Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Annonieke

Annonieke

06-10-2008 om 09:18

Gezellig maken (lang)

Mijn man en ik zijn het afgelopen jaar samen intensief bezig geweest om onze relatie weer lekker op poten te krijgen. We hebben daarvoor onder andere een Marriage Course en een tijdlang relatietherapie gevolgd. Gelukkig groeien we weer naar elkaar toe en genieten we er weer van om dingen samen te doen....kortom het gaat gewoon de goede kant uit en daar genieten we allebei van.

Jammer genoeg lukt het op sexueel gebied niet zo om onze draai te vinden. Ik zelf heb nooit zoveel zin in sex en hij heeft er bijna altijd wel zin in....bekend probleem volgens mij !

We beseffen allebei dat het voor een deel komt doordat ik een langere aanloop nodig heb dan hij. Maar hoe komen we nu tot een langere aanloop. We willen graag tips hebben om het gezellig te maken, waardoor er een sfeer ontstaat waardoor ik meer in de stemming raakt....vaag?!

Samen een spelletje doen werkt niet, want dan zitten we tegenover elkaar, geen knuffels en kusjes tussendoor.
Samen televisie kijken werkt niet, want dan zijn we zo gefocused op de tv, dat we elkaar haast vergeten.
Samen gezellig zitten kletsen op de bank werkt ook niet, want mijn man is niet zo koetjes-en-kalverig en wordt dan onrustig en wil iets gaan doen.....

Hebben jullie tips hoe jullie een gezellige avond organiseren met man- of vrouw-lief....waardoor er "vanzelf" een soort van spannend sfeertje ontstaat?

Groetjes,

Annonieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Shirka

Shirka

06-10-2008 om 09:42

Tips

Hoi, wat fijn dat het jullie gelukt is om je relatie te redden. Zelf ben ik al 24 jaar samen met mijn man en wij hebben nog steeds een heel fijn seksleven, dus misschien kan ik jou wat tips geven. Ik heb ook wel eens tijden gehad dat ik minder vaak zin had en dan deden wij bijv. het volgende.
Je gaat zoenen en elkaar strelen, maar je mag elkaar op 1 plaats niet aanraken. Je mag dus overal aankomen, behalve aan elkaars intieme delen. Enerzijds zul jij blij zijn dat het niet "hoeft", maar misschien omdat het nu ook niet "mag" raak je steeds meer opgewonden. Zo werkte het in elk geval wel bij mij. Spreek met je man af dat jij aangeeft wanneer het "verbod" opgeheven wordt. Misschien is dat al de eerste keer, maar misschien heb je er meer keren voor nodig.
Ook een goede tip is om minstens 1x per dag te zoenen met elkaar, tongzoenen dus.
Verder speelden mijn man en ik wel eens dat we elkaar voor het eerst ontmoetten. Je gaat bijv. met elkaar uit eten en doet net alsof je elkaar nog moet leren kennen. Kun je ook erg opgewonden van raken. En dan snel naar huis!
Ik hoop dat je er iets aan hebt en laat het eens weten... Veel geluk!

Polly Shearman

Polly Shearman

06-10-2008 om 13:08

Samen

douchen, samen lekker in bad. Samen iets gaan drinken in een cafe, zodat je alleen elkaar maar hebt om mee te praten, maar genoeg om je heen ziet om over te praten. dat is misschien voor je man wel leuk.

en verder: hoe meer sex je hebt, hoe meer zin je krijgt

Trees

Trees

07-10-2008 om 01:36

Doen

Er wordt hier de laatste tijd veel aandacht aan geschonken in tijdschriften en dergelijke. en wat daar vaak in terug komt is dat veel vrouwen niet spontaan zin hebben. Dat ze als het ware op de bank gaan zitten wachten tot ze opgewonden worden. Zo werkt het niet bij veel vrouwen. Maar vaak als je eenmaal begint krijg je toch wel zin en is het toch leuk. Gewoon doen dus. De tip van Shirka vindt ik daarom wel een goede. Begin gewoon en spreek af dat je niet aan elkaars intieme delen mag komen, dat maakt de drempel misschien iets minder hoog.

D.

D.

07-10-2008 om 01:54

Begin bij jezelf

Behalve samen dingen doen om de spanning te verhogen, zijn er ook dingen die je zelf kan doen om je eigen behoefte aan sex te verhogen, indien het de bedoeling voor je is om meer zin te krijgen uiteraard.

Net zo goed dat je behoefte aan sex afneemt als je moe en/of gestresst bent of 'er' individueel weinig of niet mee bezig bent, geldt ook het omgekeerde.

Als je bewuster bent van je eigen sexualiteit, er vaker actiever mee bezig bent (zowel mentaal als fysiek), is de kans groot dat je behoefte aan sex ook toe zal nemen. Je kunt hier denken aan het lezen van erotische verhalen, artikelen en forum berichten over sexualiteit, met vriendinnen praten over sex, bewuster stilstaan bij je eigen lichaam, fantasieen, zelfbevrediging, etc.

Je bewust worden van de reden van je eigen verminderde libido is een goed uitgangspunt om op verder te bouwen.
Ik ken jou en je persoonlijke situatie uiteraard niet en misschien zijn er wel redenen dat je weinig behoefte hebt aan sex of vindt je het eigenlijk wel prima zo. Ik proef echter uit je verhaal dat je eigenlijk anders zou willen en dan is het altijd goed om eerst bij jezelf stil te staan en te gaan ontdekken of er beperkende factoren zijn in jezelf die hiervoor zorgen en waar je zelf verandering in zou kunnen brengen.

