Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-03-2013 om 14:11
Mijn man snurkt af en toe behoorlojk. Ik slaap licht. Vaa heb ik er last van en vaak lig ik weer een tijd wakker als hij 'lekker ligt te snurken'. Hij heeft wel eens middeltjes geprobeerd maar dat maakt niet echt verschil. Wat wel verschil maakt is zijn gewicht (na het aankomen in een periode werd het duidelijk erger) en de hoeveelheden die hij soms drinkt. Niet dat hij overdreven veel/vaak drinkt- hoewel het van mij minder mag, maar dat merk ik duidelijk....
Ik overweeg al een hele tijd of ik niet ergens anders kan slapen. Maar ja, dat vind ik ook wel weer jammer van de intimiteit die je hebt als je wel samen slaapt; de sex maar ook het soms samen wakker zijn en nog even lekker doezelend praten voor je inslaapt. Samen ergens van wakker worden en dan spontane sex hebben... Het heeft gewoon ook nadelen. We hebben wel een geschikt huis ervoor. Wij hebben allebei een aparte kamer naast onze slaapkamer. Daar zou wel heel wat inmoeten schikken als er een extra bed in moet, maar het is te doen.
Wie herkent dit en heeft al het besluit genomen om dat zo te doen?
11-03-2013 om 20:55
Botte miepje ☺
Zo ervaarde ik jouw reactie ook. Ik probeer al jaren het probleem gewoon te accepteren voor wat het is, maar ik heb er serieus last van. Als ik in staat zou zijn het te accepteren, hoef ik niets te posten. Zo goed bedoel je het dan ook niet, dek ik. Je vind dat ik het op jouw manier moet oplossen. Nou, dat lukt dus niet.
12-03-2013 om 17:44
Snurken
Mijn vriend snurkt behoorlijk. Het maakt niet uit of hij op zijn rug ligt of niet. Wel heeft hij last van overgewicht. Ik slaap moeilijk in of door. Nu gebruik ik al vanaf mijn 15e oordoppen (Ik ben 51) en dat is in dit geval een zegen. Wij hebben een latrelatie en hij vind het vreselijk om niet samen in een bed te liggen als we de nacht samen doorbrengen. Ik heb daar minder moeite mee en kan me voorstellen dat apart slapen een optie kan zijn als je de ruimte hebt voor een extra slaapkamer. Je nachtrust is heel belangrijk!
13-03-2013 om 19:42
Fijn dan
Nonono, je schreef "Nou, wat ik bot vond overkomen was: 'wat maak je een probleem over een beetje gesnurk!' in combinatie met 'ik accepteer dat gewoon/oprecht accepteert als deel van je partner\'."
Ja, als je maar half citeert dan kun je dat bot noemen. Ik schreef toch "mijn EERSTE reactie was.."? En ik schreef na zie zin toch: "MAAR..."?
En dat andere citaat, ja, ik accepteer het gewoon. Totaal. Zonder ergernis. Dan heb ik het dus over mijzelf hè? Hoe je dat bot kunt vinden is mij een raadsel. Ik gaf gewoon antwoord op een vraag van Lou. IK denk dat acceptatie het beste is. Lieke snapt beter wat ik bedoel dan de meeste mensen hier.
Miepje