Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Toch  maar even annoniem.

Toch maar even annoniem.

15-12-2010 om 15:54

Betrapt door 16 jarige dochter tijdens seks!

We dachten lekker alleen samen thuis te zijn het weekend, komt dochterlief onverwachts thuis ! Dit terwijl ze zou blijven slapen het weekend bij een vriendin ! En jahoor, je raad het al, wij helemaal in de mood en net opdreef staat onze puber meid lijkbleek in de kamer ! Helemaal de schrik van haar leven en vliegt naar boven.
Van een echte discussie is het sindsdien nog niet gekomen met haar, ze heeft te veel gezien op dat moment en wij schamen ons ook rot !

Hoe lossen mijn man en ik dit op, hoe moeten wij dit aanpakken, wie van jullie heeft er nog meer een dergelijke ervaring meegemaakt en wat is hierin de juiste oplossing en/of aanpak ?

Wij komen er nu op dit moment even niet uit, iedere keer vermijd ze ons uit schaamte (wij haar ook een beetje, om haar te ontzien en vanwege dat ze rood aanloopt als wij haar iets vragen).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gertrudis

Gertrudis

15-12-2010 om 17:02

Dus zelf volop bezig met sex te ontdekken (even een algemene aanname) dus oeps, dat kan inderdaad erg confronterend geweest zijn.

Ik zou er niet teveel omheen draaien. Liefje, kom eens zitten.... zoals veel mensen hebben ook wij, je ouders een sexleven en daar genieten wij -gelukkig- nog steeds van. En dan hoe vreselijk het je spijt dat jullie niet voorzichtiger waren, ook al dacht je alleen thuis te zijn. Dat je begrijpt dat het voor haar vervelend is en dat jullie je ook rot schamen, dat was geen beeld voor haar om te zien. Erg vervelend maar gebeurd, spons erover.

Kort en bondig, het zal de lucht klaren tussen jullie zodat je vanaf dat gesprek weer stilaan normaal kan doen. Het slijt wel.

Succes!

Marlou H.

Marlou H.

15-12-2010 om 18:39

Even kort over hebben

Even kort aangeven dat je het lullig voor d'r vindt dat ze getuige was van jullie seksleven. Dat jezelf vroeger ook niet wilde weten dat je ouders seks hadden dus dat je begrijpt dat het genant is voor haar. En vooral proberen er even om te lachen. Lijkt me genoeg.

Toch maar even annoniem.

Toch maar even annoniem.

15-12-2010 om 23:27

Reacties

Even de reacties tot zover doorgenomen en bedankt voor de reeds geplaatste, gaan we zeker wat mee doen.
Hoe langer dit gaat duren tussen ons en onze dochter hoe hoger de drempel straks.
Wij houden jullie op de hoogte over de verdere ontwikkeling en/of oplossing !

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

16-12-2010 om 00:02

Probeer het luchtig te houden

"Dat was zeker wel even schrikken toen?"

Tinus_p

Tinus_p

16-12-2010 om 10:19

Schaamte

"Van een echte discussie is het sindsdien nog niet gekomen met haar, ze heeft te veel gezien op dat moment en wij schamen ons ook rot !"
Waarom schaam je je eigenlijk? Omdat je sex hebt? Dat is toch niet schamend ?

milky

milky

16-12-2010 om 13:31

Eigen ervaring

ik heb zelf zoiets meegemaakt (17 jr.), mijn moeder en haar vriend (vader overleden, geen stiefvader, vriend kwam af en toe op bezoek)
Ik weet nog dat ik ontzettend boos was op haar (waarom? wist ik zelf niet) ik was woedend, huilen,huilen. Vriend is weggegaan en mijn moeder kwam gelijk naar met toe en geprobeerd uit te leggen, maar ik was zo boos dat ik niet kon luisteren, daarna hebben wij geen woord meer over gesproken, jammer genoeg. Ik was is verwarring, ik had toen al een vriendje, en elke keer als ik bij hem was, zag ik dat beeld weer, en ik kon met niemand erover praten. Uiteindelijk heeft mijn vriendje onze relatie uitgemaakt hierdoor. De relatie van mijn moeder met deze man is trouwens ook later uitgegaan, door andere reden dan.
Tot nu toe heb ik nog steeds (18 jr. later) geen goed gevoel bij, ik kan het niet accepteren op de een of ander manier.
Mijn advies aan jou en je man is om zo normaal mogelijk te doen, en met je dochter zo snel mogelijk erover te praten. Probeer haar te benaderen op een neutrale moment, niet zo van kom even hier, wij willen met je praten. Vraag haar wat haar gevoelens zijn, als zij er klaar voor is, laat haar aan het woord. Ze is al oud genoeg om te begrijpen dat ouders dat doen, leg haar uit dat seks een heel mooi iets is, iets heel intiem tussen 2 mensen die van elkaar houden, en als het niet zo zou zijn dat jullie relatie niet goed zou zijn. Verder kunnen jullie met haar afspraken maken, bijv. dat als ze thuiskomt, onverwachts veel lawaai maakt, ik zeg maar wat, of dat ze van tevoren even sms of zo. En, inderdaad, met een dosis humor, ter afsluiting, als ze lacht, dan weet je dat het goed is.
Sterkte!

