Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Mary@nl

Mary@nl

12-09-2011 om 13:20

Overgang en seksualiteit.

Hallo,

Ik ben begin 40 en al in de overgang.
Opvliegers, warm....Op zich niet erg. Het hoort erbij en gelukkkig ben ik trotse moeder van 2 gezonden kinderen.
Wat ik wel verschrikkelijk vind is dat ik lichamelijk niet meer zo seksueel gevoelig ben. Ik wil/wij willen het nog heel graag en doen het ook, maar het voelt allemaal niet meer zo als het was. het zal toch niet dat overgang samen gaat met frigide??

Zijn er meerdere vrouwen die hier last van hebben?

Graag reacties gewenst!!!!!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minke

Minke

13-09-2011 om 17:37

Ja dat heb ik ook!

Ben al een paar jaar in de overgang en ik herken het helemaal. Ook van vriendinnen die de overgang achter de rug hebben. Het is gewoon helemaal anders geworden. Ik vind het zelf niet erg want ik mis het ook helemaal niet. Wel vind ik het vervelend voor mijn man want uit mijzelf heb ik echt geen zin meer.
Ik ben ook erg veranderd, ik ben veel meer geinteresseerd geraakt in eten, recepten, koken, hobbies. Voor de overgang dacht ik vaak aan seks en tegenwoordig dus aan eten. En ja ik wordt ook dikker.
Het is wel mogelijk om hormonen te gebruiken maar dat is niet helemaal veilig, voor een korte periode kan het wel. Ikzelf heb dat niet gedaan omdat ik een contra indicatie heb.
Heb je wel eens geprobeerd om wat sterkere prikkels te krijgen, bv een vibrator gebruiken?

Meno

Meno

13-09-2011 om 18:12

Geen herkenning

Hier zeker geen herkenning. Sex is lekkerder dan ooit, ondanks een verzakking hahahah
Ik ben juist zeer gevoelig, maar durf niet met zekerheid te zeggen dat ik in de overgang ben. Ik ben nu 50, heb geen last van opvliegers, ben wat onregelmatig ongesteld, verder geen symptomen denk ik.

Ilja

Ilja

14-09-2011 om 18:13

Helaas

Ik heb ook minder lustgevoelens sinds een maand of 4. En zo jammer vind ik dit. Ik heb sinds 3 jaar een vriend na een dood huwelijk en genoot zo intenst vna het samen vrijen.OP ieder moment van de dag kreeg ik zin in hem, ik hoefde alleen al aan hem te denken...laat staan als ik hem zag.
Hij moest daar aan wennen want zijn libido lag lager dan de mijne..
Nu is het andersom...als hij mij streelt voel ik amper iets.. en ik misss het zo enorm!!
Ik hoop echt dat het weer terugkomt!!!
Sterkte, raad heb ik dus niet voor je..x

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.