Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-01-2022 om 16:42
hallo iedereen,
ik moet even van me afschrijven en spook met vragen in mijn hoofd.
We zijn een stel van 33 en 36, en de laatste 2 jaren hebben we veel ruzie en irritaties, dit is zo hoog opgelopen dat ik nu al 3 maand in ons vakantiehuisje woon.
Volgens mijn vriend doe ik niet zo snel wat goed, mijn gevoelens worden tegen gesproken, hij eist alleen maar dingen van me, en bij heftige ruzies houd hij niet op en kan dit tot diep in de nacht door gaan.
Uitpraten lukt niet, alleen als ik sorry zeg, want het zou nooit zijn schuld zijn.
ik voel me niet altijd veilig en hij heeft echt mijn vertrouwen geschaad door verkeerde dingen te doen ( ex verslaafd aan gokken en is stiekem begonnen ), drinkt veel, en ligt hele dagen op bed als hij niet hoeft te werken.
We hebben besloten om in relatietherapie te gaan, nadat ik heb gezegd dat ik anders bij hem weg zou gaan.
Ik ben erg benieuwd als dit wel zal werken en of ik alle dingen kan vergeten. Zijn hier soortgelijke personen die dit hebben doorstaan?
Mijn man zit nu tijdelijk door de Corona bij huis en eist van mij dat ik weer thuis kom wonen. Maar ik wil dit niet, maar hij heeft me zo gekneed dat ik misschien toch wel toegeef om ruzie te voorkomen
17-01-2022 om 18:49
iedereen bedankt voor de raadgevende berichten.
ik heb vandaag wel mijn eerste gesprek met de therapeut gehad, en dat was heftig maar voelde best goed. Hij gaf aan dat dit een situatie was wat hij niet vaak zag, omdat er wel 5/6 dingen waren om aan te werken, en normaal maar 1/2, later deze week hebben we nog een gesprek samen, maar krijg nu langzaam aan mijn hoofd leeg, en zie ook in wat het beste voor me is, maar nu de knoop nog doorhakken, het is makkelijker gezegd dan gedaan
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.