Lotgenootje

Lotgenootje

16-12-2010 om 13:57

Erg herkenbaar dit!

Heb een soort gelijke situatie meegemaakt en ja is erg vervelend op het moment zelf.
Onze meid (17 jr.) was lekker op vakantie in eigenland met vriendinnen maar door het slechte weer eerder thuis gekomen.
Ze dacht dat we lagen te slapen en stapte zachtjes de woonkamer binnen.
En daar trof ze paps en mams aan in een nogal ongewone situatie zal ik maar zeggen.
Ze was zo verward dat ze alleen maar stokstijf bleef staan van de schrik (dit had zij natuurlijk noooooit verwacht).
Wij waren meteen ook meteen klaar met onze vrij partij en meteen naar haar toe gegaan.
Even met haar gepraat, gewoon open en eerlijk daarna meteen naar boven en allemaal gaan slapen.
De volgende dag konden we er allemaal om lachen en na wat flauwe grappen gemaakt te hebben was het ijs helemaal gebroken !

Mijn advies ook, wacht niet te lang hiermee en zoek een goed moment om jou puberdochter van haar beeld en gedachten af te helpen, gooi het open !

Schaamte is niet nodig, dat jullie je lullig voelde op dat moment geld voor beide partijen.

Sterkte !, ben benieuwd hoe dit af loopt.

Toch maar even annoniem.

Toch maar even annoniem.

16-12-2010 om 14:45

Sneeuwbal effect?

Voor iedereen die tot nu toe heeft gereageerd, bedankt !
Erg zinvolle informatie waar mijn man en ik zeker iets mee kunnen.
We hebben een poging gedaan met ons dochter en zal jullie vertellen, het verliep erg stroef !
Ze klapt steeds dicht en wij kijken elkaar vragend aan hoe we tot haar door kunnen dringen.

Ook heb ik bij mijn dochter opgemerkt (nu ik aan de situatie terug denk) dat ze sinds die bewuste confrontatie met ons, ze explosief met haar eigen seksuele ontwikkeling bezig is.

Hebben wij nu een sneeuwbal effect gecreerd en dit nu bij haar geactiveerd ?

Marlou H.

Marlou H.

16-12-2010 om 16:36

Ik probeer mee te denken

Mijn kinderen zijn nog geen pubers, maar ik probeer met je mee te denken.

Je schrijft dat je man en jij geprobeerd hebben een gesprek te voeren. Ik zou dat niet met z'n tweeën doen maar degene die normaal ook het gemakkelijkst met haar over seksualiteit praat.

En als er nu zo'n ontdekkingstocht gaande is bij je dochter kan dat best daardoor komen al weet ik niet goed hoe je dat bedoelt. Dat ze opeens vaak met jongens uit wil, op internet zoekt, boeken bekijkt? Maar anderzijds heeft ze ook de leeftijd daarvoor dus als het niet door jullie is was er wel wat anders geweest wat deze ontwikkeling op gang had gebracht.

Ik hoop dat jullie de situatie snel kunnen normaliseren want dit lijkt me best vervelend voor je dochter.

Succes

Tinus_p

Tinus_p

17-12-2010 om 09:43

Nog wat

"Ook heb ik bij mijn dochter opgemerkt (nu ik aan de situatie terug denk) dat ze sinds die bewuste confrontatie met ons, ze explosief met haar eigen seksuele ontwikkeling bezig is."
Waar merk je dat aan?

Marlou:
"Je schrijft dat je man en jij geprobeerd hebben een gesprek te voeren. Ik zou dat niet met z'n tweeën doen maar degene die normaal ook het gemakkelijkst met haar over seksualiteit praat."
En verder; ik zou dat gesprek niet vanuit schaamte voeren, want dat maakt het hele gesprek lastiger en voedt de schaamte bij je dochter. Sex is een normale activiteit, waarbij je privacy weliswaar op prijs stelt. Zo erg is het vanuit dat oogpunt niet, dat je dochter heeft gezien dat je sex had, want je was met iets heel normaals bezig

Toch maar even annoniem.

