Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Relaties Relaties

Relaties

vreemd gegaan en nu verliefd

Ik vind het lastig om dit goed te verwoorden en begrijp het als er oordelen zijn over mijn verhaal.
Ik kan het alleen met niemand delen en zou graag wat inzichten van anderen horen. Misschien dat het helpt bij verwerken.

IK heb een relatie van 6 jaar. Ik mis het best erg om goed met hem over dingen te praten en voel mij soms alleen. Ik ben op iemand verliefd geworden. Hij heeft ook een relatie. Hij zei ook verliefd te zijn. Hij heeft mij ook eerlijk verteld dat zijn vriendin zwanger is. Ik schrok daarvan en toen is het contact even gestopt. Erna toch weer afgesproken en kwam hij erop uit om ,na bevalling, zijn relatie te beëindigen. Ik wilde dit graag geloven, maar ik vind het allemaal erg moeilijk en dus heb ik het gestopt. Ook omdat ik een fb filmpje op zijn fb zag waarin geslacht bekend werd gemaakt. En hij niet wist dat ik dit filmpje kon zien. Ik weet gewoon niet of ik hem kan geloven in wat hij zegt en beloofd. Ondertussen ben ik zelf thuis wel ook het gesprek aangegaan en heb gezegd niet gelukkig te zijn. Ik kon niet zo met leugens verder. Hoe dat verder gaat, weet ik niet.
Maar ik blijf nu wel zitten met verdriet en vragen. Ik heb hem in mijn wanhoop nog wel paar keer gemaild, waarop hij wel (uitgebreid) reageert, maar pas na een paar dagen. Wat mij het gevoel geeft of hij verder gaat met zijn leven en activiteiten en ik alleen hiermee worstel. Dit is alles in het kort. 


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

29-07-2021 om 12:58

Misschien kun je ze beter beide dumpen en gewoon iemand anders zoeken? Je huidige vriend is het niet helemaal voor je en bij die andere man ben je vrijwel kansloos en zou ik indien ik een vrouw was ook meteen uitspugen, na de bevalling de relatie te beeindigen om met jou verder te gaan toont aan dat dit een rotzak van de bovenste plank is, ongeschikt als relatiemateriaal.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

29-07-2021 om 13:00

en ik zou mezelf diep schamen dat ik het aangelegd had met iemand met een vrouw thuis en een kind onderweg. 

Jacobien84

Jacobien84

29-07-2021 om 13:12 Topicstarter

@blueheart; dank je wel voor jouw reactie. 

dan

dan

29-07-2021 om 14:00

hoe reageerde je partner toen je aangaf niet meer gelukkig te zijn? Bestaat de kans dat jullie toch nog verder kunnen? 

Dag Jacobien84,

Hoe lang wist je 'nieuwe vriend al dat zijn vrouw/vriendin' zwanger was? Voor mij zou dat wel bepalend zijn hoe ik er in zou staan. Als je een relatie met hem kreeg toen hij dat nog niet wist. Tja. Voor jullie partners niet leuk. Maar verliefd worden is iets, waar je niet voor kiest. Dat gebeurd.

Maar als hij al wist dat zijn partner zwanger is.... Ik zou he bij wijze van spreken lichen. Dat is iemand die denk ik weinig op heeft met vaste relaties, gevoelens van anderen. Dat is iemand die zijn ... achterna loopt. En zeggen dat je veliefd op iemand bent, is snel gedaan. Absoluut niet te controleren. Hoewel, als iemand echt op je verliefd is, dan duurt het geen dagen tussen 2 mailtjes door. dan wil je maar 1 ding. Bij die ander zijn waar je verliefd op bent. En dan is het gezegde: Waar een wil is, is een weg...

Daarom denk ik dat je een avontuurtje hebt gehad. Van jou kant uit niet. Maar van zijn kant uit....

Pak e leven op. Bedenk wat je met je huidige vriend wil. En ga door.

Man met Baby/jongee kinder is not done... daar blijf je van af. Die moeder heeft een vader nodig. Hoewel ze met hem wel gedoe gaat krijgen, vermoed ik.

Verliefdheid is een raar ding. Je gaat je in je hoofd halen dat je er je hele leven voor overhoop moet halen. Ik ben het eens met Blueheart: een man die zijn zwangere vrouw op deze manier besodemietert en praat over weglopen na de bevalling deugt gewoon niet als partner. Die moet je niet willen. Je kunt er kennelijk geen storm mee doorstaan. Hij vlucht in overspel als het moeilijk wordt. Als je stapelverliefd bent, denk je: maar hij is verliefd op mij, zo slecht zou hij mij niet behandelen! Hmmm, hij was ook ooit verliefd op zijn vrouw. Bij haar doet hij het ook. Plaats jezelf niet in die positie! En los daarvan: dit is zo'n enorme rotstreek! Het gaat lijnrecht in tegen de waarden waar ik zelf aan vast wil houden in het leven om je vrouw en baby op deze manier te verlaten. Ik zou het niet trekken om daar deel van uit te maken, daar een rol in te spelen of als excuus te worden gebruikt. 

