Relaties
avds
27-07-2024 om 23:26
Voel me net een moeder voor mijn man.
Ik móét gewoon even van me afschrijven.
Voel me zo moe in mijn hoofd, ben op en kapot. Voel me alleen.
Heb het gevoel al tijden dat ik moet moederen over mijn man, nadenken aan, nadenken over, aansturing geven.
Heb niet het gevoel op 1 lijn te zitten.
Gewoon de kleine dingen: een 10 minuten gesprek op school.... Wie gaat er heen... Ik... Hij oppert ook niet om eerder vrij te nemen (gesprek was 16.30u), hij zal 10 minuten eerder vrij moeten nemen van werk om daarbij te zijn. Ik zal dat dan weer moeten vragen. Daar pas ik zo langzaamaan voor, dus doe het wel weer zelf. Hij is ooooit in de kleuterklas eens een x meegeweest.
Eten koken... Man komt thuis van werk, gaat zitten. Eten is klaar. Alles op tafel, eten... Ik ruim de bende weer op en maak aanrecht en tafel schoon.
Überhaupt, het nadenken over, wat eten we nu weer vanavond.
Mijn man vragen om kindlief naar bed te sturen, want zelf doet jij daar geen aanstalten tot...
Cadeautjes halen voor jarigen, kaartjes sturen voor verjaardagen....
Hebben we min voorbeeld een etentje met anderen einde van de middag, moet ik mijn man zeggen of die zich ook op gaat frissen en even nette kleren aan gaat doen.
Heeft hij zich opgefrist, vraagt hij WAT voor kleren hij aan moet of pakt zelf het alleraller oudste kledingstuk wat hij heeft...
Alle sociale contacten zowat onderhouden...
Kinderopvang aanvragen, controleren of kinderopvang wel goed is aangevraagd...
Savonds op de bank de vraag, wat wil je drinken... koffie... Ik schenk de koffie in.
Na de koffie.... wil je ook wat fris/bier? Ik schenk het weer in.
Als we naar bed gaan ruim ik de salontafel weer op.
Noem allemaal maar op...
Het slaat nergens op en zijn ook geen schrikbarende dingen, maar heb werkelijk het gevoel OVERAL het voortouw in te nemen. Spuugzat word ik er soms van gats.
Zit echt op de kook.
Zijn jullie mannen ook zo? Net kinderen, geen 'echte' kerels...
Jk zie dat veel in mijn omgeving, de vrouw bepaald, de vrouw is net een moeder van een groot kind.
wil40
30-07-2024 om 14:11
Margaretha2024 schreef op 30-07-2024 om 14:06:
[..]
Dat zou ik persoonlijk niet onder kwaliteiten willen scharen. Meer als hinderlijk lastig vallen.
Voor jou en mij wel maar ik hoop dat dat voor Moederkareltje niet zo voelt.
MRI
30-07-2024 om 14:37
wil40 schreef op 30-07-2024 om 14:11:
[..]
Voor jou en mij wel maar ik hoop dat dat voor Moederkareltje niet zo voelt.
Nou het is meer een kwestie van dat zij het hem gunt geloof ik.
Moederkareltje
30-07-2024 om 14:40
MRI schreef op 30-07-2024 om 14:37:
[..]
Nou het is meer een kwestie van dat zij het hem gunt geloof ik.
Zo is dat.
Evaluna
30-07-2024 om 14:47
Moederkareltje schreef op 30-07-2024 om 14:11:
[..]
Hij heeft mij uit de penarie geholpen toen ik nog een verslaafde prostituee was en mij niet laten vallen keer op keer. Dat zie ik niet veel mensen doen, daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor. Hij heeft mij kinderen gegeven en een enigzins normaal rustig leven nu.
Met deze achtergrond begrijp ik jullie relatie een stuk beter. Fijn dat je nu een evenwichtiger leven hebt. Het leven kan hard zijn en dingen die basaal lijken, zoals het huishouden en kinderen, zijn dan opeens veel meer waard.
Anoniemvoornu
30-07-2024 om 15:46
[..]
Hij heeft mij uit de penarie geholpen toen ik nog een verslaafde prostituee was en mij niet laten vallen keer op keer. Dat zie ik niet veel mensen doen, daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor. Hij heeft mij kinderen gegeven en een enigzins normaal rustig leven nu.
Dat betekend niet dat jij toch zijn huissloof hoeft te zijn? Ook al was je verslaafd toen jullie elkaar leerde kennen, je bent nu de moeder van zijn kinderen en jullie verdienen zijn aandacht, en je verdient het niet afgenauwt te worden , niemand verdiend dat
Jonagold
30-07-2024 om 16:38
[..]
Off topic, maar ik moet even reageren...