Toch maar even annoniem.

17-12-2010 om 11:57

Gedrag

Even wat algemene informatie:

Ja waar merk je dat nu aan, het begon met een gevoel. (Maar dat kan ook door de situatie gekomen zijn, spanning etc.).
Merkte wel op dat op de algemene computer in huis bepaalde websites van seksuele aard stonden, (dit wellis waar informatief) maar toch.
Haar beste vriendin sprak ons erop aan, dat ze erg met sexualiteit bezig is (daarmee bedoelt ze opvallend bezig) ook bij haar thuis als ze daar slaapt.

Misschien is onze dochter op zoek naar informatie en verwerking ? Wij weten het nog even niet, blijft een gok.

We proberen toch door te dringen, vanavond of anders dit weekend, om met haar tot een oplossing te komen. Dit, voor het bij haarzelf escaleert.

Word vervolgd.......

Lotgenootje

Lotgenootje

17-12-2010 om 13:47

Probleem?

Ik denk dat je dochter het op haar manier aan het verwerken is.
Daarom misschien op internet, misschien bij haar vriendin, zoekende naar antwoorden over sexualiteit (de confrontatie met jullie), wie weet.
Daarom is het belangrijk, zoals je al aangeeft vanavond even met haar gaat praten, dit zonder je man erbij (wekt misschien meer vertrouwen).
Wel zo snel mogelijk doen hoor, want ze worstelt duidelijk ergens mee.

Sancy

Sancy

17-12-2010 om 14:36

Oorzaak en gevolg

Misschien was je dochter al wat langer zoekende maar valt het jullie nu pas op. Dat je het nu bemerkt, nadat ze jullie in actie heeft gezien, wil nog niet zeggen dat ze pas daarna met haar zoektocht is begonnen.
"We proberen toch door te dringen, vanavond of anders dit weekend, om met haar tot een oplossing te komen. Dit, voor het bij haarzelf escaleert."
Ik denk werkelijk dat je het te groot maakt. Doe vanavond even samen de afwas en lach er even om met haar. Vooral niet met zijn tweeën met je dochter praten, en al helemaal niet serieus aan tafel of op de bank gaan zitten. Je kunt ook een autoritje maken, dan kan ze niet vluchten.
Tenzij je in latex gekleed geboeid aan de woonkamerlamp bungelde terwijl je man euh... op je voorbinddildo zat of iets dergelijks. Dan is een beetje voorlichting over seksuele voorkeuren en spelletjes meer op zijn plaats

*Wendy

*Wendy

17-12-2010 om 15:03

Nou, nou sancy ...

Glimlach, dat laatst geschreven stukje van jou moet je toch niet aan denken dat je kind dat moet meemaken !
Ik denk ook dat je gewoon even tussendoor met haar moet praten, doe het op een leuke ontspannen manier.
Maak het jezelf niet al te moeilijk, ze begrijpt het wel. Het is heel normaal op haar leeftijd dat ze daar mee bezig is.

Marlou H.

Marlou H.

17-12-2010 om 15:10

Ha ha sancy

Ik moet erg lachen om je laatste alinea, maar hoop van harte dat dat het meisje bespaard is gebleven.

Toch maar even annoniem.

Toch maar even annoniem.

17-12-2010 om 15:35

Gelukkig niet zeg ! (schaam)

Nee, zo erg was het gelukkig niet Sancy. Weet verder ook niet hoe lang ze aanwezig is geweest in de kamer voodat wij haar opmerkte. Ze moet wel heel stilletjes binnegekomen zijn omdat ze dacht dat wij lagen te slapen. Toen wij haar eenmaal opmerkte vloog ze de kamer uit naar boven. Dus ja, was gewoon heel normale sex hoor geen extreme dingen gelukkig. Kijk in bed heb je een deken die je over je heen kan trekken, in de huiskamer helaas niet dus, dan sta je lekkerlijk te kijk.

dc

dc

17-12-2010 om 15:57

Lol

Om die reden hebben wij s&m voor de komende 20 jaar maar even de deur uitgedaan

Ik zou gewoon even tegen je dochter zeggen dat je snapt dat ze niet wil weten dat haar ouders aan sex doen, maar helaas, jullie zijn nog steeds gek op elkaar. En als ze erover wil praten ze naar je toe kan komen.

Seks in het algemeen komen we overal tegen, maar we willen nooit en te nimmer weten dat onze ouders het ook doen! (behalve misschien de paar keer om een kindje te maken, heel lang geleden!)