Als je bewuster en activer met je eigen sexualiteit bezig bent zal het een prominentere rol gaan spelen in je leven en is het vaak zo, dat je daardoor ook meer zin krijgt. Natuurlijk is het goed dat je samen met je partner wil kijken of er manieren zijn om 'zin' te krijgen. Echter, als je begint om eerst jezelf te gaan ontdekken, zal het makkelijker zijn om actiever sexleven te hebben.

Succes!

teipi

teipi

07-10-2008 om 10:28

Er zijn natuurlijk ook spelletjes die al wat meer de erotische dan wel sexuele kant uitgaan, en waar je niet altijd tegenover elkaar aan tafel hoeft te zitten. Denk bijvoorbeeld aan partnerlink, love cube, ultiem verlangen of sexxweb. De laatste 2 zijn bordspellen, de eerste 2 meer erotische opdrachten zoals massages, spannende brieven naar elkaar schrijven enzovoorts.

Annonieke

Annonieke

09-10-2008 om 09:41

Dank!

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Maandagavond een uitgebreid gesprek met mijn man hierover gehad en we komen samen tot de conclusie dat er op het moment ook te veel druk op ligt voor ons.
We hebben afspraken gemaakt, dat we geregeld willen vrijen, dit ook gewoon op afspraak, zodat we alle andere gezellige momenten die we hebben er even los van kunnen zien. Vrijen we dan alsnog, is dat mooi meegenomen.

Tja, voor de rest ligt het voor een groot deel bij mij. Ik vind het erg lastig om "helemaal los te gaan". Ben opgegroeid in een heel "beheerst" gezin, waar emoties not-done waren. Al jaren ben ik daarmee bezig, maar het is er diep ingebakken, dat laat je niet zomaar los.
Sex heb ik daardoor ook nog nooit echt fijn gevonden, ik kan me niet laten gaan, vind het enorm lastig om me te laten gaan.
Simpele dingen kunnen me helemaal dicht laten slaan: dat ik de wekker zie en weet dat ik over een uur of 6 weer op moet staan, dat ik een geluidje hoor van mijn kinderen, of buren die thuiskomen. Of dat me opeens door het hoofd schiet dat ik morgen iets moet doen.....ik vind het zo ontzettend lastig om me helemaal te ontspannen en me open te stellen voor mijn man en voor sex.

Alle tips op dat gebied zijn welkom! De tips en opmerkingen die jullie al gegeven hebben zijn heel fijn, kunnen we samen goed over doorpraten en samen uitzoeken wat we het beste kunnen doen!

Groetjes,

Annonieke

Moeder

Moeder

09-10-2008 om 22:49

Herkenbaar

vooral waar je schrijft dat je door een blik op de wekker hoe laat het is of hoe snel je al weer op moet staat. Voor mij echt de dood in de pot en mijn partner kan echt niet snappen waarom dat belangrijk is. Als je zin hebt, heb je zin, dan doen tijd er niet toe, redeneert hij. Mooi niet dus.... Geluid van de kinderen, ook zo'n killer voor mij. Niet voor hem. Deur dicht en je hoort niets meer. Toch?
Gelukkig staat het niet tussen ons in, maar herkenbaar is het.

D.

D.

11-10-2008 om 21:23

Wat je zelf kan doen

Zoals je zelf al aangeeft heeft (oa) je opvoeding gezorgd voor een behoorlijke blokkade. Niet alleen op emotioneel vlak, maar het lijkt erop dat je ook enigszins controle behoeftig bent (doordat je voordurend de omgeving in de gaten houdt en zeer praktisch denkend bent).

Een effectieve manier om te leren om het (door je opvoeding) 'aangeleerde gedrag' (om het zo maar even te noemen) te veranderen in door jezelf gewenst 'gedrag'is de RET methode, de Rationele-emotieve therapie.

Je lijkt nl te reageren op soortgelijke situaties op een aangeleerde manier met aangeleerde emoties. In huidige situaties reageer je op situaties op de manier waarop je vroeger geleerd hebt hoe je moest reageren.

Dat klinkt heel zwaar, maar het is een zeer effectieve, makkelijk zelf onder de knie te krijgen methode om jezelf te veranderen in de persoon die je eigenlijk wil zijn. Het is absoluut geen zweverig iets, maar juist een zeer praktische methode. Op internet is er voldoende over te vinden.

Hoop dat je er wat aan hebt

Merel

Merel

11-10-2008 om 23:47

Kleine dingen

hoi,

Je kunt op een paar dingen letten. Zorg dat je je wekker niet meer zien kan (ik herken dit n.l. ook) Gooi er een handdoek overheen. Ramen en deuren dicht, gezellig muziekje op (kan je ook geen buren of kinderen te snel horen) vervolgens, en dat vind ik het lastige is gewoon genieten! Ik kan namelijk ook, en ik vind dat heel vervelend, ineens tijdens de sex denken aan iets dat ik op mijn werk vergeten ben! Volstrekt belachelijk om op dat moment daaraan te denken en toch gebeurt het. Toch merk ik dat het me steeds beter af gaat om me goed te ontspannen. Wel heb ik echt werk gemaakt van de slaapkamer (geen wasgoed in het zicht, gewoon geen zooi in de buurt, de slaapkamer is écht de slaapkamer en ook echt gezellig gemaakt) (kaarsjes aan enzo)

Merel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.