Zo'n vermoeden had ik al. Moederkareltje, je hoeft je man niet dankbaar te zijn! Kom op zeg, hij mag jou wel dankbaar zijn dat jij dag in dag uit voor zijn natje en droogje zorgt en ook nog zijn kinderen grootbrengt (nog los van dat hij iedere dag seks 'mag', werkelijk...)! Heb eens wat meer respect voor jezelf. Ja, je had misschien wat hulp nodig om uit het dal te klimmen, maar alsnog heb je dat toch echt helemaal zelf gedaan hoor, die hulp had ook van een ander kunnen komen!
Ik krijg een beetje het gevoel dat hij met deze specifieke reden jou uit de penarie heeft willen helpen. Er is volgens mij werkelijk waar verder geen enkele vrouw in Nederland die dit soort gedrag van haar man zou pikken. Echt hoor, kom voor jezelf op. Zorg dat je op eigen benen kunt staan. Want ik voel van mijlenver aankomen dat deze meneer op een dag een jongere versie van jou vindt en dan sta jij op straat met je kinderen, zonder opleiding en werkervaring.
Misschien zie ik het te zwart hoor, maar ik zou echt niet zo afhankelijk willen zijn van een man. Los van dat hij jou kan dumpen, hij kan ook gewoon ziek worden of doodgaan he. Ook dan moet je op eigen benen kunnen staan.
Daarom even een paar vragen waarvan ik vind dat jij eens over na zou moeten denken (je hoeft hier dus echt geen antwoord op te geven): hoe zijn jullie financiën nu geregeld? Wie beheert de bankrekeningen? Heb jij een eigen rekening? Kun jij bij de bankafschriften van de rekening waar zijn salaris op binnenkomt? Zijn jullie getrouwd? In gemeenschap van goederen? Wonen jullie in een koophuis? Staat dat op jullie beider naam? Wat zou er gebeuren als jullie zouden gaan scheiden? Wat gebeurt als hij overlijdt? Is er een langstlevendentestament? Ik zou dat allemaal willen weten. Gewoon zodat ik weet waar ik aan toe ben als er iets vervelends zou gebeuren, wat dan ook.
AlisonH
30-07-2024 om 16:41
[..]
Dank je wel dat je hier antwoord op wilde geven want het was best een brutale vraag. Dat is zeker te prijzen in hem en als je leven altijd “normaal” is geweest onderschat je denk ik wat een groot iets het is om uit het leven dat jij had te stappen. Maar het betekent niet dat je de rest van je leven alles van hem hoeft te accepteren. Hij heeft het enorm getroffen met iemand die van hem pikt en voor hem doet wat jij doet! En nu houd ik erover op, je hebt niet gevraagd om zoveel kritiek op je partner. Hopelijk gaat het goed met jou en kun je een beetje herstellen en tot rust komen na je bevalling.
Max88
30-07-2024 om 18:13
Dankbaarheid is prima, maar geen liefde; dan zou je uit dankbaarheid blijven en feitelijk nog steeds vastzitten, alleen net anders. Je neemt op die manier genoegen met ongelijkwaardigheid.
Gezien waar je vandaan komt snap ik het wel, maar houd je ook echt van hem? Als je hem in een niet-verslaafde/prostitutiewereld was tegengekomen, was je dan ook voor hem gevallen?
MRI
30-07-2024 om 18:16
Ik vind het altijd heel verfrissend dat moederKareltje recht voor zijn raap alles verteld hoe zij dingen heeft meegemaakt en wat nu haar keuzes zijn. Hoe zij nu met haar man leeft, zou mijn leven niet zijn, echt totaal niet. En ik kan me ook op afstand een beetje zorgen maken of ze op de lange duur er wel voordelig uitkomt. Ik kan me echter ook voorstellen dat iemand er voor kiest even helemaal moeder te zijn als ze kleine kindjes heeft en de mogelijkheid daartoe. Het seksgedeelte vind ik moeilijk om te lezen (ik ben sterk van dat vrouwen alleen moeten vrijen dat ze daar zelf zin in hebben of weten dat ze zin krijgen) maar natuurlijk jouw keuze. Maar je lijkt me een sterke en intelligente vrouw MoederKareltje dus geniet maar lekker van je kindjes en je gezinnetje.
Anoniemvoornu
30-07-2024 om 18:31
MRI schreef op 30-07-2024 om 18:16:
Ik vind het altijd heel verfrissend dat moederKareltje recht voor zijn raap alles verteld hoe zij dingen heeft meegemaakt en wat nu haar keuzes zijn. Hoe zij nu met haar man leeft, zou mijn leven niet zijn, echt totaal niet. En ik kan me ook op afstand een beetje zorgen maken of ze op de lange duur er wel voordelig uitkomt. Ik kan me echter ook voorstellen dat iemand er voor kiest even helemaal moeder te zijn als ze kleine kindjes heeft en de mogelijkheid daartoe. Het seksgedeelte vind ik moeilijk om te lezen (ik ben sterk van dat vrouwen alleen moeten vrijen dat ze daar zelf zin in hebben of weten dat ze zin krijgen) maar natuurlijk jouw keuze. Maar je lijkt me een sterke en intelligente vrouw MoederKareltje dus geniet maar lekker van je kindjes en je gezinnetje.
