Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

hormoon- en rubberprobleempje

hormoon- en rubberprobleempje

20-01-2011 om 15:55

Anticonceptie

Even onder een andere nick, dames, anders wordt het wel erg herkenbaar allemaal.
Ik ben al jaren gescheiden. Tijdens mijn huwelijk was anticonceptie altijd een probleem: ik kan slecht tegen hormonen en ben allergisch voor rubber. Na mijn scheiding ben ik opgehouden met mirena's, pillen en andere hormoontroep en ik voel me daardoor veel prettiger. Voor voorbijkomende lovers had ik altijd condooms in huis, die mij steevast een jeukend tussenbeense opleverden, maar mij wel beschermden tegen SOA's en zwangerschappen.
Ik heb inmiddels een aardig heerschap op het oog waarmee ik wel eens vaker een beschuitje zou willen eten dan die rubberallergie toelaat. Hormonen wil ik niet meer, en te vaak condooms levert dus ook problemen op. Condooms van schapendarm (een mens probeert eens wat) gaan bij mij altijd stuk en schijnen ook niet veilig te zijn. Sterilisatie vind ik ook weer zo wat.
Iemand nog tips? Levert een pessarium ook jeuk op?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

20-01-2011 om 17:34

Spiraaltje?

Heb je weleens een spiraaltje geprobeerd? Je hebt ook van die dingen zonder hormonen.

En misschien heb je wat aan deze link?
http://www.condomerie.com/webshop/allergie_toelichting.php

En er is altijd NFP (natural family planning)

hormoon- en rubberprobleempje

hormoon- en rubberprobleempje

20-01-2011 om 18:23

Dank je

Een koperspiraal heb ik inderdaad wel al gehad, dat zorgde voor enorme menstruaties, echt een slagveld.Valt dus ook af.
Die link is interessant. Het gaat bij mij echt om een allergie voor rubber (niet glijmiddel), ik heb er ook last van als ik een regenjas aantrek waarin rubber zit (bij hals en polsen). Geldt trouwens voor alle merken condooms. Het vrouwencondoom vind ik persoonlijk verschrikkelijk, alsof je met een plastic boterhamzakje tussen je benen ligt te vrijen. Het knispert en de ring is zo groot dat ik niks meer voel. Maar misschien moet ik toch maar wat minder kieskeurig zijn. NFP lijkt me niet zo geschikt, ik moet er werkelijk niet aan denken om nog weer aan een baby te beginnen (jongste is bijna 13). Dan toch eerder sterilisatie.
Of toch een pessarium? Niemand ervaring met rubberallergie in combinatie met een pessarium?

Rubje

Rubje

20-01-2011 om 18:26

Niet zomaar zonder condoom lijkt mij

Of je moet eerst beide testen...? Lijkt mij dat je niet zomaar iets op wilt lopen. Kan een huisarts je niet helpen aan goede condooms? Ik gok erop dat anno 2011 er meer zit tussen rubber en schapendarm.

Sancy

Sancy

20-01-2011 om 18:36

Als

het inderdaad om rubber gaat, zou je niet op het merk moeten letten, maar of de condooms van polyurethaan zijn, in winkels ook wel bekend als "latex-vrije condooms".

Sancy

Sancy

20-01-2011 om 18:36

dc's link zegt het ook al, en uitgebreider

hormoon- en rubberprobleempje

hormoon- en rubberprobleempje

21-01-2011 om 09:16

Overgang

Bij mij is de overgang begonnen, maar het kan volgens de huisarts nog wel 15 jaar duren (en ik kan dus ook nog jaren vruchtbaar zijn). Mijn menstruaties zijn al veel heftiger dan vroeger en komen dichter op elkaar. Een koperspiraal durf ik daarom echt niet aan.
Latexvrije condooms heb ik wel geprobeerd, maar ik bedenk me nu dat ik die heb geprobeerd terwijl het tussenbeense al vreselijk geïrriteerd was van de gewone condooms. Ik zal die nog een keer kopen en kijken of ze wel bevallen nu de boel rustig is. Inderdaad is zonder condoom niet een slim idee.
Van Mirena werd ik vreselijk depressief, wat volgens de huisarts helemaal niet kon. Bij de pil had ik geen zin meer in seks en had ik voortdurend hoofdpijn. Nu ik niks gebruik heb ik reuze zin in seks, maar kan het niet zomaar
Intussen maken de aantrekkelijke heer en ik er een sport van om elkaar zoveel mogelijk op te winden zonder dat de daad er op volgt. Spannend!

dc

dc

21-01-2011 om 13:43

Depressief

"Van Mirena werd ik vreselijk depressief, wat volgens de huisarts helemaal niet kon."

Werd mij ook verteld. Ik werd er suicidaal van. Maar dat kon echt niet aan de mirena liggen, ook al begon het ermee, en ging het weg ermee... Huisartsen...

Vic

Vic

21-01-2011 om 14:11

Jaja

Hier ook stemmingswisselingen, depressiviteit en een libido van 0 met de pil en mirena. Na het verwijderen/stoppen was ik binnen een week weer mijn normale ik, dus het lijkt mij vrij duidelijk waardoor die stemmingswisselingen kwamen. Met het koperspiraaltje had ik de eerste paar maanden een zwaardere menstruatie, maar na een half jaar was die weer normaal. Daarvan heb ik verder ook geen bijwerkingen, dus ik blijf hierbij.

Sterilisatie

lijkt me een prima oplossing, zeker gezien je leeftijd. Dan ben je van alle toestanden af!

hormoon- en rubberprobleempje

hormoon- en rubberprobleempje

22-01-2011 om 22:51

Dat wel

Kinderen hoef ik echt niet meer, dat is een gepasseerd station. Ik ben alleen een aantal jaren geleden bijna in een narcose gebleven, dus ik zie vreselijk op tegen een operatie. Was echt dikke paniek, ik kwam dagen later bij in een academisch ziekenhuis met een slang in mijn keel.
Heeft iemand hier ervaring met steriliseren via een vaginale methode? Ik heb er ooit naar gekeken toen jongste klein was, maar het leek me toen een pijnlijke en niet 100% veilige methode. En toen ging ik scheiden, dus toen was het even van de baan. Maar misschien is er in de tussentijd veel verbeterd?

dv

dv

22-01-2011 om 23:20

Veertjes

Zag van de week (dinsdag denk ik) iets over veertjes die via de vagina in de eileider worden gezet. Zou net zo betrouwbaar zijn als sterilisatie, maar dan geen operatie: ging zelfs zonder verdoving. Misschien is dat iets.

Mover

Mover

23-01-2011 om 08:55

Essure

Essure methode heet die sterilisatie methode met veertjes. Is idd vaginaal, zonder narcose. Heb ik ook ondergaan. Zonder enig probleem.
Groetjes, Mover

Inderdaad essure

Ik heb me zeer recent laten steriliseren via Essure. Was in 8 minuten gebeurd. Prima te doen, alleen een beetje weeïg gevoel tijdens de ingreep en wat kramp naderhand. Ik zou dit zeker overwegen in jouw geval. Zoek gewoon een ziekenhuis waar ze ervaren zijn met deze methode.

Na de ingreep duurt het wel nog 3 maanden voordat je echt onvruchtbaar bent (er moet zich littekenweefsel vormen rond de eileiders) dus tot die tijd moet je voorbehoedsmiddelen blijven gebruiken.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.