Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Vakantie samengesteld gezin: ben ik de zeikerd?


Pinokkio schreef op 18-08-2022 om 11:06:

[..]

Zo werkt testen niet Harrie.
Iedereen test trouwens wel een beetje.

Dat verwachtingen niet uitgekomen zijn, het gebeurt nu eenmaal en is geen oordeel.
Je hoeft niet verder met deze relatie.
Maar een wedstrijd over wie het beter deed lijkt me weinig zinvol.

Vooral dit. Dat het niet gewerkt heeft, ligt niet alleen maar aan de pubers en hun moeder. Maar ook aan jou Harrie; je hebt een bepaald verwachting van hen of de vakantie wat niet uitkwam. En je kan/wil daar niet op de juiste manier mee omgaan. Dat is prima. Helemaal jouw recht. Maar dat betekent niet dat het alleen maar aan hen ligt dat het niet werkt. Het is gewoon geen match, van beide kanten niet. 

HarrieDelSol

HarrieDelSol

19-08-2022 om 11:00 Topicstarter

Flanagan schreef op 18-08-2022 om 10:24:

Wat mij opvalt in de post van TO is de wijze waarop hij gebeurtenissen beschrijft als vaste prik; alsof zijn vriendin voortdurend haar oren naar ze laat hangen of haar pinpas gebruiken wanneer het hun blieft etc etc. Dergelijke verwoording geeft een gekleurd beeld over de vriendin. Dat kan omdat wij daar toch niet bij zijn en op basis van wat hier gedeeld wordt , gaan reageren en aannames doen.

TO is eerder gewezen op zijn objectiviteit daar hij haar pubers en zijn jonge kinderen onderling meende te moeten vergelijken en hij daarbij moeilijk kon voorstellen dat haar kinderen vroegtijdig hun vleugels gaan uitslaan. Wederom suggestieve informatie; oef, het zou je vriend maar wezen.

Die pinpas staat op de telefoon van de oudste. Dus ja, die heeft ze altijd tot haar beschikking. Daar is niets gekleurd of suggestiefs aan, maar gewoon een gegeven. 

Nâh, het verhaal komt vrij gekleurd over. Weet je, het is niet lxllen maar poetsen.

Je weet nu wat er aan jouw verwachting en beeldvorming bijgeschaafd kan worden en dan is het nu tijd om te poetsen. 

@Harrie, kan je ook iets positiefs over haar met ons delen? Iets wat ze met jouw kinderen tijdens de vakantie heeft gedaan op momenten dat jij afwezig was? Ik lees dat ze met haar dochter was wezen winkelen, maar ik mis iets warmhartigs naar jouw kinderen toe. Ik kan mij niet voorstellen dat ze voor jouw kinderen geen tijd had. Dat bedoelde ik met eenzijdig beeld.

HarrieDelSol

HarrieDelSol

19-08-2022 om 13:22 Topicstarter

Flanagan schreef op 19-08-2022 om 13:14:

@Harrie, kan je ook iets positiefs over haar met ons delen? Iets wat ze met jouw kinderen tijdens de vakantie heeft gedaan op momenten dat jij afwezig was? Ik lees dat ze met haar dochter was wezen winkelen, maar ik mis iets warmhartigs naar jouw kinderen toe. Ik kan mij niet voorstellen dat ze voor jouw kinderen geen tijd had. Dat bedoelde ik met eenzijdig beeld.

Heel eerlijk: ze heeft tijdens de vakantie eigenlijk niets met mijn kinderen gedaan. Een paar keer even erop gelet, terwijl ik eten/drinken halen was. Waarvan één keer de kleinste daana kwijt was. 

Winkelen met de dochter, toen zijn ze we ook allemaal mee geweest. Ze is verder niet met mijn kinderen ergens naar toe geweest of iets gedaan. Met haar kinderen ook niet. Of met z'n allen of ik met de kinderen. 

Ik schreef eerder ook al dat ik er voor mijn gevoel vaak alleen voor stond.

okee, en hoe had zij dat samen wonen dan voor ogen? Was dan de zorg voor de jongste kinderen ( denk aan tanden poetsen, voorlezen) puur jouw deel? Dat gaat toch niet werken...
Wil je nog wel met haar blijven latten?

