Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Vic

Vic

25-06-2010 om 22:25

De beste seks duurt tien minuten

Speciaal voor Jane, nieuwe stof voor discussie

AMSTERDAM - Koppels moeten zich niet gek laten maken door verhalen over sekspartijen die uren of hele nachten duren. De beste vrijpartijen duren namelijk maar een minuut of tien. Dat concluderen twee Amerikaanse onderzoekers van de Penn State University althans in de Journal of Sexual Medicine.

Programma's als Sex and the City of Desperate Houswives hebben onrealistische verwachtingen gewekt op seksgebied en dat kan alleen maar tot teleurstelling leiden.

De meeste mensen zeggen voldaan te zijn na een vrijpartij als die tussen de drie en dertien minuten duurt. Als het langer duurt vinden de meeste ondervraagden het maar vermoeiend of saai worden.

Aan het onderzoek hebben duizenden mensen uit de Verenigde Staten en Canada meegedaan. Zij moesten aangeven hoe lang geslachtsgemeenschap moet duren om bevredigend te zijn. Tussen drie en zeven minuten noemden de meeste ondervraagden 'voldoende', tussen de zeven en dertien minuten wordt beschouwd als 'wenselijk'. Langer dan dertien minuten vonden de meeste mannen en vrouwen 'te lang'. Seks korter dan drie minuten is dan wel echt 'te kort'.

De onderzoekers hopen dat onzekere sekspartners wat meer vertrouwen krijgen door deze cijfers, meldt de Daily Mail. Aanleiding voor het onderzoek waren berichten over een verdubbeling van het aantal mensen dat aan de relatietherapie ging de afgelopen vijf jaar, omdat ze ontevreden waren met hun seksleven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

26-06-2010 om 10:15

Te kort

ik heb toch zeker zo'n 3 kwartier nodig om klaar te komen. Dus 10 minuten zou ik zeker te kort vinden, want dan blijf ik zwaar gefrustreerd!!

Polly Shearman

Polly Shearman

26-06-2010 om 11:10

Huh?

Ik heb werkelijk nog nooit op de klok gekeken tijdens de sex dus ik heb geen idee hoe lang zoiets duurt.
En volgens mij variert het moment van beginnen, ik vind nl dat het al begint bij een innige omhelzing, daarna een lange zoen.. dan nog even iets anders doen, enz enz.. wat is nou de sex! is dat incl voorspel,, want dan kan het idd uren duren. Maar als het puur en alleen gaat om de daad< dan zijn uren wel erg lang.
Wat is nou sex? en hoe lang duurt dat?

Jane

Jane

26-06-2010 om 13:29

Nou vic

Ik ben het er wel mee eens. Knuffelen en zoenen mag veel langer duren. Maar 10 minuten echte gemeenschap is inderdaad gemiddeld wel goed denk ik.

Jane

Primavera

Primavera

26-06-2010 om 15:54

Time flies when you have fun

Volgens mij hebben ze de vraag verkeerd geformuleerd. Ik vraag me af hoeveel mensen echt klokken hoelang ze bezig zijn.
De ondervraagden zullen wel een ruwe schatting hebben gemaakt en tja als je het leuk hebt lijkt het tijdsbestek altijd korter: tijd vliegt als je lol hebt. Terwijl als je denkt: "wanneer kont ze/hij nou? Dan kan ik weer slapen", het natuurlijk uuuurenlang lijkt
Groeten Primavera

Ster

Ster

26-06-2010 om 21:31

Wat is sex?

Als ik er vanuit ga dat sex begint op het moment dat er 1 of meerdere kledingstukken uitgaan (ik roep maar wat hoor!), dan duurt voor mij sex op zijn best minimaal een half uur, liever nog een uur. Daaraan vooraf kan een 'opwarmperiode' enkele minuten tot uren duren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.