Relaties Relaties

Relaties

MariaR

MariaR

04-03-2012 om 15:38

Stilvallende vrouwen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

05-03-2012 om 22:28

Harem

Dat herken ik dan weer wel Tijdens de zwemlessen van mijn dochter zaten in de kantine voornamelijk moeders en oma's. Er was ook 1 vader, best een aantrekkelijke man maar niet mijn type, en die trok dames aan als een magneet. De dames (van die types die 5 kwartier in een uur kletsen) werden altijd even stil als hij bij ze aan tafel kwam zitten.

MariaR

MariaR

05-03-2012 om 23:44

Interessant

Nu ik er langer over nadenk, denk ik dat de groepsamenstelling er alles mee te maken heeft. Ik vermoed dat als ik met een dame en haar man ben, dat dan alle drie gelijkelijk aan de discussie bijdragen, de dames misschien zelfs wel meer. Maar als ik met een van de dames en de echtgenoot van de ander ben (wat wel eens gebeurt op het voetbalveld) zwijgt zij en geeft hem de vloer.
Ik denk dat de setting van twee echtgenoten ook het stilzwijgen van de vrouwen in de hand werkt omdat, zoals hier boven al gesuggereerd, de mannen tegen elkaar opbieden en de vrouwen het verder wel best vinden en geen zin hebben hun energie erin te steken. Mijn makke is dan weer dat ik wel begrijp dat ze daar geen zin in hebben maar niet dat ze dan goedkeurend gaan zitten beamen. Maar goed dat weten jullie nu wel van me. Ik vind het zo weinig pittig.

stille meid

stille meid

06-03-2012 om 12:39

Ik ben misschien wel zo´n vrouw

En dan niet speciaal uit onderdanigheid, maar ik ben 1op 1 wat beter in praten dan in een groep. Dus als er opeens meer dan 3 mensen zijn hou ik ook mijn mond vaker dicht en sta ik te luisteren wat anderen (m/v) zeggen.

Rosase

Rosase

06-03-2012 om 13:24

Dat heb ik dus ook

En heel typisch: mijn man heeft dat dus nog meer. Ik denk dat het rolverdelingen te maken heeft: wie is de prater van het gezelschap en wie de luisteraar.
In een groep val ik dus automatisch terug op de luisterende rol, behalve als de rest van het gezelschap nog nog minder extravert is dan ik. En dat kan dan dus ook per onderwerp varieren. Ik merk namelijk dat ik tijdens vergaderingen op mijn werk vaak wel het voortouw neem. In ieder geval wel als ik vind dat er nog wel wat aan te vullen is, en dat is vaak wel zo.

Als ik samen met mijn man in een gezelschap ben, ben ik echter meestal degene die converseert. Omdat mijn man dan dus nog introverter is dan ik ben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.