Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geertruida

Geertruida

05-04-2012 om 10:20

Eerlijk

Na een lang en ongelukkig huwelijk en een idem dito sexleven ben ik opgebloeid sinds ik met mijn Lief samen ben, nu ruim een jaar. Ook op sexueel gebied ben ik aan het leren en vooral genieten. Ik ben inmiddels zelfs in staat om met/door hem klaar te komen.. wauw! Heeft wel een nadeeltje... ik wil het nu iedere keer..
En daar zit 'm nu net de kneep.. waar ik nu achter kom, is dat je als vrouw blijkbaar er voor moet zorgen dat je aan je trekken bent gekomen voordat de man komt. Want hoe lief, aandachts- en passievol mijn Lief ook is, zodra hij zijn 'kwakkie kwijt' is kan ik het verder vergeten.. ook als dat gebeurd voordat ik kom. Hij doet nog wel eens een halfslachtige, ongeinspireerde poging, maar dan lukt het bij mij ook niet meer...
Nu ben ik dus nog redelijk 'groen' op sexgebied (ondanks mijn gevorderde leeftijd en jaren huwelijk hihi) dus ik vraag me nu af hoe dat bij anderen werkt. Moet je als vrouw in bed (nog) meer voor jezelf opkomen? Of gaat dat bij iedereen zo en is dat 'het lot van de vrouw' (het feit dat een orgasme bij ons nu eenmaal wat lastiger te bereiken is)??
Ik ben benieuwd!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

05-04-2012 om 11:43

Nee zeg,

dat moet je niet accepteren! Ik vind het niet erg aardig van je lief eigenlijk. Heb je er al eens met hem over gepraat, op een ander moment? Is het gewoon op een of andere manier moeilijk voor hem, dan moet hij zelf de consequentie trekken (eventueel met jouw hulp☺) en zorgen dat hij voor jou zorgt voordat hij voor zichzelf zorgt. Jammer want dat werkt wel een beetje sleur in de hand.
Op zich ken ik het wel, dat er nu eenmaal momenten zijn dat de man al klaar is en geen inspiratie meer heeft. Maar het mag gen gewoonte worden, zou ik zo zeggen!

dc

dc

05-04-2012 om 17:05

Nee

We hebben wel vaak even pauze als hij is klaargekomen (of hij concentreert zich op mij), maar hij zou het niet moeten wagen om te stoppen of halfslachtig door te gaan. Ik vind het vrij respectloos en zeker iets wat je op een ander moment even moet bespreken.

Soepkip

Soepkip

05-04-2012 om 21:58

Zo herkenbaar

Dat was het probleem dat ik ook had in mijn huwelijk van jaren....
En meneer was verbolgen als ik een keer gewoon geen zin meer had, omdat het pijn begon te doen (vooral als hij teveel gedronken had)

Snuggle's

Snuggle's

06-04-2012 om 02:00

Nee

Ik zou zo'n instelling heel erg vinden.
Je schrijft dat je er als vrouw voor moet zorgen dat je een orgasme hebt gekregen voor hij klaar is. Maar het lijkt me in dit geval logisch als de man daarvoor zou zorgen. Hij weet dit van zichzelf dus hij zal dan moeten zorgen dat jij eerst klaargekomen bent voordat hij klaarkomt en geen zin meer heeft.
Dat lijkt me ook fijner dan er op aandringen dat hij 'het afmaakt' bij jou. Als hij echt niet meer in de stemming is voelt zo'n verplichting ook niet leuk, en zou ik er ook al geen zin meer in hebben.
Heb je het er wel eens over gehad met hem?

Miepje

Miepje

06-04-2012 om 10:56

Echt niet

Ik zou het niet accepteren, en mijn wensen ter plekke laten horen. Vrijen doe je samen, je wilt beiden 100% genieten, dus laat vooral weten wat je wilt als hij na het klaarkomen wegdoezelt terwijl jij nog helemaal niet klaar bent. Ik kom het liefst minstens 1 keer klaar voordat hij zover is, en daarna heb ik ook nog zo mijn wensen. Als hij dan niet zoveel zin meer heeft ben ik best bereid om mezelf een handje te helpen, maar werkloos toezien is er niet bij hahahhaha
En ja, er zijn echt mannen die daardoor gewoon opnieuw in de stemming komen zodat je weer echt samen verder gaat.

