Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Martine

Martine

11-05-2009 om 21:17

Masturbatie

Tot een paar jaar geleden hadden mijn man en ik een redelijk bevredigend sexleven (nouja, op verschil in libido na). Er is in de tussenliggende jaren veel gebeurd (verliefdheden op anderen, wij allebei) en nu hebben we een flinke relatiecrisis, al lijkt die nu wat te bekoelen. Niet dat ik verwacht binnenkort weer met hem naar bed te gaan, maar er is in ieder geval al weer een pietsie intimiteit.

Nu heeft mijn man zijn hele leven al een aversie tegen masturberen. Dat vindt hij gewoon echt helemaal niks. Ik heb me daar vaker over verbaasd, want volgens mij doen alle mannen dat, maar ik geloof echt dat hij het niet doet. Zelfs toen hij zich liet steriliseren en dus voor de controle een potje sperma moest inleveren, had hij daar de grootste moeite mee. Ik praat altijd heel open over sex, ben nogal openminded, en dus liet ik jaren geleden iets vallen over masturbatie. Met grote ogen keek hij me aan: Doe jij dat dan??? Inmiddels is hij wijzer, en hebben we een behoorlijke sexuele ontwikkeling doorgemaakt, dus heeft hij zich daar bij neergelegd, maar echt leuk vindt hij het volgens mij ook niet. Verder praat hij er niet over.

Nu heb ik misschien een heel belachelijke vraag, maar het is wel een vraag die zomaar wel eens in mij opkomt. Kan het kwaad als een man over een langere periode geen zaadlozing heeft? Ik bedoel, na een zaadlozing wordt het zaad ververst, neem ik aan, maar als je heel lang geen zaadlozing krijgt... Is er medisch gezien een reden om af en toe toch een zaadlozing te hebben?

Ik ben benieuwd naar reacties.

Groetjes van Martine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jippie

Jippie

11-05-2009 om 21:38

Prostaatkanker

Te weinig 'doorspoelen' verhoogt de kans op prostaatkanker.
Zie http://www.bartmeijervanputten.nl/archief2004/Ejaculaties%20en%20prostaatkanker.htm

daantje123

daantje123

11-05-2009 om 22:20

Natte droom?

Volgens mij krijgt een man spontaan 's nachts een zaadlozing als de boel 'ververst' moet worden....

Martine

Martine

11-05-2009 om 23:08

Daantje enjippie

Natte dromen zijn een onbekend verschijnsel bij mijn man. Had 'ie niet als puber en nu ook niet. Dus blijkbaar ook niet "automatisch" als de boel ververst moet worden. Anders zou ik dat toch moeten merken aan het beddengoed!

Jippie, ik was al bang voor zoiets. Dat is natuurlijk ook de reden dat ik deze vraag hier post. Ik heb de link nog niet gevolgd, en het wordt nu tijd m'n bed op te zoeken, maar morgen ga ik er zeker naar kijken. Bedankt!

Groetjes van Martine

Yvonne

Yvonne

12-05-2009 om 08:54

Martine

Als hij gesteriliseerd is heeft hij geen zaadlozingen meer. er komt nog wel vocht uit maar geen zaad.

Martine

Martine

12-05-2009 om 09:10

Yvonne

Haha, nu voel ik me pas echt een nitwit! Had ik natuurlijk wel kunnen weten... Maargoed, de vraag blijft wel hetzelfde, of het kwaad kan.

Daarbij komt er nog een andere vraag in mij op. Ik vind pijpen erg lekker, maar het idee dat "de boel niet is doorgesmeerd" vind ik vreselijk naar. Niet dat ik de eerste keer meteen zal beginnen met een pijpbeurt (we moeten eerst de intimiteit terug zien te vinden, voordat sex uit lust weer terugkomt), maar toch... Dus de volgende vraag: wat doet het met de smaak van sperma?

Wel lekker direct zo allemaal, maar in deze rubriek lijkt me dat wel kunnen.

Groetjes van Martine

Martine

Martine

12-05-2009 om 09:17

Jippie

Beste Jippie,

Ik heb de link doorgemaild naar m'n man. Met een luchtig mailtje dat het hem misschien aanzet tot nadenken en om misschien eens te beginnen te ontdekken dat masturbatie fijn kan zijn...

Groetjes van Martine

Tirza G.

Tirza G.

