Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Sprinkhaan

Sprinkhaan

29-08-2010 om 22:17

Condooms

Gisteren hebben mijn vriend en ik het eens geprobeerd met condoom. Voor hem was het de eerste ervaring en voor mij ook al weer een paar jaar geleden. Ik was dus vergeten wat een gedoe dat toch eigenlijk is. Zo'n condoom past eigenlijk nooit, het voelt allemaal niet zo echt als zonder. En ik krijg ook altijd een schraal gevoel van het randje dat schuurt. Gelukkig zijn wij al redelijk ervaren met elkaar want bij een prille relatie lijkt me zulk gedoe al helemaal een afknapper. Wij zagen er nog wel de lol van in. Doen we nou iets verkeerd, of is een condoom gewoon onpraktisch en onprettig?
(Ter info, we zijn wel veilig aan onze relatie begonnen omdat we allebei wisten dat we geen enge ziekten onder de leden hadden).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sprinkhaan

Sprinkhaan

30-08-2010 om 20:26

Niemand?

Niemand ervaring met condooms? Of is dat iets wat je liever vergeet?

Roosje

Roosje

30-08-2010 om 20:51

Jawel hoor

Iedereen is vast even druk met wat anders!
Ik en mijn man hebben helemaal geen vervelende ervaringen met het condoom. Wij vrijen juist altijd mét! Na de geboorte van onze kinderen wilde ik niet terug aan de pil en ik wilde ook geen spiraaltje ofzo. En we zijn nog te jong voor een "knip".
Mijn man kan het condoom in het donker om doen en hij vindt het prettig dat het dan niet zo'n plakboel wordt. En het glijdt beter naar binnen. En nadien heb je ook geen vieze boel. Kwestie van wennen dus, maar je hoort inderdaad vaker negatieve verhalen dan positieve.

Lotte

Lotte

30-08-2010 om 22:51

Ohnee, echt niet

Hi,

Gelukkig verkeren liefje en ik dat hij geen kindjes meer kan verwekken dus wij vrijen vrij en blij.
et is niks met condoom, er zit wat tussen en ik wil echt contact
En vange de troep achteraf?? HHmmm...wij vinden het dus erg lekker dat alles zich met ons vermengt.
Ik geniet van hem en zijn sperma vind ik heerlijk, die moet echt noet worden opgevangen in een condoom bij ons.
Als ik mijn vent wil wil ik hem helemaal, en echt..geen plastic in mn.....
Wat is dan jouw ervaring, met of zonder lekkerder?
Hier dus zeker en altijd zonder

Geniet ,
Lotte

dc

dc

30-08-2010 om 23:40

Ook ja

Hier geen pil of spiraal in mijn lijf, dus altijd met condoom als we geen kinderen willen of onderweg zijn.

Echt geen probleem mee. Vind het prima, en eigenlijk fijner omdat het sperma me altijd pijn doet!

Gertrudis

Gertrudis

30-08-2010 om 23:44

Al twee jaar

Hier is het condoom al twee jaar onze methode voor anticonceptie. Ik kan niet goed tegen hormonen en voelde me heerlijk vrij dat ik geen pil of spiraal moest. Ik heb er niet zoveel last van, noch van het aandoen, ik kijk lekker mee als hij frunnikt bij het aandoen, noch van een gevoel van plastiek of er 'iets tussen hebben', ik lig toch helemaal lekker tegen hem aan, niet alleen dat stukje.

Omdat ik nu bijna twee weken per maand sukkel met pms ga ik binnenkort aan de Qlaira pil en eerlijk gezegd zal ik het 'propere' van het condoom wel missen. Even heerlijk sex voor het slapen en niet met een doorweekte slip wakker worden.

Anderzijds vind ik het idee hem weer eens beter te voelen na die tijd ook wel fijn. Voor- en nadelen dus bij ons, zoals met zoveel zaken in 't leven.

Oja, het ene condoom voelt voor hem wel aangenamer dan het andere. Durex Fetherlite is favoriet, ze zijn fijner.

