Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

dimph

dimph

06-10-2008 om 21:49

Tongzoenen

Misschien een rare vraag maar tongzoenen jullie nog vaak met je partner? Bij ons komt het namelijk na 15 jaar samenzijn maar weinig voor en ik vind het ook niet zo lekker meer..

Ben benieuwd.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oke, wij zijn nog geen 15 jaar samen, maar pas 6, maar wij tongzoenen eigenlijk iedere dag. Juist wel, omdat ik het lekker vind en het heel opwindend kan zijn, een soort belofte naar meer...
Maar ook wel gewoon, zomaar, hoeft niet op sex uit te lopen. Het is wel iets intiems en ik kan er echt van genieten.

Diaantje

Diaantje

07-10-2008 om 11:01

Ik ken m'n partner nu inmiddels 23 jaar, maar we tongzoenen eigenlijk nog iedere dag (behalve als hij zonder mij de avond ervoor shoarma heeft gegeten....).

We vinden het beiden erg lekker en inderdaad, vaak is het een belofte naar meer, maar dat hoeft niet per se.

Diaantje

Polly Shearman

Polly Shearman

07-10-2008 om 11:27

Ja hoor

bijna dagelijks, maar daar sta ik eigenlijk niet zo bij stil. Het is vrij gewoon, voor mij.
Bijzonder fijn, dat wel!

Shirka

Shirka

07-10-2008 om 16:29

Oh ja!

Na 24 jaar vind ik tongzoenen met mijn man nog steeds heerlijk. Het hoort voor mij absoluut bij de seks, seks zonder tongzoenen vind ik niks. En zoals de andere dames al zeiden, je krijgt er vaak zin door. Volgens mij houdt tongzoenen je jong! Zo'n stiekem momentje in de keuken als de kinderen het niet doorhebben, haha. Net als vroeger toen ik met mijn vriendje in de gang stond van het ouderlijk huis Tongzoenen zonder seks vind ik ook prima, maar geen seks zonder zoenen.

keesje

keesje

08-10-2008 om 21:33

Die van mij kan niet zoenen

erg he? het is dat de rest zo leuk was, maar de eerste keer zoenen met hem ..blegh. Ik mis het wel, soms probeer ik het weer (want ik hou wel van zoenen) maar hij maakt er een soort paardehap van.

MargotL

MargotL

09-10-2008 om 09:41

Niet zo best keesje

http://www.nu.nl/news/1763788/91/Eerste_kus_bepaalt_verdere_relatie.html
Het eerste stukje:

Hoe passioneler de eerste kus, hoe groter de kans op een langdurige relatie is. Een slechte eerste zoen voorspelt weinig goeds voor een langere relatie.
Dat blijkt uit onderzoek van een Amerikaanse evolutiepsycholoog, berichtte het tijdschrift Bodytalk vrijdag

Maries

Maries

09-10-2008 om 10:42

Ha ha!

Paardehap, ha ha! Lig bijna onder mn stoel hier!

Polly Shearman

Polly Shearman

09-10-2008 om 11:38

Groot vraagteken

dus je was jong, je vond hem leuk en je dacht hee die ga ik een zoenen.. En toen zoende je? en toen dacht je? GATVER DE GATVER. tot zover begijp ik het, ik begrijp echter niet hoe je na die eerste zoen nog verder bent gegaan en de relatie hebt voorgezet.
slecht zoenen vind ik zo;n vreselijke afkapper!

Miep

Miep

09-10-2008 om 12:14

Ieder voordeel hep z'n nadeel

Tja, een man bestaat gelukkig niet alleen uit zijn zoenkwaliteiten. Uiteindelijk zijn voor het slagen van een relatie toch andere dingen belangrijker. Een man kan nog zo'n heerlijke zoener zijn, maar als hij de telegraaf leest of "hun hebben" zegt dan haak ik onmiddelijk af.
Mijn man is ook nooit een goede zoener geweest, dat vond ik al meteen bij de eerste zoen. Toch zijn we al meer dan 18 jaar bij elkaar. Verder is hij een hele sensuele minnaar, dus dat maakt een hoop goed. Ik geef wel toe dat ik het lekkere tongzoenen soms wel mis, ik denk dat dat 1 van de redenen is geweest dat ik een aantal jaren geleden als een blok ben gevallen voor de charmes van een andere man, een geweldige zoener. Ik was vergeten dat het zo lekker is. Ik kan er nu weer heel goed mee leven dat we nauwelijks tongzoenen en die paar heerlijke sessies met die ander neemt niemand me meer af .
Groet Miep

dimph

dimph

09-10-2008 om 13:23

Hihi

Mijn man kon het vroeg namelijk wel prima maar ik vind het de laatste jaren ineens zoveel tong. Misschien toch nog wat oefenen en goede sturing, dan kan ik er misschien ook weer van genieten.. Lijkt me toch wel fijn als dat ook weer goed zit.