Net een man

Net een man

06-04-2012 om 11:10

Nou

Ik ben ook wel klaar als ik klaar ben, eigenlijk. Met enige uitloop, dat wel, maar ik zou er niet op zitten te wachten dat ik daarna nog een kwartier met hem moet spelen omdat hij nog niet zover was. Naspel is niets voor mij. Net een man, ik draai me om en suf weg.
En ik vind het ook wat makkelijk om het in zijn schoenen te schuiven. Kijk, als hij het type erop en eraf is, en zich dan omdraait en gaat snurken, is het wat anders. Maar als je wel goed samen bezig bent en jij loopt achter, dan is het ook aan jou om te zorgen dat hij de eindstreep nog even vermijdt. Je doet het toch samen?

Truusje

Truusje

06-04-2012 om 12:07

Frustrerend

Toen ik net met mijn vriend samen was had ik soms het idee dat hij erg resultaatgericht bezig was om mij een orgasme te laten krijgen. Heel lief natuurlijk, maar het voelde erg alsof ik mijn best moest doen om klaar te komen terwijl dat niet altijd lukt. Met lood in de schoenen heb ik dat toch maar een keer besproken en hij heeft het gelukkig goed opgepakt. Als ik alle verhalen moet geloven kunnen de meeste vrouwen meerdere keren klaarkomen, maar als ik een keer ben geweest duurt het zeker een dag voor ik dat weer kan. Mannen, iig die van mij, hebben aan een paar minuten genoeg om tot een orgasme te komen, dus na/tijdens het voorspel gaat de meeste aandacht naar mij (dat klinkt wel wat gek, maar we vinden het natuuurlijk wel allebei leuk), en als ik ben gekomen is hij aan de beurt.

dc

dc

06-04-2012 om 14:58

Ik ben veranderd - vraagje

Meestal kom ik 1 keer voor hem, en dan erna nog 2 keer. Heel raar, dit is sinds de geboorte van de laatste. Ik ben gewoon niet echt verzadigd voordat ik 3 keer ben klaargekomen. Herkent iemand dit? Vroeger had ik wel genoeg aan 1 à 2 keer.

Net een man

Net een man

06-04-2012 om 17:42

Is je partner meer gaan verdienen? http://www.express.be/joker/nl/platdujour/rijke-man-bezorgt-vrouw-meer-orgasmes/102007.htm

Geintje. Ik herken het niet, nee. Een keer is genoeg, al is die ene keer wel beter, dieper en langer dan vroeger. Je nadert je seksuele piek, zou dat het zijn?

Net een man

Net een man

06-04-2012 om 18:18

Sorry, lara

Die heb je dan net gemist. Die piek schijnt in je veertiger jaren te liggen. Bij mannen rond de twintig. Mooie match weer. Maar hoe hard dat wetenschappelijk is...

dc

dc

07-04-2012 om 07:35

Whaa

Ik ben 35! Dus in mijn 40-er jaren wil ik opeens 6 keer ofzo? Misschien moet ik mijn man maar even waarschuwen!

De orgasmes zijn trouwens ook heviger, dus misschien heb je wel een punt. Beloofd wat

Net een man

Net een man

07-04-2012 om 09:09

Dat belooft wat. Straks kan je op tv in zo'n programma over seksproblemen. DC komt de hele nacht! 'Mijn man durft niet meer. Mijn leven is ontwricht.' Straks, na de reclame.
Jammer dat iets van het overschot niet naar Lentebriesje kan.

Geertruida

Geertruida

10-04-2012 om 10:21

Gesprek

OK dames, de boodschap is duidelijk, ik ben nog niet assertief genoeg in bed..
Afgelopen paasdagen waren we een poosje kinderloos en dat is uiteraard hét moment om een even goed 'los' te gaan. Helaas echter overkwam me echter weer hetzelfde en de frustratie zat nu iets te hoog, dus heb ik gedaan wat je volgens de boeken nooooit moet doen; ik ben er meteen, dus in bed, over begonnen...;-( Oei hij schrok er van! Heb de zaak gelijk gesust en zo goed en duidelijk mogelijk geprobeerd uit te leggen (bij mannen moet je vooral duidelijk formuleren..) en toen kalmeerde hij weer wat. Ik geloof dat hij, ondanks zijn veel-meer-ervaring dan ik, nooit echt iets van zijn bed-dames heeft gehoord dus dit was ff iets nieuws..
Afijn, we gaan meemaken of het geholpen heeft!

dc

dc

10-04-2012 om 17:40

Wat erg!