12-05-2009 om 16:24

Niets

Alles wat van belang is voor het instandhouden van de soort heeft de natuur uitstekend geregeld. En dus gaat er helemaal niets mis als je man geen zaadlozingen heeft en aan de smaak zul je het niet merken.

Tirza

Rafelkap

Rafelkap

12-05-2009 om 19:36

Oeps

"Beste Jippie, Ik heb de link doorgemaild naar m'n man. Met een luchtig mailtje dat het hem misschien aanzet tot nadenken en om misschien eens te beginnen te ontdekken dat masturbatie fijn kan zijn..."
Oeps, dit lijkt mij niet bevordelijk voor de bekoeling van je crisis. Dat je "zijn probleem" (dat hij geen probleem vindt) op een forum gooit. Hopelijk pakt hij het goed op..

Tinus_p

Tinus_p

12-05-2009 om 20:55

Oei

Rafelkap:
"Oeps, dit lijkt mij niet bevordelijk voor de bekoeling van je crisis. Dat je "zijn probleem" (dat hij geen probleem vindt) op een forum gooit. Hopelijk pakt hij het goed op.."
Ik hoop het ook. Maar het klinkt als een klassieke relatiemisser; je partner dwingen tot drastische veranderingen in zijn of haar sexleven.

Tinus_p

Tinus_p

12-05-2009 om 20:56

Aanvulling lidwientje

Lidwientje:
"Het in stand houden van de soort is een achterhaald concept. Heel veel dingen in de natuur zijn niet te verklaren met 'het in stand houden van de soort'."
Boekentip: The Ancestor's Tale van Richard Dawkins. Die beschrijft oa dit en nog veel meer.

Martine

Martine

12-05-2009 om 21:09

Was dat echt zo'n misser?

Ik dacht dat het wel meeviel. Hij reageerde er eigenlijk ook heel laconiek op. Met de reactie of hij dan niet nu al te laat was en of hij nu dus al die tijd in moest gaan halen. Als grapje natuurlijk.

Lidwientje, natuurlijk is er maar één manier om erachter te komen, maar daar zijn we nog even niet aan toe. Misschien komt het wel weer. Als beide "derde personen" definitief naar de achtergrond zijn verdwenen.

Groetjes van Martine

Rembrand

Rembrand

13-05-2009 om 09:00

Jippie.

Dit verhaal is een broodje Aap.
Verzonnen door mannen die vonden dat ze te weinig sex hadden ..............
M.

Martine

Martine

13-05-2009 om 11:10

Rembrand

Broodje Aap.

Dus ik maak me zorgen om niets en laat het gewoon lekker zoals het is? Ik geef toe: ik vind het ook gewoon raar dat hij niet masturbeert. Of is het een fabel dat ALLE mannen het doen? Zoals het ook een fabel is dat ALLE mannen ALTIJD willen?

Groetjes van Martine

Fabel

Het is een fabel dat ALLE mannen masturberen. Het is ook een fabel dat ALLE mannen natte dromen hebben.

Tinus_p

Tinus_p

13-05-2009 om 12:01

Niet vanzelf

Martine:
"Ik dacht dat het wel meeviel. Hij reageerde er eigenlijk ook heel laconiek op. Met de reactie of hij dan niet nu al te laat was en of hij nu dus al die tijd in moest gaan halen. Als grapje natuurlijk."
Gelukkig. Maar zoiets is al snel (letterlijk) een gevoelig punt...

Martine:
"Lidwientje, natuurlijk is er maar één manier om erachter te komen, maar daar zijn we nog even niet aan toe. Misschien komt het wel weer. Als beide "derde personen" definitief naar de achtergrond zijn verdwenen."
Ah, dat had ik ff gemist.
Om eerlijk te zijn; die 3e personen verdwijnen niet helemaal vanzelf naar de achtergrond. Dat proces kun je helpen, door je eigen relatie weer op de voorgrond te stellen. En dus door bewust weer eens met _elkaar_ naar bed te gaan.

Rembrand

Rembrand

13-05-2009 om 14:31

Martine.

Met het verzonnen verhaal bedoel ik het verhaal dat mannen teelbalkanker zouden krijgen als ze lang achter elkaar geen zaadlozing hebben gehad.
M.

Paula B

Paula B

13-05-2009 om 14:36

Tinus, niet mee eens

Tinus:
"Om eerlijk te zijn; die 3e personen verdwijnen niet helemaal vanzelf naar de achtergrond. Dat proces kun je helpen, door je eigen relatie weer op de voorgrond te stellen. En dus door bewust weer eens met _elkaar_ naar bed te gaan."

