Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-12-2022 om 23:31
ik had graag jullie mening geweten over het volgende.
Ik en mijn man zijn 10 jaar samen en hebben 3 jongens (3,4,6). We gingen samen wonen na 1 jaar. En trouwden na 3.
Nu hebben we vorige week een moeilijk gesprek gehad over het gedrag van mijn man. Hij is altijd in een slecht humeur. Hij gaat van september weer naar school en dacht dat het ging beteren als hij nieuwe doelen had maar helaas dus niet. Het is zover dat ik na alle gesprekken ook pas merk hoeveel rekening ik altijd met hem houd. Ik zit constant te evalueren hoe zijn gedrag is, of ik iets kan zeggen en zoja hoe zal ik het zeggen of aanbrengen zelfs op doodnormale momenten er hangt steeds een soort spanning in huis als hij thuis is. Omdat hij altijd een humeur heeft willen de kinderen bevoordeeld ook nooit naast hem aan de tafel gaan zitten,...
Ook doet hij weinig activiteiten met ons. Kortom mijn schoonmoeder zei overlaatst je bent net een alleenstaande moeder met 3 kinderen en dat kwam binnen. Wij leven als broer en zus, samen maar toch apart. Ik hou ook niet meer van hem realiseerde ik me gisteren. Ik zie hem nog graag want hij is de vader van mijn kinderen maar voor de rest is alles weg. Zou dit nog terug komen?
Ik weet niet goed wat te doen. Ik heb hem eerlijk gezegd dat ik niet op deze manier kan blijven leven dat wil ik niet. Er is geen ruzie of er vallen geen zware woorden tussen ons. Beiden weten we goed wat er aan de hand is en verstaan we elkaar. Hoe moet ik verder?
Iemand tips.
02-01-2023 om 17:38
Jill, als deze man al 5 jaar chagrijnig is, dan is dat denk ik gewoon de aard van het beestje. Zonde om nog langer in zo'n relatie te blijven hangen. Wat voor impact heeft dit leven ook op jou als moeder?
Je kinderen zijn maar 1 keer klein, daar zou je optimaal van moeten kunnen genieten. Die nare sfeer voelen je kinderen vast en zeker ook, ook zij durven misschien wel niet zichzelf te zijn wanneer papa thuis is.
Ze willen niet naast hem te zitten zeg je, dat zegt wel wat.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.