"En over dat sex ook best fijn is als je geen orgasme krijgt en dat heel erg proberen om klaar te komen frustrerend is en averechts werkt."

Is het hele seksgebeuren niet een "proberen om klaar te komen?". Dat is mijn einddoel wel. Als ik niet klaar kom, dan kan ik van de frustratie niet slapen, of raak ik heel erg geirriteerd. Ik weet niet wie dit bovenstaande heeft bedacht, maar het klinkt als jaren 50 larie. Voor de vrouw is alleen vrijen voldoende, klaarkomen is vooral belangrijk voor de man. Ja doeei!

dc

dc

10-04-2012 om 19:45

Rofl

Ik kan het me zo goed voorstellen, zo'n kluns die je dan nog wil troosten ook! Whaa! Alsof je het voor hem zou doen, dat klaarkomen!

Ik ben denk ik toch een beetje rat dan

Geertruida

Als je man is klaargekomen (en hij is geen dertig meer), zal het hem waarschijnlijk niet elke keer lukken om nog een keertje stijf genoeg te worden om jou opnieuw te penetreren.

Waaruit bestaan die halfslachtige pogingen van je man dan om je te laten klaarkomen nadat hij al klaar is? Oraal, iets anders? Vind je dat prettig? Heb je hem verteld wat jij wil dat hij doet om je alsnog te bevredigen? En is dat echt zo'n struikelblok?

Chris

tutje

tutje

11-04-2012 om 11:49

Mmm

Ik lees hier geinteresseerd mee, en inderdaad het weer bespreekbaar maken,. pffffffffff
tutje

dc

dc

11-04-2012 om 12:46

Maar chris

Ik weet niet van jou, maar mij is het nog nooit gelukt om door penetratie klaar te komen. Hij zal dat sowieso met z'n handen moeten doen (oraal vlieg ik van tegen het plafond, niet prettig), dus hij kan dat best nog actief doen nadat hij is klaargekomen, zonder mij het gevoel te geven dat hij het nog even af moet maken maar eigenlijk geen zin meer heeft.

Truusje

Truusje

11-04-2012 om 12:49

Een echte vrouw

Als ik (wij) drie kwartier doelgericht bezig ben geweest en het gevoel heb dat het er niet meer in zit, vind ik het echt geen probleem dat ik niet klaar kom. Dat is bij andere vrouwen anders dus dan kun je het de man maar beter uitleggen hoe het bij jou in elkaar zit. Anders krijg je van die goedbedoelde geruststellingen dat het 'niet uitmaakt' terwijl jij van frustratie niet meer kunt slapen. Soms laat ik mijn lief ook maar gewoon lekker in slaap vallen terwijl ik het min of meer stiekem zelf even afmaak.

Wat ik bedoelde is dat ook als je clitorale stimulatie nodig hebt om klaar te komen (wat geloof ik voor ca. 70 % van de vrouwen geldt), het intiemer is om klaar te komen als je partner in je is. Als dat er niet in zit, moet je het inderdaad op een andere manier afmaken. En ja, ik ben het met je eens dat het prettig is als je partner daar dan met zijn handen of mond of in ieder geval met belangstelling voor jou aan meewerkt en zich niet omrolt en in slaap valt .

Chris

dc

dc

11-04-2012 om 15:59

Ja hoor

Dus de man bewerkstelligt zijn bevrediging ook helemaal alleen. Nou, hoeven we eigenlijk alleen maar sex te hebben voor de kinderen.

Natuurlijk kan ik het zelf ook afmaken. Maar gelukkig vindt mijn man het ook fijn om dat te doen. Seks hebben we gelukkig voornamelijk met elkaar. Niet naast elkaar.

