Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Chris

Chris

09-08-2010 om 00:01

Geen behoefte aan sex

Hoi,

Ik ben een vrouw van 37 en gelukkig getrouwd.
Hoe gaan jullie om met het volgende?

Soms hoor je van die verhalen dat mensen per se elke dag sex moeten hebben. In ieder geval 1x per week.
Ik vind sex ontzettend belangrijk maar als we het 1 a 2x per maand doen is het veel. Ik vind het ook ontzettend fijn maar tegelijk ook zoveel gedoe....

Soms heb ik er totaal geen behoefte aan en kan me dan ook niet voorstellen dat men dit dagelijks doet.
Nu heb ik ook een aantal jaren anti-depressiva geslikt tegen paniek- en angststoornissen en weet dat dat je libido flink doet terugschroeven. Maar nu komt het..... dan zou je toch juist verwachten dat je man die behoefte wel heeft, en jou in het spel betrekt maar nee hoor. Vaak moet ik het initiatief nog nemen ook. Is hij dan gewoon lui, heeft geen zin of vindt ie mij niet meer aantrekkelijk?

Ik heb het hem al vaak gevraagd, maar we komen er niet uit. Zo leven we al een tijdje en vragen het ons niet meer af.... dus eigenlijk een beetje naar achter geschoven en vinden het niet zo belangrijk kennelijk. Maar dat is het wel.... toch belangrijk, sex met elkaar?

Hoe gaat dat bij jullie en wat is jullie mening?

Groeten,
Christina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

09-08-2010 om 09:51

Vicieuse cirkel

"Is hij dan gewoon lui, heeft geen zin of vindt ie mij niet meer aantrekkelijk? "

Of misschien heeft hij geen zin om met je naar bed te gaan als je niet heel veel zin hebt en wacht hij liever af totdat jij het initiatief neemt, want dan weet hij tenminste zeker dat je echt wil!

Als jullie allebei tevreden zijn over de frequentie lijkt me dat geen probleem. En over initiatief nemen kun je afspraken maken. Het gevaar is echter dat je als je aan je man vraagt het initiatief te nemen, hij dat doet op momenten dat je echt geen zin hebt. En als je dat dan zegt, dan durft hij misschien niet meer na een paar keer.

Wij hebben nu met 2 kleine kinderen ongeveer 1 à 2 keer seks per week. Gemiddeld. Soms doen we het opeens weer een week lang elke dag, of 2 weken niet. Het hangt vooral af hoe druk we het hebben eigenlijk. Ik ben vooral degene die initiatief neemt.

Corina

Corina

09-08-2010 om 20:31

Niet veel

Hoi Christina,

Hier ook niet veel sex hoor. Ik heb eigenlijk weinig zin, heb er blijkbaar geen behoefte aan. Ik vind knuffelen en gezellig tegen elkaar zijn wel belangrijk en leuk, ook gewoon lekker aaien of vastpakken doe ik de hele dag wel door, maar sex..ach het hoeft van mij niet zo nodig. Natuurlijk doen we het wel eens en dan denk ik ook wel, waarom doen we dit niet vaker? Vaak doen we het maar 2 keer per maand, soms weer eens wat vaker, maar regelmatig zakt het weer weg. Ik heb er alleen problemen mee omdat ik me schuldig voel, dat ik niet voldoe aan de "norm"...als er al een norm bestaat natuurlijk. Ik heb zelf soms het gevoel dat de sex frequentie enorm overdreven wordt bij sommige mensen, ik heb gewoon de indruk dat mensen liever zeggen dat ze regelmatig sex hebben en er wel pap van lusten, dan toegeven dat ze weinig sex hebben en het allemaal wat overgewaardeerd wordt. Tevens de duur van sex. Ik las onlangs dat de gemiddelde vrijpartij 15 minuten duurt, terwijl je op tv vaak de indruk krijgt dat het uren moet duren, of dat je meerdere keren achter elkaar moet klaarkomen ofzo.

Corina

Terpi

Terpi

09-08-2010 om 23:44

Nooit dc,,,, nooit

Ik heb nou werkelijk nooit sex met 2 kleine kinderen. Ook niet met 1 trouwens.

dc

dc

10-08-2010 om 15:03

Aargh! terpi!

Ik moest mijn berichtje even nalezen, inderdaad niet echt handig geformuleerd. Even voor alle duidelijkheid (hopelijk geheel overbodig), we hebben dus geen seks met de kinderen! Ik geloof dat ik toe ben aan een cursus nederlands voor buitenlanders. Ik merk dat ik steeds meer moeite begin te krijgen met dingen goed te formuleren, en dat ik steeds vaker twijfel over de juiste spelling van woorden. Niet handig.

En on topic over de duur van de seks, in een kwartier kan ik echt niet klaarkomen. En als we seks hebben, dan wil ik ook graag klaarkomen, en dat duurt ten minste 40 minuten bij me, vaak langer.

Terpi

Terpi

11-08-2010 om 22:15

Hahaha dc

Ik had al zo'n vermoeden dat je dat niet bedoelde... sorry, ik kon het gewoon niet laten te reageren

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.