Beyonce

Beyonce

09-10-2008 om 14:44

Ohhhh...get.....

Hey Polly,

Dat vroeg ik me dus ook af....ik heb het een keer gehad, ik was al weken smoorverliefd op een jongen en toen het eindelijk van zoenen kwam....jemig wat een afknapper en mijn verliefdheid was gelijk over....

Gr. B.

lip

lip

09-10-2008 om 22:43

Neuh

ik vind er niet veel aan om te tongzoenen. is niet van de laatste tijd, maar altijd zo geweest. Vind het heerlijk om te knuffelen met mijn man en mond op mond te zoenen en dat doen we vaak en veel. Maar tongzoenen, not my cup of tea laten we maar zeggen. Heel soms wil ik wel eens boven mezelf uitstijgen en voor een keer vind ik het dan wel wat. Maar dan ook weer heel erg lang niet.

Toosje

Toosje

14-10-2008 om 15:38

Eigen man niet

Nee, tongzoenen doe ik al heel lang niet of nauwelijks met mijn man. Maar als mijn minnaar mij tongzoent, bezwijk ik bijkans. Nooit over nagedacht, omdat ons seksleven verder niet heel veel te wensen overliet. Misschien is het DE manier ons huwelijk weer een boost te geven!

Groetjes,
Toosje

Bah

ik heb nooit van tongzoenen gehouden.

Lip

Lip

15-10-2008 om 13:48

Gelukkig, manda,

ben ik toch niet de enige.

Dropke

Dropke

15-10-2008 om 20:21

Intiem

Ik vind zoenen heerlijk intiem. Iets heel persoonlijks. Zoenen bij mijn man en mij is toch wel een opstap naar meer, maar eigenlijk vind ik dat heel jammer. Ik zoen heel graag. Wat vinden jullie er niet lekker aan ???

Dropke

Lip

Lip

15-10-2008 om 21:20

Dropke

Ja, wat vind ik niet lekker aan tongzoenen? Goede vraag. Ik kan het eigenlijk niet eens onder woorden brengen. Ik vind dicht tegen mijn man aanliggen en elkaar lief kussen op de mond, in de hals enzo gewoon veel fijner. Tongzoenen is gewoon niet zo mijn ding, denk ik.

Pandabeertje

Pandabeertje

15-10-2008 om 22:15

Niet zo

Tegenwoordig tongzoenen mijn man en ik niet zo heel vaak meer (22 jaar samen). Op de een of andere manier vind ik er niet zo veel meer aan (met hem). Hij kon en kan heel goed zoenen hoor, maar het hoeft van mij niet meer zo nodig.

Vroeger knapte ik ook enorm af op een jongen die niet kon zoenen. Ben ruim een jaar verliefd geweest op een jongen en toen het er eindelijk van kwam, kon hij niet zoenen!!! Och, wat zonde van dat jaar (hahaha).

En waarom hou ik niet meer van tongzoenen? Ik mis de bijbehorende vlinders, de spanning. Ik voel dat niet meer met mijn man. Ik zou het zo wanhopig graag weer eens willen voelen, maar dat kan volgens mij alleen maar weer met een nieuw, onbekend iemand. Kijk, en daar ben ik nou niet het type voor, dus het zal waarschijnlijk bij deze zoenen blijven.

Ja ehh

ik hou niet van hardrock, ik hou ook niet van spruitjes, ik heb er gewoon niets mee.

Lovergirl

Lovergirl

16-10-2008 om 11:26

Heerlijk

Maar dan wel met mijn lover.

Polly Shearman

Polly Shearman

16-10-2008 om 14:10

Als wij zoenen

worden mijn benen week, voel ik mijn knieeen knikken, voel ik vlinders in mijn buik. Kan zo wegzweven. Zaligheid! Mijn man zoent zo lekker ( ja zelfs na ruim 16 jaar) ik val echt in katzwijm.
( zucht, nog 2,5 uur en dan is hij weer thuis... .!)

