Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

mira

mira

20-10-2008 om 09:01

De mirena en sex

Sinds mijn 17e slik ik de pil. Nu op mijn 39e heb ik de mirena laten plaatsen.De 1e 6 weken dat ik de mirena had heb ik de pil gewoon doorgeslikt omdat ik zeker wilde weten dat de mirena goed zat. Nu heb ik zo`n 6 weken alleen de mirena. Ik ben altijd iemand geweest met een "gezond "libido. De pil had daar niet echt invloed op. Wel merkte ik als ik met de pil stopte(bv om zwanger te worden) mijn zin in sex nog meer werd.
Nu merk ik dat mijn vagina droog is, ik minder opgewonden ben, slecht klaar kom en dus mijn clitoris minder gevoelig is.
Mijn borsten zijn niet gespannen maar mijn tepels doen pijn. Alsof iemand er heel hard in geknepen heeft.
Nu is 6 weken nog maar heel kort natuurlijk maar na een gezellige avond met mijn vriend waarbij ik dus last had van al deze bovenstaande dingen schoot ik erin. Dat ding moet eruit! Ik werd er gewoon down van.
Natuurlijk even google erop los gelaten maar ik kan er weinig over vinden.
Voor ik nou direct naar de gyn stap wil ik eerst kijken of er misschien hier mensen zijn die het herkennen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou

weet je zeker dat je niet toch zwanger geraakt bent? Herken de kwaaltjes uit de eerste weken van mijn zwangerschappen...

Ik heb een tijd de mirena gehad tussen 2e en 3e kind maar had toen nergens last van. Libido bleef prima en toen ik eenmaal gestopt was met vloeien werd het nog beter. Gewoon niet na hoeven denken over ongesteld zijn als je zin hebt in sex, ik vond het een uitkomst!
Dus nee, geen herkenning wat betreft de Mirena. Zou het geen andere reden kunnen hebben?

mira

mira

20-10-2008 om 14:57

Zeg nee

Laat mij even schrikken
Zwanger? Dat mag ik toch niet hopen. Ik wilde me namelijk eigenlijk laten steriliseren maar toen de gyn de voordelen vertelde van de mirena( geen zware menstruatie) ben ik toch overstag gegaan en heb voor de mirena gekozen.
Ik heb al zitten denken aan andere oorzaken maar ik heb werkelijk geen idee.
Vind het zo apart dat ik met de pil totaal geen last had van "geen zin hebben"en nu met de mirena, die toch minder hormonen bevat, wel.
Het zijn trouwens niet mijn borsten die gevoelig zijn maar echt mijn tepels.

Bedankt voor je reactie. Ik hoop natuurlijk dat er meer mensen reageren.

Libido

Hier ook veel minder libido. En ook down, dus ik heb hem er toen weer uit laten halen, ook al kon het geen bijwerking zijn van mirena volgens de toenmalige gynaecoloog. Hier op het forum is het al vaak ter sprake gekomen.
Het is niet zo gek dat je er met de pil geen last van had: die bevat meestal oestrogenen en progestagenen. Mirena alleen progestagenen.

Mijn ervaring

met de Mirena is bagger. Ik heb hem na 7 ellendige maanden ongesteld te zijn geweest eruit laten halen. Daarna lekker mezelf laten steriliseren. En nu geen last meer van die irritante nep hormonen. Heerlijk!

Polly Shearman

Polly Shearman

20-10-2008 om 20:09

Hier

geen mirena maar wel dit soort reacties op verschillende pillen. Ik had nl altijd een zware pil, die prima beviel. Toen kreeg ik een veel lichtere, maar libido zakte tot het diepte punt, dus weer terug op mijn zware pil. later weer een andere lichter pil geprobeerd, die beviel iets beter maar nog niet zo goed als mijn oude zware pil
Nu heb ik eindelijk de idealse pil gevonden.
Wat ik wil zeggen is dat lichter pillen niet willen zeggen dat je beter reageert op de hormonen.
groet, polly

Lw (ot)

Zo leren we nog eens wat. Nooit geweten.

