niet een keuze die je rationeel kan maken, het blijkt uit je gevoelens en bewuste of onbewuste emoties.

tante bepje

tante bepje

22-02-2010 om 09:56

Tja.

ik heb al jaren in therapie gezeten, wat moet ik dan nog?
Voor mijn gevoel ben ik er klaar mee.

Tinus_p

Tinus_p

22-02-2010 om 10:42

Betere peut zoeken

tante bepje:
ik heb al jaren in therapie gezeten, wat moet ik dan nog?"
Een betere therapeut zoeken. Eindeloos analyseren is niet altijd de oplossing. Zeker niet bij dwanggedachten.

Emdr?

Tante Bepje,

Heb je al eens EMDR geprobeerd ?Hierbij een link met wat info.
http://www.psychologiemagazine.nl/web/Artikelpagina/Helpt-EMDR-bij-de-gevolgen-van-seksueel-misbruik.htm

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.