Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Anja

Anja

13-09-2008 om 14:01

Al bijna een jaar geen sex meer.

Mijn man heeft nooit meer zin in sex. Hij raakt mij nooit meer aan. Hij zegt dat het de leeftijd is, hij is 53. Dat denk ik dus niet. Ik wil het wel. Ik neem altijd het initiatief en na bijna een jaar maar weer eens geprobeerd. Maar hij krijgt bijna geen erectie meer, in ieder geval niet lang genoeg. Zo gaat dat iedere keer. Heel vervelend.
Weet ook niet of het psychisch is. Ik probeer het wel vaak genoeg. Het lijkt ook wel dat hoe langer je geen sex hebt hoe minder zin, dat geldt voor hem dan, niet voor mij.
Ik las laatst dat het ook vaatproblemen kunnen zijn, dat de haarvaten verstopt zijn,een arts zei: het begint met erectieproblemen en ongeveer twee jaar later kun je een hartaanval verwachten. Zorgelijk dus.
Vind het sowieso onmbegrijpelijk dat een man nooit meer sex wil of aangeraakt wil worden. Zelf heb ik het het meeste moeite mee, kijk al stiekem naar andere leuke mannen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Anja

Zijn jullie op zich nog lichamelijk lief naar elkaar toe? Qua kussen en knuffelen?
Zou sex-therapie iets voor jullie kunnen zijn of in ieder geval dat hij naar de dokter gaat om zich te laten checken...
Masturbeert hij?

zonder een naam

zonder een naam

14-09-2008 om 12:47

Hier weet ik dat mijn vader 2 jaar terug ook blauwe pilletjes had gekregen. (zo zei hij zelf).

Niet dat ik nou op die manier met mijn ouders over sex praat: doe jij het nog en hoe vaak? en lukt het allemaal nog.
Nee hij liep voor meerdere dingen bij de dokter (oa vergroot prostaat) en zo kwam het te spraak.

Nu 2 jaar later heeft hij een ernstig vergrote aorta waar hij aan geopereerd moet worden.
Zelf had ik nog niet gehoort dat dat samen kon vallen. Maar vind het wel frapant!

Misschien wil/kan je met je man eens bij de huisarts langs?
Of wil hij niet erkennen dat het mogelijk ook een medisch probleem kan zijn?

Anja

Anja

14-09-2008 om 22:16

Wat antwoorden

Nee, al jaren is er bijna geen lichamelijk contact meer, soms was dat alleen in bed nog, maar dat is er nu dus ook niet meer.
We zijn wel in relatietherapie omdat er niet zo veel meer tussen ons is.
Hij masturbeert wel, dat doet hij dus stiekum.
Hij wil er niet over praten. Ik denk ook dat hij een prostaatprobleem heeft want als ik hem hoor plassen gaat dat niet in een ferme straal, maar in stukjes zal ik maar zeggen. Ik heb hem daar wel op aangesproken om eens naar de huisarts te gaan. Hij zegt dan dat hij dat op termijn wel zal moeten doen. Hoezo op termijn? Ik blijf het raar vinden dat hij geen behoefte heeft aan intimiteit en zo.

Anja

Mannen zijn soms zo raar met naar de dokter gaan! En al helemaal als het om hun "mannelijkheid" gaat...
Ik kan me voorstellen dat je goed gefrustreerd bent! Sex is (iig voor mij) toch een belangrijk deel van een relatie. Masturbeer jij zelf om van je frustratie af te komen? (hoef je niet beantwoorden hoor)
Het lijkt mij, aangezien er verder relationeel gezien de dingen ook niet zo lekker lopen, dat dit een soort van voortvloeiing daaruit is.
Hoe lang zijn jullie al bij elkaar?

koentje

koentje

15-09-2008 om 12:41

Prostaatvergroting

is op zich geen reden voor een ingezakt libido. Bovendien zegt het genoeg dat hij wel masturbeert. Werk aan de relatiewinkel!

Anja

Anja

15-09-2008 om 17:16

Daar werken we al aan..

We zijn al 28 jaar bij elkaar. Dat is dus al ontzettend lang. Maar gaandeweg, en vooral sinds de kinderen er zijn, zijn we steeds meer ieder onze eigen weg gegaan. Ik ben naar een relatietherapeut gestapt omdat we niets meer samen deden. Nu moeten we elke dag 10 minuten samen iets doen. Dus een praatje, koffie drinken enven de dag doornemen etc. Maar zelfs dat lukt niet.
Ik vind het niet leuk om een man te hebben die niets meer met mij samen doet. nooit meer uit eten, naar de film, of gewoon even fietsen, wandelen, de stad in van die simpele dingen dus. Hij heeft nooit tijd of zin en wil liever zijn eigen dingen doen. Eb bij de therapie zei hij dan ook dat hij daar niet aan dacht om samen iets te doen. Ik voel me echt halfdood bij hem en zeker nu er in bed niets meer gebeurt. Het gevaar is groot, zei ook de therapeut dat ik hem ga verlaten, maar zelfs dat deed hem niet zo veel...

Dr Phil

Dr Phil

15-09-2008 om 19:57

De sex is het probleem niet

De sex is bij jullie zeker het probleem niet. Het gebrek aan sex is een uitvloeisel van een levenloze relatie. Wil je nog wel verder met deze man? Is met hem samen zijn leuker dan zonder hem? Heb je niet meer aan een leven voor jezelf? Wat voegt hij toe in je leven??
Zie je nog een mogelijkheid om er iets van te maken?, anders is er maar een manier. Loslaten!
En dat kan zijn loslaten en als broer/zus in 1 huis wonen (why??) en anders loslaten en uit elkaar gaan.
Hoe oud zijn de kinderen?

Anja

Anja

21-09-2008 om 22:22

Eenzaam is het.

Hoe het nu met me is. Ik heb het initiatief genomen om weer eens sex te hebben. Dat hebben we gehad, maar het was zakelijk, zonder gevoel. Heel vreemd ook na een jaar. Eerlijk gezegd vind ik het leuker in huis als hij er niet is, want dan hoef ik me ook niet aan hem te ergeren. Als hij er wel is, doet hij toch niets met ons gezin en gaat computeren. Ik blijf bij hem omdat we samen kinderen hebben. Hoewel 90 procent van de opvoeding en verzorging doe ik. Ik wil ook weg, maar nadat de kinderen op eigen benen staan.
Ik blijf dus eigenlijk bij hem om praktische redenen.Maar het is inderdaad erg eenzaam.

Tinus_p

Tinus_p

22-09-2008 om 11:25

Niet stilletjes wachten

Anja:
"Ik heb het initiatief genomen om weer eens sex te hebben. Dat hebben we gehad, maar het was zakelijk, zonder gevoel."
Het is wat Dr. Phil al zei, niet alleen je sexleven ligt op zn gat, je hele relatie is waardeloos en je prata er alleen nog over in termen van 'wachten tot de kinderen op eigen benen staan'.
Om eerlijk te zijn, ik zou daar niet stilletjes op wachten. Ik zou of investeren in je relatie (dus niet alleen sex, maar je hele relatie), of ik zou beginnen met een eigen leven, en dat betekent concreet: Een baan zoeken als je die niet hebt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.