Maar ze geniet niet echt , of wel? ze zou ontzettend graag een man hebben die wat meer tijd vrij zou maken voor zijn gezinnetje daarom grijpt het me zo aan , want echt ze verdient het zo , en ik hoop dat haar man dat ook snel gaat beseffen
MRI
30-07-2024 om 18:36
Anoniemvoornu schreef op 30-07-2024 om 18:31:
[..]
Maar ze geniet niet echt , of wel? ze zou ontzettend graag een man hebben die wat meer tijd vrij zou maken voor zijn gezinnetje daarom grijpt het me zo aan , want echt ze verdient het zo , en ik hoop dat haar man dat ook snel gaat beseffen
Nee geniet ze niet? Dat kan hoor, dat weet ik niet. Tja als ze niet geniet, of als de situatie haar psychisch schaadt, dan ben ook ik niet blij voor haar met deze verdeling Maar ik heb de indruk dat ze het wel prima vindt. Ik kan me vergissen natuurlijk maar ik hoor het graag van haarzelf.
Anoniemvoornu
30-07-2024 om 18:39
MRI schreef op 30-07-2024 om 18:16:
MRI schreef op 30-07-2024 om 18:36:
[..]
Nee geniet ze niet? Dat kan hoor, dat weet ik niet. Tja als ze niet geniet, of als de situatie haar psychisch schaadt, dan ben ook ik niet blij voor haar met deze verdeling Maar ik heb de indruk dat ze het wel prima vindt. Ik kan me vergissen natuurlijk maar ik hoor het graag van haarzelf.
Ze zegt zelf tel je zegeningen , ik zou dolgraag willen dat mijn man meer thuis was, minder sporten en ze is net bevallen, lijkt me niet heel erg genieten toch? En nee geen kritiek, ja op haar man want het voelt een beetje als misbruik maken van iemand zijn dankbaarheid en geen gezonde dynamiek
Anoniemvoornu
30-07-2024 om 18:42
hoogzwanger /net bevallen en comentaar krijgen op haar huishouden door haar man, nee klinkt mij niet als genieten, maakt me niet uit hoeveel drugs iemand gebruikt heeft of welk beroep je hebt gehad , en of je huisvrouw bent of niet
MRI
30-07-2024 om 19:20
re anoniemvoornu: nee het zou ook mijn man niet zijn haha. Maar het kan toch zijn dat zij het wel prima vindt?
je schrijft: ja op haar man want het voelt een beetje als misbruik maken van iemand zijn dankbaarheid en geen gezonde dynamiek
Ja dat ben ik wel met je eens maar dat zie ik in meer of mindere mate in zoveel relaties. Ook in de mijne bijvoorbeeld terwijl mijn relaties wel huishoudelijk waren. Ik vind MK behoorlijk krachtig in 'dit is het voor nu en ik kies hier bewust voor'. Niet mijn manier van relateren maar ik heb bij haar niet de indruk dat zij eronder lijdt. Dit is het eerste draadje waarin ze blijk geeft van dingen waar ze van baalt. Maar nogmaals, ik hoor graag van haar of ze niet geniet.
Anoniemvoornu
30-07-2024 om 19:23
MRI schreef op 30-07-2024 om 19:20:
re anoniemvoornu: nee het zou ook mijn man niet zijn haha. Maar het kan toch zijn dat zij het wel prima vindt?
je schrijft: ja op haar man want het voelt een beetje als misbruik maken van iemand zijn dankbaarheid en geen gezonde dynamiek
Ja dat ben ik wel met je eens maar dat zie ik in meer of mindere mate in zoveel relaties. Ook in de mijne bijvoorbeeld terwijl mijn relaties wel huishoudelijk waren. Ik vind MK behoorlijk krachtig in 'dit is het voor nu en ik kies hier bewust voor'. Niet mijn manier van relateren maar ik heb bij haar niet de indruk dat zij eronder lijdt. Dit is het eerste draadje waarin ze blijk geeft van dingen waar ze van baalt. Maar nogmaals, ik hoor graag van haar of ze niet geniet.
Niet het eerste draadje maar he ik wil geen kritiek geven op haar alleen meegeven dat ze niet teveel eist van haar man verre van en dat ze meer verdiend en haar kinderen ook, nogmaals ik wist niet eens in het andere draadje dat ze zwanger was, nu bevallen
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.