Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Mastur-beertje

Mastur-beertje

14-02-2009 om 15:38

Dochter masturbeert niet

hallo,

laatst heb ik een openharig gesprek met mijn dochter van 19 gevoert over sexualiteit. zij heeft mij toen vertelt dat ze nooit masturbeert. Is dat raar? ik keek ervanop. Ze heeft nog nooit een vriendje gehad maar op haar leeftijd had ik ook nog nooit een relatie gehad maar ik masturbeerde alsof mijn leven ervanaf hing ik heb niks tegen haar gezegt erover maar ik vind het toch wel apart. Hoe denken jullie hierover? Kan dit kwaad?

gr, mastur-beertje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hangt van de reden af

Ik zou denk ik doorgevraagd hebben, of ze ook een reden heeft waarom niet. Vindt ze het niet fijn, durft ze het niet te proberen, heeft ze er 'gewoon' geen enkele behoefte aan?

Natuurlijk kan het geen kwaad. Het is alleen jammer voor haar dat ze op deze manier weinig ervaring opdoet met haar eigen lijf en sexualiteit. Wellicht dat je dat nog eens kunt bespreken, dat masturbatie ook fijn is om op die manier te leren wat ze wel of niet prettig vindt, voor als ze wèl een relatie zou krijgen.

Misschien heeft ze wel eerst een vriendje nodig om een en ander 'aan te wakkeren'?

Maak je er in ieder geval geen zorgen over, zolang er geen nare achtergronden zijn (zoals slechte ervaringen met sexualiteit of haar eigen lichaam), is er volgens mij niet zo heel veel aan de hand, hoor.

Jons

boterbloem

boterbloem

14-02-2009 om 18:52

Welnee, waarom?

Bij mij kwam masturbatie pas in beeld toen ik serieus verkering had - daarvoor niet.
Ik verzon wel eens spannende verhalen, maar daarbij dééd ik niks. Het voelde vreemd-spannend ergens van binnen, maar daar bleef het bij.

Hoezo denk je dat het kwaad kan niet aan zelfbevrediging te doen?

Boterbloem

Jojo

Jojo

14-02-2009 om 21:00

Sterker nog

ik masturbeer pas vanaf dat ik 30 ben of zo.
van zomaar een site:
Veel jongens en meisjes doen het:
·Tussen de 11 en 13 jaar masturbeert 20% van de meisjes en 40% van de jongens.
·Rond het 16e jaar masturbeert 45% van de meisjes en 80% van de jongens.
·Van de volwassen vrouwen masturbeert 55%. Van de volwassen mannen 82%.
volgens een onderzoek dat gehouden is onder 500 jongeren masturbeert 92% van de jongens en slechts 69% van de meisjes!

Lidie Schoonhoven

Lidie Schoonhoven

15-02-2009 om 16:36

Misschien wel

maar wil ze dat niet tegen haar moeder zeggen. Zou ik in elk geval niet gedaan hebben (ik deed het vanaf mijn 12e)

Mastur-beertje

Mastur-beertje

15-02-2009 om 17:33

Wat antwoorden

Lidie, ze was heel eerlijk en zei dat ze er zelf niet zo mee zat, dat ze er niks om geeft. ik blijf het gek vinden. op die leeftijd ben je toch met sex bezig?? al is het niet met een jongen, dan zeker toch met jezelf. maar misschien baseer ik dit teveel op mijn eigen ervaringen.

Jons, sexueel misbruik is gelukkig niet aan de hand. ze heeft wel niet zo'n hoge dunk van zichzelf, welicht dat dat ermee te maken heeft?

Jojo

Jojo

15-02-2009 om 18:40

Mensen verschillen

'ik blijf het gek vinden. op die leeftijd ben je toch met sex bezig??'
nee dus! het zijn echt je eigen ervaringen.
zelf had ik absoluut geen enkele behoefte aan masturberen. ook nog geen behoefte aan seks overigens.
heeft niets met een mislukte jeugd, verkeerde ouder-dochter relatie, of sexueel misbruik te maken.
mijn 'eerste keer' was ik 19, en toen had ik al een poosje een relatie met diegene.

Kalinka

Kalinka

15-02-2009 om 20:20

Niet gek

Ik masturbeerde toen ook niet. En toen ik ouder was masturbeerde ik ook niet. En nu masturbeer ik nog niet. Ik heb het wel es geprobeert maar ik vind er gewoon niks aan. En krijg er ook geen opgewonden gevoel van. Er is niks mis met mij. Met jou dochter is ook niks mis denk ik. Niet alle vrouwen masturberen hoor.

even zo

even zo

16-02-2009 om 12:46

Ik toen ook niet

Ik heb in mijn puberteit ook nooit gemasturbeerd. Geen behoefte aan. Ik fantaseerde wel eens dat ik met een leuke jongen in bed lag, maar dan vooral om lekker mee te knuffelen!
Op mijn 19e leerde ik een leuke jongeman kennen (mijn eerste, seksueel serieuze vriendje). Ik ben er inmiddels mee getrouwd (ben nu 28) en erg tevreden met mijn seksleven.
Ik geloof niet dat ik eronder geleden heb...

Nono

Nono

16-02-2009 om 14:40

Gut

Ik wist niet dat dat raar was. Ben veertig, heb het nog nooit gedaan.

Tinus_p

Tinus_p

16-02-2009 om 16:57

Lol

Masturbeertje:
"laatst heb ik een openharig gesprek met mijn dochter van 19 gevoert over sexualiteit."

Leuke typo

Overigens eens met Lidie, best kans dat je dochter niet alles heeft verteld. Verder: Vrouwen hebben hun sexuele top pas rond hun 35e...

Jojo

Jojo

16-02-2009 om 23:11

waarom is het vreemd dat ze niet masturbeert.
en waarom is het waarschijnlijker dat ze liegt dan dat ze er gewoon geen interesse in heeft?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.