Leene

Leene

19-08-2022 om 14:08

Flanagan schreef op 19-08-2022 om 13:51:

okee, en hoe had zij dat samen wonen dan voor ogen? Was dan de zorg voor de jongste kinderen ( denk aan tanden poetsen, voorlezen) puur jouw deel? Dat gaat toch niet werken...
Wil je nog wel met haar blijven latten?

volgens mij is het ons en waarschijnlijk ook Harry allang duidelijk dat het allemaal niet gaat werken...

Blijft nog wel de vraag of deze mevrouw niet overspannen of burnout is als je dit allemaal leest maar goed we weten niets dus laten we daar maar niet over speculeren

Leene schreef op 19-08-2022 om 14:08:

[..]

volgens mij is het ons en waarschijnlijk ook Harry allang duidelijk dat het allemaal niet gaat werken...

Blijft nog wel de vraag of deze mevrouw niet overspannen of burnout is als je dit allemaal leest maar goed we weten niets dus laten we daar maar niet over speculeren

Dat is ook nog een optie. 

HarrieDelSol

HarrieDelSol

19-08-2022 om 14:40 Topicstarter

Flanagan schreef op 19-08-2022 om 13:51:

okee, en hoe had zij dat samen wonen dan voor ogen? Was dan de zorg voor de jongste kinderen ( denk aan tanden poetsen, voorlezen) puur jouw deel? Dat gaat toch niet werken...
Wil je nog wel met haar blijven latten?

Toen we het er over hadden, was het elke keer van taken verdelen, samenwerken, etc. Deze vakantie kwam daar in elk geval niks van terecht. 

Zorg voor mijn kinderen heb ik inderdaad gedaan. Tanden poetsen ze zelf, maar je moet dat wel zeggen en soms even kijken of ze het goed doen. Omkleden doen ze zelf, maar moet wel even aangeven wat ze aan moeten doen, anders komen ze met lange mouwen als het bloedheet is of met sandaaltjes als er wat gelopen moet worden. Douchen doen ze zelf, maar moet wel hun haren wassen, want dat kunnen ze niet goed zelf. Beetje zoals met het eten. Dat pakken ze bij het ontbijt zelf, maar als ze zien dat anderen snoep en friet pakken... 

Mijn kinderen zijn vrij amicaal naar andere mensen toe. Dat ze aangeven liever met mij alleen te gaan dan met haar, is voor mij daarom wel een rode vlag. 

Nee, het beste stop ik er gewoon mee. Voor mij en mijn kinderen is dit geen toegevoegde waarde op deze manier ten opzichte van ik gewoon alleen. Het gaat me een hele hoop extra energie kosten, maar het wordt er niet leuk op. Vooral ook voor mijn kinderen niet. 

Overspannen of een burnout, dat zou kunnen. Weet ik eigenlijk niet. Ik heb daar geen verstand van. Heb niet het idee dat je het op deze manier oplost. Weet wel dat ik daar ook wel terecht kom als ik op deze manier samen zou gaan wonen. 

Begrijp me niet verkeerd. Ik zie/zag haar niet als extra hulp voor mijn kinderen, maar nu koste haar aanwezigheid me voor mijn gevoel alleen maar meer energie dan wanneer ik alleen zou zijn geweest. Een beetje als dat ik niet verwacht dat iemand mee helpt met mijn kar te duwen, maar toch ook niet dat diegene er aan gaat hangen om te vertragen.

HarrieDelSol schreef op 19-08-2022 om 13:22:

[..]

Heel eerlijk: ze heeft tijdens de vakantie eigenlijk niets met mijn kinderen gedaan. Een paar keer even erop gelet, terwijl ik eten/drinken halen was. Waarvan één keer de kleinste daana kwijt was.

Winkelen met de dochter, toen zijn ze we ook allemaal mee geweest. Ze is verder niet met mijn kinderen ergens naar toe geweest of iets gedaan. Met haar kinderen ook niet. Of met z'n allen of ik met de kinderen.

Ik schreef eerder ook al dat ik er voor mijn gevoel vaak alleen voor stond.

Wauw, een paar keer kort opgelet en dan een keer je dochtertje van 6 kwijt. Verder niets gedaan. Wat onveilig voor je kinderen.

Wanneer stop je deze relatie?

