Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen zin in sex

Ik weet dat er vreselijk veel draadjes zijn met dit onderwerp, maar nergens wordt er echt een oplossing gegeven. Ook heb de oplossing niet, maar wel iets wat voor mij/ons werkt.
Dus probeer dit alsjeblieft als een postief bericht op te vatten, als er iemand is die dit leest en het helpt voor ook haar dan heb ik misschien iemand geholpen.

Ik ben een klassiek geval, richtig de 40, paar kinderen, niet tevreden over mijn lichaam, paar jaar antidepressiva en daar gaat je zin in sex.
Gevolg, ruzies, ontevreden hubbie, steeds slechter wordende relatie. Na een aantal pogingen alles weer op de rit te krijgen (welke natuurlijk telkens weer mislukten), zijn we eindelijk eens gaan praten over alternatieven.
Bleek dat mijn hubbie best in was om te wachten op de sex, maar dat hij dan graag zo nu en dan geholpen wilde worden. Dit helpen dan niet met een slap handje naast hem liggen maar dan wel proberen er wat spannends van te maken. Meestal wissel ik een beetje af tussen hand en mond. Ik zal hier de woorden niet gebruiken maar jullie weten wat ik bedoel.
Ach, en als je het goed doet is het ook maar een paar minuutjes.
Sex hebben we nu alleen nog als ik er ook zin in heb, dat was vroeger wel eens anders

De sfeer in huis is er vele malen beter op geworden, gelukkig

Ik hoop dat er iemand is die hier wat aan heeft, anders heb ik het in ieder geval geprobeerd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Truusje

Truusje

01-11-2008 om 14:09

Wel eens

Ik heb ook wel eens een weekje geen zin in sex. Dan heb ik meestal al helemaal geen zin om een heel circus van hand- en mondwerk te beginnen. Dan kun je toch gewoon beter vijf minuutjes gemeenschap hebben? Ik vind dat trouwens dan niet vervelend, ik doe het niet tegen mijn zin, maar heb dan geen zin in een complete vrijpartij.

Maribel

Maribel

01-11-2008 om 15:12

Jeetje

Ik weet niet wat ik lees hier. Ik zou nooit een seksuele handeling verrichten terwijl ik zelf geen lustgevoelens heb. Daar zou ik een naar gevoel over hebben ook al wordt de sfeer in huis beter, of misschien juist omdat de sfeer in huis dan beter wordt. Maar goed, als je het uit liefde kunt opbrengen moet je het vooral doen, geloof ik...

Maribel

mimosa

mimosa

01-11-2008 om 15:54

Dergelijk 'hand en spanwerk'

vind ik veel meer moeite kosten dan een gewoon vluggertje.

En soms komt dan de zin alsnog. Soms niet, maar er is wel rust en lekker slapen, in plaats van een draaiend woelend persoon naast me.

mimosa

Merel

Merel

02-11-2008 om 12:09

Vicieuze cirkel doorbreken

Hoi,

Soms moet je in deze denk ik toch een vicieuze cirkel doorbreken. Ik herken het op zich wel, heb een laag libido en gewoon weinig behoefte aan sex. Ik vind knuffelen en gezellig op de bank zitten, leuke gesprekken hebben, samen winkelen of eens uit eten, een goede discussie voldoende, dat houdt onze relatie goed. Daarbij 'hoort' dan ook zo nu en dan sex. Ik ga niet wachten tot ik zin heb, want dan kan ik wachten tot ik een ons weeg. Wel hebben we zo nu en dan sex, iets van 2 tot 3 keer per maand.(en dan vind ik het al doende toch ineens leuk hoor) Is misschien niet veel, maar ik vind het al heel wat. Ik merk wel dat het soms minder is, en dan is het ook minder gezellig thuis, niet dat mijn man expres vervelend gaat zitten doen, het lijkt echt of hij het zelf niet eens doorheeft hoor. Hij wordt gewoon een leukere man als hij sex heeft gehad (en dan niet alleen de dag er na...dat kan weer een week of 2 duren) dan loopt ie echt fluitend rond terwijl als de sex eens wat minder frequent is ik merk dat het lontje gewoon korter is. Ookal ben ik een vrouw en heb ik die gevoelens niet, ik snap het inmiddels wel. Hij zit gewoon lekkerder in zijn vel als we zo nu en dan sex hebben, het is niet de frequentie die hij fantastisch zou vinden en het is ook niet de frequentie die ik fantastisch vind (het mag van mij ook minder vaak maar het is een compromis waarin we ons beiden kunnen vinden.
Dus hij wordt een leukere man met frequente sex. De beste volgorde is denk ik toch proberen regelmatiger sex te hebben, en dan gaat hopelijk ook zijn humeur en gezelligheid verbeteren, zo niet, dan zou ik dat direct aankaarten.

Merel

Marlou H.

Marlou H.

02-11-2008 om 18:57

Mannen en seks

Ik heb dit onderwerp eens besproken met een goede vriend (geen minnaar dus) en hij heeft me duidelijk kunnen maken dat seks voor mannen een belangrijke manier is van je geliefd en bemind voelen. Sinds dat gesprek leef ik me meer in in de sexuele behoeftes van mijn man. Net als vrouwen zich geliefd en bemind voelen door kleine gebaren en knuffelen hebben mannen dit dus door seks.
Wellicht goed om in je achterhoofd te houden.

Marlou

Toosje

Toosje

04-11-2008 om 12:26

Marlou

Zou ik dan toch in het verkeerde lichaam geboren zijn?

Groetjes,
Toosje

Marlou H.

Marlou H.

04-11-2008 om 19:05

Toosje

Uitzonderingen bevestigen de regel toch?

Marlou

Biebelebons

Biebelebons

05-11-2008 om 10:05

Generaliseren

Toosje en Marlou, hier ligt het gevaar voor generaliseren op de loer. Er zijn genoeg vrouwen die seks zo voelen als Marlou beschrijft. En er zijn ook zat mannen die het op de vrouwelijke manier voelen. Het gaat niet aan om die dan maar impliciet voor een soort transseksuelen aan te zien. Net als Toosje ben ik een hartstikke vrouwelijke vrouw maar zo voelt seks nou eenmaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.