Je worstelt hier alleen mee, schrijf je. Het is goed dat je het hier deelt, het eens buiten jezelf plaatst. Ik denk dat het voor de meeste van ons als buitenstaanders overduidelijk is dat deze man voor jou slecht nieuws is. Hak de knoop door: kap met die kerel. Zie het als een verslaving. Hij lijkt lekker maar is vergif voor jou en jouw leven. 

Vervolgens kun je het als een signaal opvatten dat je iets mist in je leven. Dat kun je met je huidige partner bespreken en aanpakken of, als je daar geen gat meer in ziet, kun je op een nette manier bij hem weggaan en op een voor jou fijne en gezonde manier zoeken naar hetgeen je verlangt. 

Succes Jacobien! Makkelijk is het niet. 

 

dan

dan

29-07-2021 om 14:05

zoals Robbie001 al aangaf, verliefd worden op een ander kan iedereen overkomen. Ik heb het zelf, jaren geleden, ook meegemaakt maar er is nooit een relatie geweest tussen mij en die man. Het heeft me jaren gekost om over hem heen te komen maar het is me gelukt. 

Jacobien84

Jacobien84

29-07-2021 om 16:18 Topicstarter

heel erg bedankt voor jullie reacties, ik waardeer dat erg! Ik ben zelf ook niet heilig in dit verhaal natuurlijk... ik vraag mij gewoon zoveel af... vooral of alles een leugen was..

dan

dan

29-07-2021 om 16:38

of die man nu wel of geen oprechte gevoelens voor je had maakt niet uit, je moet het van je afzetten, ook al kost dat tijd. 

Jacobien84

Jacobien84

29-07-2021 om 16:42 Topicstarter

@dan: ik snap wat je bedoelt en ik zal er zeker tijd voor nodig hebben. Ik vind het gewoon een rotgevoel dat ik dan zo in de maling genomen ben. Hij zei van mij te houden. Ik neem zoiets niet licht op... 
Evengoed; er is geen optie anders dan dat het is gestopt. Niet alleen voor mijzelf, maar zeker ook voor de moeder en baby

dan

dan

29-07-2021 om 16:49

het is natuurlijk niet makkelijk maar met iemand verder gaan die zijn vrouw en baby in de steek zou laten, zou ook niet goed voelen. Die man wordt vader, hoe je het ook draait of keert, dus ook al zou je met hem verder gegaan zijn, dan komt toch zijn (dan ex)vrouw om de hoek kijken ivm bezoekregeling, alimentatie ed. 

Jacobien84 schreef op 29-07-2021 om 16:42:

@dan: ik snap wat je bedoelt en ik zal er zeker tijd voor nodig hebben. Ik vind het gewoon een rotgevoel dat ik dan zo in de maling genomen ben. Hij zei van mij te houden. Ik neem zoiets niet licht op...
Evengoed; er is geen optie anders dan dat het is gestopt. Niet alleen voor mijzelf, maar zeker ook voor de moeder en baby


Dit is toch hoe het standaard gaat met verliefdheid? Dat is in mijn ogen een soort verstandsverbijstering. Als hij geen totale psychopaat is, heeft hij vast wel gevoelens voor jou gehad maar of ze zo intens waren als jij het voelde en/of zoals hij het op dat moment verwoordde, is de vraag. Mensen delen hun leven ook op in hokjes. Als ze de deur achter zich dichttrekken, ziet de wereld er helemaal anders uit. En in ieder geval kijk je er achteraf altijd heel anders naar: wat dacht ik allemaal? Hoever was ik in mijn gedachten al niet terwijl ik die persoon eigenlijk totaal niet kende? 

Ik zou proberen te stoppen met dat idee van 'voor de gek gehouden zijn': het is gewoon een totaal irrationele toestand. Daar gebeurt van alles wat niet helemaal echt en logisch is. En als hij wel een player zou zijn, heb je er helemaal niks aan om dat te weten. Je gaat met jezelf verder en jij bent gewoon een fijn mens. Hem kun je gewoon achterlaten. 

Jacobien84

Jacobien84

29-07-2021 om 17:01 Topicstarter

@mija; dank je wel, het helpt mij echt enorm dit.
@dan; jij ook dank je wel. 
Het stomme is; ik blijf hopen, tegen beter weten in, nog iets te horen... al ben ik in de laatste contacten best boos geweest en kwam het contact vanaf mij. Ik blijf hopen, hoewel mijn verstand ook zegt dat ik dat niet moet doen. Ik neem dit gewoon niet licht op. Zo ben ik niet.

Wat erg dit. Wel goed dat jij thuis eerlijk bent geworden. Als de man in kwestie na de bevalling echt kiest voor een relatie met jou (maar eerlijk: ik moet het nog zien) dan is dit een shit begin. Dat hij afstand neemt lijkt mij goed. Dat jij merkt dat het niet goed zit lijkt mij goede intuïtie. 

Jacobien84

Jacobien84

29-07-2021 om 20:38 Topicstarter

ik vind het zo fijn dat jullie de moeite nemen te reageren. Ik kan het niet echt met iemand delen en loop zelf vast in mijn gevoelens erover. Ergens blijf ik hopen dat het ooit kan goedkomen, maar dat is vast omdat ik het nog niet wil accepteren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.