Mirjam~

Mirjam~

16-10-2008 om 15:38

Polly

Ik moet gewoon even reageren Polly! Wat cool dat jij nog zo verliefd bent op je man.

Ik voel hetzelfde voor mijn man, kan er echt naar verlangen om na een werkdag weer naar huis te gaan. Na het eten even samen op de bank als alle kinderen met hun bezigheden druk zijn. En dan vast wat zoenen, als belofte voor de latere avond...... KRIEBELS!

M.

steffie G

steffie G

19-10-2008 om 14:50

Zoveel speeksel..

Tja, nu we het er toch over hebben.... ik ben getrouwd met mijn 1e vriendje.... nu zijn we 25 jaar bij elkaar maar het zoenen heb ik altijd vreselijk gevonden, zijn speeksel loopt altijd bij mij in de mond... volgens mij is dit niet echt normaal toch??? soms probeer ik het wel weer eens maar een paar sec. ben ik er al weer klaar mee!! Ik heb echt geen vergelijk!!groetjes Steffie

Polly Shearman

Polly Shearman

19-10-2008 om 15:03

Steffie, getver!

nee dat is idd niet normaal! hihih ik kan me voorstellen dat het dan niet geweldig is.
als ik niet zo vreselijk jaloers was zou ik zeggen: zoen allemaal maar eens met mijn man!!! die kan toch zoenen hmmmmmm!!!

Miss M®

Miss M®

02-11-2008 om 14:55

Mirjam en polly...

... ik ken dat gevoel ook. Dat als manlief thuiskomt er een spannend sfeertje hangt, stiekem wat tongzoenen (want ja, kinderen ook nog op), elkaar beetje opgeilen wat we vanavond met elkaar gaan doen....en dan ben ik weer helemaal verliefd. En daarna kan je er weer een paar dagen flink vooruit! Lekker he, zo'n gevoel!

Stiekem?

"stiekem wat tongzoenen (want ja, kinderen ook nog op)"

Dat je elkaar niet uitgebreid gaat staan opgeilen waar de kinderen bij zijn, dat snap ik. Maar waarom stiekem tongzoenen? Zijn je kinderen in de leeftijd dat ze er gelijk op reageren (eh, bah, doe eens normaal) of wil je zelf niet dat ze het zien? Lijkt mij juist gezond als ze zien dat papa en mama elkaar zoooo lief vinden. Tongzoenen doen wij dus ook gewoon waar de kinderen bij zijn hoor, en dat vinden ze helemaal niet raar.
Ik bedoel het niet als veroordeling hoor, maar vraag het me gewoon af.

Miss M®

Miss M®

03-11-2008 om 10:25

Stiekem is wat overdreven...

... maar als wij tongzoenen worden wij allebei zo geil dat we dat dus liever niet doen waar de kinderen bij zijn...

Aha

ik snap m

Polly Shearman

Polly Shearman

03-11-2008 om 20:09

Geil of verliefd?

Ik ben altijd verliefd, behalve als ik pms heb, gelukkig heb ik dat bijna nooit.
Maar geil is toch wat anders, dat ben ik ook wel vaak hoor, ahahah maar dat heeft andere oorzaken dan de verliefdheid.
Ik las een artikel over waar vrouwen en mannen opgewonden van raken en dat vond ik wel zeer herkenbaar.
Mannen hebben dat meer van beelden, en vrouwen meer van verhalen en stemmen en geluiden.
Kan op de meest stomme momenten dingen horen, lezen of ruiken en bijzonder opgewonden raken.
Terwijl ik naar naakte mannen kan kijken en dat doet me dan niks!
hebben jullie dat ook?

Miss M®

Miss M®

03-11-2008 om 21:57

Nou... ben ik dan een man?

Want ik kan wel behoorlijk hitsig worden van mooie naakte mannen, of wanneer een stel 'het' met elkaar doet, bijvoorbeeld in een film ofzo. Misschien ben ik dan wel ordinair, maar een man met een stijve vind ik ook behoorlijk opwindend.
Ik heb dat niet echt als ik praatjes hoor. Een spannend SMS'je van mijn man vind ik heerlijk, maar nee, ik word er niet echt opgewonden van. Wél verliefd...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.