Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Anneke Boerma

Anneke Boerma

28-10-2008 om 14:23

Welke vorm van anticonceptie bevalt jou het best?

Wij hebben 2 kinders en dat vinden we genoeg.
Omdat ik nu 4 dagen overtijd ben, heb ik de huisarts een zwangerschapstest laten uitvoeren: negatief. Nu maar afwachten dus, of ik toch zwanger blijk of alsnog ga bloeden.
We spraken over anticonceptie. Hij stelde als alternatief voor de pil een ring voor, die hormonen afscheidt in de vagina. Een pessarium wordt blijkbaar niet meer gebruikt en een spiraaltje lijkt mij belabberd omdat je dan tóch zwanger kunt raken, maar het vruchtje verliest als je het spiraaltje laat verwijderen.
Ik wil liever geen hormonen, omdat dat het risico op baarmoederhalskanker verhoogt, zeker in combinatie met tabak, waar ik een haat/liefde verhouding mee heb.
Toch is onze huidige methode ontoereikend. We gebruiken condooms, maar mijn man vindt dat niet zo aangenaam en gebruikt liever de voor-het-zingen-de-kerk-uit-truuk.
Ik zou liever tot sterilisatie overgaan, maar ik heb gehoord dat je dan als vrouw in de overgang kan raken. Mijn man durft ook niet.
Wat voor methode gebruiken jullie?
Hartelijk dank, An.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

28-10-2008 om 14:52

Sterilisatie

Bij sterilisatie worden de eileiders verbroken of geblokkeerd. Dit heeft geen invloed op de hormoonhuishouding en er is dus geen enkele reden om te denken dat je hierdoor in de overgang raakt. Je cyclus blijft gewoon doorgaan. Wel is het vrijwel altijd een onomkeerbare operatie en dus moet je heel erg zeker zijn dat je geen kinderen meer wilt.

emmonis

emmonis

28-10-2008 om 21:02

Hier

Mijn man heeft zich laten steriliseren. Ik heb ook een tijdje de mirena gehad, maar ik had allerlei vage klachten die overgingen toen het ding eruit was.
De pil vond ik helemaal niets. We hebben ook nog een tijdje alleen maar condooms gebruikt, maar ik vond het risico te groot dat het toch een keer fout zou gaan.

Dropke

Dropke

29-10-2008 om 19:10

Man gesteriliseerd

Je man vindt het niet prettig met condooms en vindt de meest onbetrouwbare methode wel best. Laat hem dan een kleine ingreep laten uitvoeren ! Stelt een stuk minder voor als bij jou.

gr Dropke

Anneke Boerma

Anneke Boerma

29-10-2008 om 19:21

Sterilisatie

Sterilisatie van mijn man lijkt mij ook wel wat, maar door een eerder draadje ben ik toch wat genuanceerder in mijn oordeel geworden dat het voor een man niets voorstelt. Blijkbaar kunnen er ook enge en vervelende complicaties optreden. Zelf wil ik niet onder het mes. Die overgang zit er niet aan vast, begrijp ik, maar ik vrees voor complicaties. En ik weet dat sterilisatie van de vrouw onbetrouwbaarder is dan die van de man; je kúnt toch nog kans maken op zwangerschap.
Enfin, ik ben nog steeds niet ongesteld...

Dropke

Dropke

29-10-2008 om 21:12

Anneke

Ik wil niet zeggen dat het niks voorstelt. Mijn man vond het zeker niet niks. Was ook altijd overtuigd dat de vrouw dat dan maar moest doen. Totdat ik zwanger raakte met de pil en deze eindigde in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Als je zelfs de pil niet meer vertrouwd, moet er gepraat en nagedacht worden. Ik ben daarna...nog een keer gewild zwanger geweest en wij hebben nu dus 3 kinderen. Allebei onze kinderwensen waren toen vervuld en omdat ik al een aantal zware operaties had ondergaan, vond mijn man het niet eerlijk meer dat ik weer de verantwoordelijkheid moest dragen. Een operatie heeft altijd risico's. Dat is nou eenmaal zo. Maar een zwangerschap is dus ook niet zonder risico. Die buitenbaarmoederlijke heeft mij bijna het leven gekost.

succes met je keuze ! Dropke

Appeltaart

Appeltaart

29-10-2008 om 21:42

Sterilisatie vrouw

is met de Essure-methode veel minder ingrijpend dan de gangbare sterilisatiemethode van de man.
Ik ben sinds 2 maanden gesteriliseerd.

marie

marie

29-10-2008 om 23:09

Mirena

Hallo
Ik heb al 9 jaar een Mirena en dat bevalt me zeer goed! Heerlijk, nooit meer ongesteld.
groetjes

Voor het zingen

Tja, zeer onbetrouwbaar omdat alle mannen voor het zingen al neuriën zonder dat ze het zelf doorhebben..

Damajo

Mijn man

heeft er een knoop in laten leggen ik de bavellingen en hij het voorkomen ervan

Hahaha

nou uhhh zijn neus !
nee ik weet wel dat het medisch gezien niet zo genoemd wordt maar ik bedoel hij is gesteriliseerd.

Bastet

Bastet

31-10-2008 om 16:07

Ehm branca

Mijn man is ook gesteriliseerd,maarre...er zit geen knoop in hoor..)
Bastet

Anneke Boerma

Anneke Boerma

31-10-2008 om 18:56

Dropke

Dat was wel een vreselijke ervaring, Dropke1
Enfin, mijn probleem is voorlopig opgelost. Vandaag sloten we de koopovereenkomst voor ons nieuwe huis. 4 slaapkamers, waarvan 1 kamer voor mij bestemd was als werkkamer. Ik zag mijn droom al uitelkaar spatten, maar vanmorgen zaten mijn man en de verkoper in de wachtkamer van de notaris en ik moest nog even nraar de wc. En joepiedepoepie.....de rode vlag!

Die komt nooit meer zingen, zelfs niet neuriën. Jasje aan en zoniet, stropdas om

Pfffffff

anneke fijn meid en je hebt gelijk regenjas aan of een knoop erin hahahhaah

Miss M®

Miss M®

02-11-2008 om 14:48

Ik ben de eerste keer zwanger geworden...

... door voor het zingen de kerk uit te gaan...!!
In voorvocht zitten levende zaadcellen. Mijn eerste is hierdoor verwekt...
Doordat we zeer vruchtbaar zijn heeft mijn man zich afgelopen februari laten steriliseren. Twee kinderen vinden we geboeg. Dit bevalt het best, geen pil meer, helemaal niks! Heerlijk, 'het' doen wanneer we willen!
Groetjes, Miss M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.