Oef. Niet mee eens, tinus! Voor de (gemiddelde) man is het volgens mij een prima middel, maar voor de (gemiddelde) vrouw werkt het averechts. De liefde baant zich bij de man vaak een weg van het geslacht naar het hart, bij de vrouw andersom . Vrijen met je man zonder dat je het hartscontact ervaart, voelt dan juist erg naar.
Natuurlijk generaliseer ik daarmee ontzettend. Maar dat de partners het 'vrijen als redmiddel' heel verschillend kunnen ervaren lijkt me wel iets om rekening mee te houden! Het risico zit erin dat vrijen voor het goede doel er juist toe leidt dat een partner - de vrouw in 't algemeen - zich emotioneel voor de ander afsluit.

Paula

Ik ben met je eens dat je vooral naar de twee betrokken partners moet kijken - Martine en haar man in dit geval. Maar het kan wel degelijk helpen om bewust met je eigen relatie bezig te zijn, bewust elkaar probeert lief te vinden en inderdaad bewust met *elkaar* naar bed te gaan. Niet tegen je zin, maar eventueel wel zin maken.
Zin maken is trouwens iets heel anders dan iets tegen je zin doen!

tukkie

tukkie

14-05-2009 om 15:29

Teelbal/prostaat

Rembrand heeft het over teelbalkanker maar Jippie's link gaat over prostaatkanker. Dat lijkt als je de link leest best goed onderzocht te zijn, bij meer zaadlozingen minder prostaatkanker. Of je het mag omdraaien, zorgen voor doorspoelen vermindert de kans op prostaatkanker, dat is daarmee helemaal niet gezegd want je weet niet hoe dat verband in elkaar steekt. Misschien hebben mannen met meer behoefte aan zaadlozingen wel zo'n soort hormoonhuishouding dat er ook minder kanker is. Expres meer lozen helpt dan niet. Het lijkt me daarom een op niets gebaseerd advies aan Martine haar man.

Martine

Martine

15-05-2009 om 07:06

Mannen

Zijn er mannen op dit forum die durven te vertellen of zij masturberen of niet/nooit? En of zij vrienden hebben waarvan ze weten dat die dat nooit doen? De mannen die ik ken, en waar ik openlijk over sex kan praten, die vallen van hun stoel als ze horen dat mijn man niet masturbeert. Ze lijken het allemaal te doen...

Groetjes van Martine

mzn

mzn

15-05-2009 om 07:44

Ja, regelmatig

Gewoon omdat ik vaak meer behoefte heb als mijn vrouw en omdat het gewoon lekker is. Anders lekker dan wanneer mijn vrouw het doet zeg maar. Het is voor mij dan meer een aanvulling dan vervanging van sex.

Mv....

Mv....

15-05-2009 om 09:22

Nee nooit

Titel zegt het al.
Man van....

Tinus_p

Tinus_p

15-05-2009 om 10:17

Paula

Paula:
"Oef. Niet mee eens, tinus! Voor de (gemiddelde) man is het volgens mij een prima middel, maar voor de (gemiddelde) vrouw werkt het averechts. De liefde baant zich bij de man vaak een weg van het geslacht naar het hart, bij de vrouw andersom . Vrijen met je man zonder dat je het hartscontact ervaart, voelt dan juist erg naar."
Is dit nou echt waar? Of is dit een culturele norm (dus een idee over hoe vrouwen horen te zijn)? In feite is je uitspraak heel erg passend bij vooroorlogse meningen over hoe een 'net meisje' hoorde te zijn -namelijk terughoudend als het gaat om sex; alleen sex met een vaste langdurige relatie.
Ik geloof het iig maar matig, en in ieder geval denk ik, dat voor zowel mannen als vrouwen sex en liefde de neiging hebben elkaar te versterken; hartscontact leidt tot meer sex, en sex tot meer hartscontact.
Hoe dan ook, het punt is, dat afwachten totdat die sex en/of dat hartscontact er 'vanzelf' komen, niet werkt.

Ja maar wat wil je ermee?

moet hij toch zelf weten of en hoe vaak hij masturbeert ? Hij kan toch zelf op internet kijken of hij gezondheidsrisico loopt ?

