Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

verlegen

verlegen

22-08-2010 om 17:34

Hoe pak ik het dit aan?

na een relatie van 13 jaar ben ik weer vrijgezel. al 3 jaar geen sex gehad met mijn ex ( wilde ik niet) Ik ben nooit echt heel vrij geweest met relaties en sex. Ik moest wel echt verliefd zijn wilde ik met iemand zoenen of vrijen ( mijn jonge jaren tot mijn 18 e niet meegerekend)
Maar nu.. als een man aardig tegen me doet klap ik dicht. Terwijl ik helemaal niet verlegen ben normaal. Ik weet gewoon niet hoe ik er mee om moet gaan en denk al gauw: als ze maar niks van mij willen. Mijn zusje is al jaren vrijgezel en geniet van alle mannelijke aandacht. Heeft regelmatig ( hele leuke) scharreltjes en zegt tegen mij dat ik er gewoon van moet genieten en eens iemand mee naar huis moet nemen. Tijden zijn veranderd, zegt ze.
is dat zo? is de sex tegewoordig onder ' oudere jongeren' vrijer dan vroeger? En hoe komt het toch dat ik zo verlegen wordt van aandacht van het mannelijke geslacht. Ik zie er zeker goed uit voor mijn leeftijd (40) en ik ben er niet bang voor om alleen te blijven, ben ook niet op zoek naar iemand want ik vind het ook weer heerlijk om mijn vrijheid te hebben. Maar aan de andere kant wil ik wel meer genieten van deze vrijheid. Gewoon doen dan maar? ik weet het even niet hoor. Maar ik wil liever niet nog een keer 3 jaar geen sex. Ben er ondertussen wel heel erg aan toe !

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dame

dame

23-08-2010 om 01:06

Eerst van je eigen lijf leren houden

Het engelse woord voor verlegenheid is self-consious. Ik vind dat veel beter verwoord, want in je verlegenheid ben je je teveel bewust van je zelf, van je eigen gedrag en onvoldoende gericht op de ander.
Jij moet dus wat lekkerder in je vel komen zitten, zodat je daarover, over jezelf dus, minder hoeft te piekeren. Een goed begin is misschien om met die vlotte zus van je regelmatig naar de (gemengde!) sauna te gaan. Zo kom je heel snel over je schroom heen en als je vaker gaat leer je je nog te ontspannen ook, bloot en wel. De volgende stap is dan om tijdens een saunasessie een massage te boeken. In de hammam of bij een gewone masseur. Aangeraakt worden en daarvan genieten is belangrijk en dat kun je jezelf aanleren.
Plak er nog een goede kappersbeurt, een schoonheidsbehandeling en een kekke outfit tegenaan en Mevrouw Verlegen moet dringend een nieuwe nick verzinnen!
Dame

verlegen

verlegen

27-08-2010 om 23:34

Voor dame

dank je wel voor je reactie Dame.
Dat is nu eigenlijk zo vreemd. Ik ga naar de sauna en ben verder helemaal niet verlegen. Ik neem geregeld een massage en kan daar heerlijk van genieten. Maar het lijkt wel of ik op slot zit wat betreft de aandacht van mannen. Ik ben ook best zelfverzekerd. Heb nog een mooi lichaam voor mijn leeftijd ( 41) en kleed mij ook gewoon leuk. Het lijkt wel of ik te zelfverzekerd ben. Of ik wat sex aan gaat een muur om mij heen heb gebouwd. Ik ben ook bang voor een one night stand. Ik ben bang dat ze dan raar over mij gaan denken. Dat ik makkelijk daarin ben. maar eigenlijk lijkt het me ook wel leuk om eens een one night stand te hebben, en gewoon te genieten van de aandacht die je krijgt van een man.
Ik ben er ook een beetje bang voor dat ze gelijk serieus worden en daar zit ik helemaal niet op te wachten. Is dat zo? Wanneer wordt je tegenwoordig als " makkelijk " gezien ? Ik ben er gewoon te lang uit geweest denk ik.
groetjes

dame

dame

28-08-2010 om 00:33

"ze"

"Wanneer wordt je tegenwoordig als "makkelijk" gezien?"
Kom op, 41-jarige helemaal-niet-zo-verlegen vrouw... Je bent tevreden over lijf en leden, je zit goed in je vel qua ontspannen zijn en aangeraakt worden. Het enige wat jou dwars zit is hoe ZE over je denken. Wat kan het je schelen, joh. ZE zitten zeer waarschijnlijk ook niet direct te wachten op iemand die de trouwjurk al klaar heeft hangen. En ZE lopen een vergelijkbaar risico, namelijk om als weer zo'n kerel die alleen maar uit is op sex te worden gezien. Terwijl er eigenlijk geen verschil tussen jou en die man is op dat moment. Jij en hij willen gewoon een leuke avond hebben met een gezellig typje. Draait dat door de chemie tussen jullie uit op zoenen, nou dan is dat mooi meegenomen. En meer is een bonus waar beide partijen happy van worden.
Het enige wat jij moet doen is je focussen op je eigen blije gevoel. Is dat er? Dan laat je dat merken en wordt het vast beantwoord. Blijft het uit? Dan heeft die man die keer vette pech Echt, zo simpel kan het leven zijn!
Dame

verlegen

verlegen

31-08-2010 om 22:24

Dank je

je hebt gelijk. Ik zit er meer mee over hoe er over me gedacht wordt. Ik moet niet zo moeilijk doen. en ik ga het wel proberen. het is wel spannend! maar ik wil het ook wel graag. Vroeger ging het zo veel makkelijker. toe dacht ik daar helemaal niet zo over na. Ik wil proberen dat gevoel terug te krijgen en proberen er voor open te staan. Ik hoop dat het lukt.
groetjes en bedankt voor je visie !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.