Hombre

Hombre

11-04-2012 om 17:41

Geassisteerde masturbatie

Dat doet het bij ons altijd heel goed. Gebeurt zeer regelmatig. Zelfbevrediging maar toch samen.

Hombre

Hombre

11-04-2012 om 18:43

Anno

Ik doe slechts een positief bedoelde suggestie uit eigen ervaring.

Een suggestie die ik in dit soort discussies eigenlijk nog nooit ben tegen gekomen. Doen jullie dat niet dan?

Hombre

Hombre

11-04-2012 om 20:01

Anno

Ik begrijp niet waarom je zo defensief op mijn positief bedoelde suggestie reageert.

dc

dc

11-04-2012 om 21:01

Hombre

Wij doen dat weleens hoor. Maar ik zou het niet leuk vinden als dit altijd zo zou zijn. Dan zou 'n man me het idee geven dat ik te moeilijk ben om moeite voor te doen ofzo en dat is sowieso een afknapper.

Mari

Mari

11-04-2012 om 21:04

Maar anno

"Maar als je single bent en aan het daten gaat. En dan eindelijk weer sex hebt, dan wil je sex met alles er op en er aan. Dan wil je merken dat die ander gek op je is, moeite voor je doet."

Ja, misschien ga je te snel? Dat je niet wacht tot de ander gek op je is en dan seks gaat hebben maar alvast seks gaat hebben en hoopt te merken dat de ander gek op je is?

Mari

Mari

11-04-2012 om 21:10

Mummy what is an orgasm?

I don't know dear, ask your daddy.

Ik word ook meer dan geirriteerd als er alleen eenzijdig door de man wordt klaargekomen. Zelfs als ik een keer zeg: ah joh, het is goed ga maar (anders zorgen we wel dat ik eerst kom). Dan denk ik dat ik het wel kan hebben en dan word ik toch heel bozig. Ik zou ook op den duur geen zin in seks meer hebben als ik niet aan mijn gerief kwam. Ik heb vriendinnen die niet of nooit klaarkomen. Waarom heb je dan nog seks, vraag ik me af.

tutje

tutje

12-04-2012 om 00:38

Hombre

Ik snap heel goed wat Anno bedoeld maar kan het denk ik ook niet duidelijk maken, misschien is het wel de teleurstelling en de verwachting.
Tutje

Geertruida

Geertruida

12-04-2012 om 11:04

Halloooo..

.. waar komt ineens het idee vandaan dat mijn Lief een slechte minnaar zou zijn die alleen aan zichzelf denkt?? Dat heb ik nooit beweerd! Sterker nog, mijn huwelijk was van het type 'ff frunniken, 5 minuten er boven op, omdraaien, slapen' en inderdaad, als je als vrouw nooit aan je trekken komt wordt sex op een gegeven moment een verplicht '1 x in de week' nummer. Zucht.. is het al weer zaterdagavond?? Nou laat hem dan maar z'n gang gaan, dan is ie weer tevreden..

Die fase ben ik voorbij, ik kwam van de vrij-hel in de vrij-hemel terecht toen ik verkering kreeg met mijn Lief.. ons enig probleem zat er in dat hij geen animo meer heeft als hij zelf is klaar gekomen. Daar heb ik het nu met hem over gehad en sindsdien heb ik geen klagen meer.. Wij zijn nu, na ruim een jaar samen, in de 'zo'n beetje elke dag' fase, dus oefening genoeg!

Ik heb wel ervaring met dating en sex ja, tussen mijn huwelijk en mijn huidige Lief in heb ik nog een paar scharrels gehad. Waar ik niet bijzonder verliefd op was, ik vond het meer wel interessant en ik was nieuwsgierig.. viel inderdaad in bed erg tegen! Volgens mij valt de klik in bed volkomen samen met de klik buiten het bed; klik je er buiten, dan klik je ook erin!

Tobber

Tobber

12-04-2012 om 20:37

Jeetje

Ik vind het zo herkenbaar. In mijn huwelijk had ik ook mazzel als ik klaar kwam. Ik heb betere sex had met ONS.
Maar nu kan ik uit ervaring vertellen dat er wel mannen zijn die het echt goed kunnen. Hij weet mij tot een orgasme te brengen voordat hij uberhaupt in de buurt komt...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.