Paula B

Paula B

17-05-2009 om 21:21

Net meisje

Haha Tinus, een vooroorlogs net meisje... nou nee. Ik begrijp je reactie, maar ik denk (kan het niet met cijfers staven, heb me er wel wat meer in verdiept) dat wat ik schreef waar is en niet zomaar een culturele norm.
'Terughoudend als het gaat om seks en alleen seks in een langdurige relatie', dat is niet mijn punt. Hartscontact ontbreekt ook in sommige langdurige relaties en kan heel goed aanwezig zijn in korte. Het gevoel dat ik beschrijf heeft ook niets met terughoudendheid te maken. Terughoudendheid is een besluit, iets van je hoofd, terwijl het niet willen vrijen zonder hartscontact uit je gevoel voortkomt. Maar wil je wél dan is er in principe van terughoudendheid geen sprake - weer gemiddeld enzo dus hè.

Verder ben ik het wel met je eens dat afwachten zonder meer in elk geval niets uithaalt. En dat seks en hartscontact in een relatie elkaar versterken, beslist. Maar er moet van zowel seksuele aantrekking als hartscontact een minimum aanwezig zijn om die opwaartse beweging mogelijk te maken. Als één van beide partners dat niet zo ervaart, werkt het averechts om toch maar te gaan vrijen. Net zoals het dan averechts werkt om romantische avondjes en diepe gesprekken aan te gaan, trouwens - hartsverkrachting bestaat ook .

Martine

Martine

18-05-2009 om 22:26

Reacties

Manda Rijn, ik vind jouw reactie een klein beetje bot. Natuurlijk mag hij zelf weten of hij masturbeert, maar ik vroeg me gewoon af of het abnormaal is dat hij dat niet doet. Het is tenslotte niet een vraag die ik op het schoolplein even aan alle vaders stel. En hier kan dat lekker wel!

Over het zin maken in vrijen kan ik kort zijn. Toen de liefde voor elkaar nog diep zat (tot twee jaar geleden), kon ik heel vaak zin maken. Gewoon beginnen en dan werd ik vanzelf wel opgewonden. Nu heb ik zowiezo een hoger libido dan mijn man, dus dat gaf geen problemen. Er is de afgelopen jaren veel gebeurd (beiden verliefd geworden op een ander) en dat hakt erin.

Of ik met hem oud zal worden, daar ben ik inmiddels niet meer helemaal zeker van. Af en toe is er weer een klein beetje intimiteit (kusje, arm om elkaar heen), maar ik denk nog niet in termen als sex!

Groetjes van Martine

Tja

ik snap je gewoon niet, laat ik het dan zo zeggen, want wat wil je ermee.

Martine

Martine

19-05-2009 om 15:47

Manda rijn

Ik wil er eigenlijk helemaal niets mee. Misschien wil ik er wel mee aantonen dat inderdaad de hele wereld masturbeert (of in ieder geval alle mannen). Of misschien wil ik gerustgesteld worden dat dat een fabel is. Dat hij niet afwijkt van de rest.

Mijn man weet namelijk dat ik masturbeer en ik weet ook dat hij dat gewoon niet leuk vindt. Het is niet een onderwerp waar ik open over kan zijn, omdat ik weet dat het hem tegenstaat. Terwijl we over andere sexuele activiteiten altijd goed hebben kunnen praten.

Als ik er nu zo over nadenk, ligt de vraag natuurlijk veel dieper. Toen wij nog 2 keer in de week met elkaar naar bed gingen (tot een paar jaar geleden), vond ik het prima en misschien ook wel logisch dat hij niet masturbeert. Nu we helemaal geen sex meer hebben, vind ik het wat vreemd dat hij dan helemaal geen behoefte meer heeft, ook niet met zichzelf. Terwijl sex voor mij zo belangrijk is. Of was.

Groetjes van Martine

kris

kris

25-05-2009 om 23:58

Ik snap het ook niet

En waarom wil je weten of je man voldoet aan de norm? En wat als hij afwijkt? Wat maakt dat nou uit?
Ik WEET niet eens of mijn partner masturbeert. Is dat nou heel erg gek? Ik ben ook niet nieuwsgierig, als hij masturbeert dan is dat voor mij iets van hemzelf, dan heb ik daar weinig mee van doen. Niet dat het voor mij onbespreekbaar is, prima zelfs maar het hoeft voor mij niet. Ik praat ook niet over mijn eigen masturbaties. Dat is iets van mij met mezelf, staat voor mij los van mijn sexleven met partner.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.