Toosje

Toosje

31-08-2010 om 12:47

Wisselende contacten

Bij wisselend seksueel contact is het natuurlijk noodzakelijk een condoom te gebruiken. Ik heb er geen moeite mee. Ook niet wanneer ik de man in kwestie niet heel goed ken. Voelen doe ik het niet, en zo'n ding zit er zo omheen. Ik herken de beschrijving "gepruts" dus niet. Ook hoor ik mannen nooit klagen. Een enkeling wil toch zonder, want: "ik ben gesteriliseerd en ik heb geen SOA". Daar ga ik niet op in.

Met mijn eigen man vrij ik zonder condoom. Ik voel werkelijk geen verschil!

Ik gebruik wel altijd Durex. Ooit een keer Kruidvat gebruikt, maar toen had ik een week later nog jeuk! Sindsdien zitten er standaard Durex condooms in mijn handtas.

Groetjes,
Toosje

Condommie

Condommie

31-08-2010 om 13:47

Gepruts...tsja

Wij gebruiken ook condooms en mijn man snapt al dat gezeur over gepruts niet, gewoon oefenen en misschien wat verschillende soorten proberen om te zien welke het best bij je (jullie) past.
Eerlijk gezegd snap ik het ook niet, kwa gevoel merk ik niets anders en ik vind het ook fijn dat ik al die zooi niet in mijn heb achteraf

Toosje

Toosje

31-08-2010 om 15:53

Pil/condoom

Jaadahaag: misschien het prijsverschil? De pil wordt vergoed door de verzekering en condooms kunnen behoorlijk in de papieren lopen als je een frequent seksleven hebt. Zeker als je meer keer achter elkaar wil vrijen en dus meer condooms per vrijpartij nodig hebt.

Ander bijkomend voordeel van de pil is de regelmatige menstruatiecyclus en de mogelijkheid de stopweek uit te stellen tijdens bijvoorbeeld vakanties. Dit mis ik wel sinds ik hem niet meer slik.

Ik ben overigens wel blij dat ik de hormonen uit de pil mijn libido niet meer in de weg staan.

Groetjes,
Toosje

fladder

fladder

31-08-2010 om 23:00

Prijs

De Lidl heeft heel aardige exemplaren waar ik geen kriebelpoes van krijg.

Maat

Je zegt dat je het randje voelt. Is het dan wel de goede maat? Mijn man had dit ook en nu gebruiken we de xl condoom sls we geen zin hebben in troep of daarna snel weggaan. Probleem opgelost. Ik heb wel altijd het idee dat ik nog sneller droog ben bij het gebruik can een condoom. Het vochtgehalte is dan helaas niet hersteld na de bevalling. Maar daar heeft durex ook weer goed glijmiddel voor

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kees Jansen

Kees Jansen

09-09-2010 om 13:40

Niks mis mee

Wij gebruiken al jaren condooms, en ik zie het probleem totaal niet. Als je het randje voelt zou je eens naar een grotere maat moeten kijken, of kijken of hij het condoom wel ver genoeg afrolt. Een "standaard" durex-condoom is groot genoeg voor 95% van de mannen.

Mannen die het gehannes vinden moeten misschien wat meer oefenen, je kan een condoom makkelijk in twee tellen goed omdoen. Van standje wisselen kan al meer tijd kosten.

Wij vinden het eigenlijk gewoon ideaal. Voor het gevoel bij gewoon neuken maakt het niet uit, het is hooguit het idee. Bij anaal is het met condoom fijner dan zonder. Niet alleen omdat het niet zo fijn schijnt te zijn als je een uur laten nog zaad uit je kont voelt lopen, maar ook omdat het met een condoom net wat gladder is en dus makkelijker gaat.

CCbloom

CCbloom

11-09-2010 om 17:29

Hier gewoon

een condoom.
door trombose na mijn zwangerschap mag ik geen hormonen in mijn lijf stoppen. En eerlijk gezegd, persoonlijk vind ik het wel prettig als het kwakkie in een zakkie gaat. Hoeft van mij niet zo nodig vermengd te worden. Zelf voel ik het verschil wel. Maar meer in de zin van anders dan minder prettig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.