HarrieDelSol

HarrieDelSol

19-08-2022 om 22:31 Topicstarter

Egel. schreef op 19-08-2022 om 14:42:

[..]

Wauw, een paar keer kort opgelet en dan een keer je dochtertje van 6 kwijt. Verder niets gedaan. Wat onveilig voor je kinderen.

Wanneer stop je deze relatie?

Ja, toen ben ik wel uitgevlogen. Ging om een minuut of 10, hoogstens een kwartiertje. Uiteindelijk kwam ze terug met hulp van en aan de hand een hulpvaardige (Spaanse) mevrouw. Ze was totaal in paniek. 

Andere keer wat veel kleiners. Schoenen kwijt. Daar geen heel groot punt van gemaakt, maar toch... het geeft aan dat ze niet heel attent en oplettend is als ik haar vraag om even op mijn kinderen te letten.

Vandaag het hoge woord eruit gegooid dat ik het niet meer zie zitten. Niet om ooit samen te gaan wonen, niet om nog op vakantie te gaan, maar ook niet om door te gaan met latten.

Om met deze twee huishoudens veel dingen samen te doen, dat zie ik niet zitten. Op allerlei fronten matcht het totaal niet. Ik ga ook niet mijn kinderen op een zijspoor zetten voor een relatie. Tegen haar kinderen heb ik niets, maar ik vind het moeilijk om om te gaan met de manier waarop ze zich gedragen op vakantie en vind het nog moeilijker om te gaan met de manier waarop zij laat blijken dat allemaal wel best te vinden. Vakantie is vakantie, maar ook als je samen een weekend weg gaat, een dag weg, samenwoont, etc krijg je daar mee te maken.

Ben voor mijn gevoel constant bezig geweest met schipperen om het iedereen naar de zin te maken, maar werd daarin gevoelsmatig alleen maar tegengewerkt. 

De relatie is over. Ik zeg het niet snel, maar in dit geval, beter zo. 

HarrieDelSol schreef op 19-08-2022 om 22:31:

[..]

Ja, toen ben ik wel uitgevlogen. Ging om een minuut of 10, hoogstens een kwartiertje. Uiteindelijk kwam ze terug met hulp van en aan de hand een hulpvaardige (Spaanse) mevrouw. Ze was totaal in paniek.

Andere keer wat veel kleiners. Schoenen kwijt. Daar geen heel groot punt van gemaakt, maar toch... het geeft aan dat ze niet heel attent en oplettend is als ik haar vraag om even op mijn kinderen te letten.

Vandaag het hoge woord eruit gegooid dat ik het niet meer zie zitten. Niet om ooit samen te gaan wonen, niet om nog op vakantie te gaan, maar ook niet om door te gaan met latten.

Om met deze twee huishoudens veel dingen samen te doen, dat zie ik niet zitten. Op allerlei fronten matcht het totaal niet. Ik ga ook niet mijn kinderen op een zijspoor zetten voor een relatie. Tegen haar kinderen heb ik niets, maar ik vind het moeilijk om om te gaan met de manier waarop ze zich gedragen op vakantie en vind het nog moeilijker om te gaan met de manier waarop zij laat blijken dat allemaal wel best te vinden. Vakantie is vakantie, maar ook als je samen een weekend weg gaat, een dag weg, samenwoont, etc krijg je daar mee te maken.

Ben voor mijn gevoel constant bezig geweest met schipperen om het iedereen naar de zin te maken, maar werd daarin gevoelsmatig alleen maar tegengewerkt.


Ik denk dat je hiermee een goed besluit hebt genomen, voor jou werkt het niet op deze manier. Sterkte!

Hoe reageerde ze?

In een volgende relatie zou ik dan wel echt de relatie en de kids apart houden. Want dit is heftig voor kinderen, neem aan dat 't toch wel heel serieus was dat jullie samen op vakantie gingen met de kids erbij? Nu is dat toch heftig denk ik voor de kids om papa te zien met een andere vrouw en nu is die vrouw weer weg. Weet ik niet hoor maar ik gok. Zelf als kind m'n vader met veel vrouwen gezien, is toch best een trauma die ik nog steeds mee draag. Maar ja hierdoor weet je wel dat de liefde niet heel groot was en de relatie 't niet waard is. Je kids gaan idd voor. Hoe reageerde zij? Ben ik ook wel benieuwd naar... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.