Eugenie

Eugenie

17-12-2010 om 18:31

Ga nou even een babbeltje maken

Als ik je laatste posting lees denk ik dat je dochter even heeft staan kijken en dat zij zich net zo betrapt voelt als dat jullie je voelen, toen jullie haar opmerkten.
Maak er maar gauw een praatje over en houd het luchtig. Sex is leuk en normaal, maar wel privé en dat laatste is even mis gegaan

En misschien

Kan je beter als "vrouw-tot-vrouw" met haar praten, zonder je man. Bij ons was de kans nihil dat we betrapt werden omdat we apart sliepen. Die ene keer dat we wel seks hadden zijn we enkel betrapt door onze hond maar ik heb niet het idee dat die er problemen mee had.

Toch maar even annoniem.

Toch maar even annoniem.

20-12-2010 om 11:35

Het gesprek, wat nu?

Van het weekend is het er toch van gekomen om even met onze puber dochter een gesprek aan te knopen.
Eerst even 1 op 1 met haar en later samen met mijn man erbij. Allemaal blij dat er een gesprek heeft plaats gevonden en de lucht is weer geklaard ! (Hoop duidelijkheid ).

Tijdens het gesprek alleen samen met mijn dochter heeft ze inderdaad toegegeven dat ze heeft staan kijken. Is dit normaal ? Moeten wij hier verder nog iets mee.

Ze zei dat ze dit, zoooo niet verwacht had en ook niet kon weglopen en bleef dus staan en kon alleen maar blijven kijken.

Wat ik al eerder aangaf, ze heeft dus over duidelijk de geslachtsgemeenschap in detail gezien.

Ook merkte ik in het gesprek dat ze het allemaal erg interessant vond wat ze zag.

Sneeuwpopje

Sneeuwpopje

20-12-2010 om 11:57

Niet vreemd toch

Ik zou denk ik ook verstijfd blijven staan kijken, al helemaal als je denkt dat je ouders het misschien al niet meer doen (misschien was ze daarom te vinden op die sites, kijken of het normaal is dat ouwtjes sexen haha!)
Ik zou het zo laten, en dat ze het interessant vond, vind ik niet zo gek. Dat vinden velen toch op die leeftijd. Alleen niet iedereen wilt hun ouders zo zien

Sarcas

Sarcas

20-12-2010 om 12:43

Niet meer druk om maken

„Allemaal blij dat er een gesprek heeft plaats gevonden en de lucht is weer geklaard !”
Da’s mooi, goed gedaan dus

„Tijdens het gesprek alleen samen met mijn dochter heeft ze inderdaad toegegeven dat ze heeft staan kijken”
Het valt me op dat je het woord ‚toegegeven’ gebruikt, alsof ze iets ergs heeft gedaan. Misschien zit jij er op dit moment meer mee dan je dochter?

„Is dit normaal ? Moeten wij hier verder nog iets mee.”
Het is niet abnormaal, en je moet er verder niets meer mee. Laat het verder maar rusten, maar als je merkt dat haar nog iets dwars zit, of als ze overdreven haar best gaat doen om bijvoorbeeld te waarschuwen dat ze een kamer binnenkomt, dan kan je nog es een praatje houden.

Rond deze leeftijd hebben we onze dochter de Seksbijbel van Goedele Liekens gegeven (lag ergens in de uitverkoop…). Vond ze interessant. Het beantwoorde wat vragen, en gaf gelegenheid om wat vragen te stellen. Het zorgde in ieder geval voor bevestiging van het signaal ‚het is okay om er (met ons bijvoorbeeld) over te praten’.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/haar-seksbijbel/1001004006173795/index.html#product_description

„ze heeft dus over duidelijk de geslachtsgemeenschap in detail gezien”
Niet meer druk om maken Persoonlijk heb ik liever dat ze er per ongeluk getuige van is dat haar ouders van elkaar houden & genieten, dan ze getuige is van een nare ruzie.

S.

Lotgenootje

Lotgenootje

20-12-2010 om 13:18

Als je niet zeker bent, praat

Goed om te horen dat het toch tot een soort van gesprekje gekomen is, dan wel in eerste instantie met beide van jullie, maar toch.
Ook vind ik het goed dat je later toch even je man erbij hebt betrokken, het ging tenslotte jullie allemaal aan.

Ik neem ook aan dat jullie een gewoon normaal sexleven leiden en dat dit gewoon een vervelende uitzondering is geweest.

Zijn jullie soms jonge ouders ? vroeg kinderen gekregen ?

Het komt soms wat onervaren over van beide kanten (jullie samen / dochter).