Lidwientje

Ze had toch Jezus onbevlekt ontvangen? Dus niet zozeer dat Maria vrij van erfzonde ter wereld is gekomen, maar Jezus? Oftewel Maria heeft Jezus onbevlekt ontvangen?
Of heb ik het nu verkeerd begrepen...

Sancy

Sancy

21-10-2008 om 10:50

Zo zit dat!

"De Onbevlekte Ontvangenis van Maria is een dogma van de Katholieke Kerk dat op 8 december met een hoogfeest gevierd wordt. Het dogma bevestigt de bijzondere status van Maria door te stellen dat zij ter wereld kwam zonder door de erfzonde te zijn belast. Zij werd ontvangen, met andere woorden, met een onbevlekte ziel. Op haar ziel werd door God reeds tevoren de zuiverende werking van de toekomstige verlossing door haar Zoon Jezus Christus toegepast. Volgens de katholieke geloofsleer bracht de bijzondere uitverkiezing van Maria met zich mee dat zij de enige mens in heel de geschiedenis is wier ziel nooit met enige zonde bevlekt geweest is, zelfs dus niet met de erfzonde.
Het dogma werd op 8 december 1854 afgekondigd door Paus Pius IX en zette onder katholieken een nieuwe golf van Mariaverering in gang.
Omdat het dogma niet expliciet vermeld wordt in de bijbel, wordt het door de protestantse kerken afgewezen. Katholieken wijzen daarop dat er in de Bijbel een passage staat, waarin God zegt dat "niets dat onrein is de Tempel zal binnen gaan". Het menselijk lichaam wordt in de Bijbel vaak genoemd als tempel van de Heilige Geest. Volgens deze zienswijze kan ook de Heilige Geest nergens komen of binnentreden waar onzuiverheid heerst. Aangezien Jezus Christus, aldus de Katholieke Kerk, waarlijk God en waarlijk mens was, kon hij pas incarneren als de plek van incarnatie ook geheel zuiver was.
Het dogma van de Onbevlekte Ontvangenis wordt vaak verward met een ander dogma: dat van de maagdelijkheid van Maria. Dit is echter een geheel ander leerstuk."
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Onbevlekte_Ontvangenis_van_Maria

mira

mira

21-10-2008 om 12:33

Ik denk

dat ik de mirena laat verwijderen.Ik heb gezocht en gezocht maar ik kon weinig vinden over libido verlies en droogheid.Wel veel verhalen van vrouwen die alleen maar vloeide. Maar daar heb ik geen last van. Nu lees ik toch hier dat het wel degelijk zo kan zijn. Ik ga van de week een afspraak maken met de gyn. Ik hoop alleen dat ik haar kan overtuigen na zo`n korte tijd.
Zijn er nog meer mensen die eerst jaren de pil hebben geslikt en toen over zijn gegaan naar de mirena?

evenzo

evenzo

21-10-2008 om 14:59

Ook gehad

Ik had door de mirena helemaal geen zin meer in seks en had ook steeds last van bloedingen. Ik heb 'm na 1 jaar laten verwijderen. stom dat ik 't niet eerder heb gedaan denk ik achteraf.

mira

mira

21-10-2008 om 23:47

Dat leek

mij nou ook zo fijn. Nooit meer ongesteld. Nu denk ik: dan maar een week ongesteld en weer een gezellige sexdrive. Ik ken mezelf op deze manier echt niet. Ik ga donderdag de gyn bellen.

Lys Lionne

Lys Lionne

22-10-2008 om 01:05

Geen last van

Ik heb al bijna 8 jaar een mirena en hij bevalt mij prima. Geen problemen met m'n libido, droogheid o.i.d. Wel pijnlijke tepels in de week dat ik normaliter ongesteld was geworden en dan ook wat buik-en rugpijn. Maar dit is voor mij ver te verkiezen boven wekenlange menstruaties, dubbele dosis prikpillen en moodswings door allen hormomen!
Maar als jij vermoed dat je klachten door de mirena veroorzaakt worden sta je in je recht om hem weer te laten verwijderen hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.