En wat het laatste betreft, ik denk dat ze niet heeft staan te springen om deze confrontatie.
Je weet ook gewoon niet hoe je moet reageren !, dat ze een hoop heeft gezien in detail (zie het maar als een leermoment voor haar seksuele ontwikkeling).
Dat kan je nu toch niet meer terug draaien.

En blijf praten als je niet zeker bent of er nog iets is wat haar dwars zit of ze wil vertellen. (dit is ook al eerder genomed in dit draadje).

Positieve ervaring voor haar

Natuurlijk is het nu voor allemaal nog een beetje ongemakkelijk. Maar volgens mij krijgt ze iets heel positiefs mee. Namelijk dat ze met eigen ogen heeft gezien dat seks hoort bij 2 mensen die bij elkaar horen en van elkaar houden.

*Wendy

*Wendy

20-12-2010 om 14:58

Fély

Uhm, positieve ervaring ? Hoe weet je dat nou ?
Ze heeft het met eigen ogen gezien hoe haar ouders de liefde bedreven !
Je kan ook op een andere manier laten zien aan je kind dat je van elkaar houd, niet door getuige te zijn van het seksleven van haar ouders. Dat haar ouders van elkaar houden zal ongetwijfeld wel bij haar duidelijk zijn (zeker nu

En om even op de laatste vraag van haar moeder terug te komen, ik proef hier uit dat haar dochter er dus geen moeite mee had dat ze heeft staan kijken naar hun vrij partij. Dus seksueel is geprikkeld hierdoor ?? of ?

Toch maar even annoniem.

Toch maar even annoniem.

20-12-2010 om 16:03

Lotgenootje en *wendy

Wat knap dat je dat eruit kan halen, klopt !
Inderdaad zijn mijn man en ik beide jonge ouders, al jong elkaar leren kennen en ik was zwanger van mijn nu (ouste) 16 jarige dochter toen ik zelf 14 was, ben nu zelf 30 en mijn man is 32. wij hebben in totaal 3 kinderen. Ja we staan hier gewoon onzeker tegenover en je haalt je van alles soms in je hoofd.
Doen we dit wel goed, doen we dat wel goed etc. etc.

En *Wendy, ik heb hierzelf tijdens het gesprekje met m'n dochter ook aan getwijveld, vanwege het feit dat ze is blijven staan kijken en niet weg is gegaan. Dus een soort van erotisch werd geprikkeld misschien.

Ik ben er nog niet helemaal uit, wordt vervolgd.

Wennepen

Wennepen

21-12-2010 om 11:50

Wat is hier fout?

Ik snap het probleem eigenlijk niet nu ik dit zo allemaal heb gelezen, je dochter heef ook gevoelens en wat dan nog als die erotisch zouden zijn omdat ze heeft staan kijken ? Heel menselijk volgens mij hoor ... Ja dat het sexende koppel nu toevallig haar ouder zijn ... so what ?!

Betere educatie kan je niet hebben hahaha

koentje

koentje

22-12-2010 om 14:20

Ik denk

niet eens dat dit een erotische prikkeling geeft voor zo'n meisje; ik denk eerder dat ze verstijfd stond te kijken. Maak het voor je zelf ook niet mooier dan het is. Straks ga je het nog een goeie ervaring noemen!

Milka

Milka

22-12-2010 om 15:21

Dat vinden

sommige al die op dit draadje hebben gereageerd !
Ik denk zelf ook dat ze gewoon zo geschrokken was dat ze even niet wist wat ze moest doen ... staan blijven of weglopen.

Toch maar even annoniem.

Toch maar even annoniem.

23-12-2010 om 13:23

Meer duidelijkheid

Ik heb een hele tijd met mijn dochter gepraat en inderdaad is het zo dat ze in eerste instantie geschrokken was, wel heeft de confrontatie veel vragen bij haar opgeroepen. Dit in het kader van seksualiteit.
Ze geeft aan dat ze daarvoor al met seksualtiteit bezig was, zichzelf te ontdekken. Dit is natuurlijk goed en heel normaal. Maar ze geeft verder aan dat ze had weg kunnen lopen maar dat op een gegeven moment bewust niet heeft gedaan, omdat ze zelf de keuze heeft gemaakt om te blijven kijken. Ook gaf ze aan dat ze het vervelend vond dat wij haar opmerkte, ze had liever gehad dat wij niks hadden gemerkt en dat zij zonder dat wij het wisten naar boven was gegegaan. Ze wil het kijken verder niet omschrijven als erotisch maar werd wel door het kijken naar de geslachtsgemeenschap geprikkeld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.