Relaties Relaties

Relaties

Pom Pidoe

Pom Pidoe

05-03-2013 om 14:11

Snurken

Mijn man snurkt af en toe behoorlojk. Ik slaap licht. Vaa heb ik er last van en vaak lig ik weer een tijd wakker als hij 'lekker ligt te snurken'. Hij heeft wel eens middeltjes geprobeerd maar dat maakt niet echt verschil. Wat wel verschil maakt is zijn gewicht (na het aankomen in een periode werd het duidelijk erger) en de hoeveelheden die hij soms drinkt. Niet dat hij overdreven veel/vaak drinkt- hoewel het van mij minder mag, maar dat merk ik duidelijk....
Ik overweeg al een hele tijd of ik niet ergens anders kan slapen. Maar ja, dat vind ik ook wel weer jammer van de intimiteit die je hebt als je wel samen slaapt; de sex maar ook het soms samen wakker zijn en nog even lekker doezelend praten voor je inslaapt. Samen ergens van wakker worden en dan spontane sex hebben... Het heeft gewoon ook nadelen. We hebben wel een geschikt huis ervoor. Wij hebben allebei een aparte kamer naast onze slaapkamer. Daar zou wel heel wat inmoeten schikken als er een extra bed in moet, maar het is te doen.
Wie herkent dit en heeft al het besluit genomen om dat zo te doen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hombre

Hombre

05-03-2013 om 14:17

Niet snurken

Maar als een van ons ziek is en de ander wakker houdt met gesnuif, gehoest en gedraai hebben we een uitwijk naar een slaapbank. Die heb je tegenwoordig (niet-Ikea) heel luxe en snel op te zetten. Dus dat werkt goed. Soms verhuis ik (of zij) midden in de nacht even naar de werkkamer. En 's morgens verhuis je voor de kinderen wakker worden nog even snel terug voor de eventuele spontane sex...

Zo'n slaapbank is natuurlijk in veel situaties erg handig om erbij te hebben.

Mona

Mona

05-03-2013 om 14:19

Hij niet ik

Nou, mijn man heeft ook zo'n periode gehad, kwam inderdaad door overgewicht en de combi drank. Gewoon doordeweeks was het een stuk minder, maar als we uit waren geweest en hij had gedronken was het altijd raak. Ik porde hem dan een paar keer een meestal vertrok hij meteen maar met dekbed en kussen naar de bank in de woonkamer (onze bank slaapt gelukkig heel lekker) want dan kon ik normaal doorslapen en hij lekker doorsnurken. Zelf ben ik nooit weggegaan uit mijn bed, ik snurk immers niet, dat doet hij. (geen ruzie hoor, hij vond dat ook zo) Alles is inmiddels opgelost doordat man wat kilo's kwijt is, hij snurkt helemaal niet meer.

Dus de oplossing is dat je man wat afvalt zou ik zo zeggen, of hij vertrekt (kan toch ook halverwege de nacht?) naar de andere slaapkamer.

zeppie

zeppie

05-03-2013 om 15:38

Tip

Sinds mijn man op twee stevige hoofdkussens slaapt is het gesnurk aanzienlijk minder. De tip die ik kreeg destijds was trouwens 1 stevig kussen maar hij vindt twee fijner . Als we een keer ergens anders slapen en hij heeft een zacht kussen word ik gelijk weer gek van dat gezaag dus het is echt de invloed van dat kussen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Conference

Conference

05-03-2013 om 15:38

Afvallen?

Nou of afvallen werkt, weet ik zo net nog niet, mijn man heeft eerder ondergewicht dan overgewicht, maar hij snurkt of zijn leven er vanaf hangt. Volgens mij deed zijn moeder dat ook, dus misschien is het erfelijk? Ik lig altijd binnen een mum van tijd in diepe slaap, dus ik heb er eigenlijk nooit last van. Als ik wel wakker lig om te piekeren ofzoiets, dan zet ik de tv aan ter afleiding, zodat het piekeren stopt en mijn man even wakker, dus stil, is. Dit werkt als een trein. Voordat de 5 minuten timer om is, lig ik weer in diepe slaap en kan hij weer verder met snurken. Wat een bof eigenlijk, ik zou het zo ongezellig vinden als hij het bed uit zou moeten, wegens mijn slaapgebrek door zijn gesnurk.

Sloffie

Sloffie

05-03-2013 om 17:11

Bijna elke nacht

Verhuis ik. Man snurkt, ik slaap heel licht. Gaan meestal wel tegelijk naar hetzelfde bed, voor de gezelligheid. Vroeg me ook wel eens af of dit nu wel wenselijk of normaal is, maar ik kan je een ding zeggen en dat is dat ik sinds ik het mezelf toesta (zo'n zes jaar al denk ik) veel beter slaap en als er iets goed is voor onze relatie is het wel een goede nachtrust voor mij.

Ik raad het je dus aan en ben er ook heel open in, omdat het echt niks zegt over onze relatie, sterker og, juist omdat dit kan en we er niks achter zoeken, zegt dat iets over de kwaliteit van onze relatie.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-03-2013 om 17:54

Ja afvallen

Ik merk het meteen als mijn man aangekomen is. Dan wordt er meteen weer een half bos omgezaagd. Geen weegschaal nodig dus. Normaal gesproken snurkt hij alleen als hij op zijn rug ligt, maar als hij aangekomen is snurkt hij in welke stand dan ook. En dat is dan wel een issue eigenlijk.

Om te beginnen heb ik hele goeie oordoppen. En ik por altijd consequent. Dan ligt hij dus wakker en kan ik in slaap vallen. Meestal gaat dit wel goed. Mijn man heeft trouwens ook een tijdje neusspray gebruikt. Ook dat hielp wel. Vaak wist ik binnen 5 minuten of hij hem wel of niet gebruikt had....

Ik snurk en we slapen apart

Wij hebben al jaren geleden besloten apart te slapen. Ik ben de snurker van ons twee en dat gecombineerd met een man die complete stilte nodig heeft om in slaap te komen heeft in het verleden voor behoorlijk wat frustratie gezorgd....
Ik heb behoorlijk wat middeltjes geprobeerd en zelfs een operatie ondergaan, helaas allemaal zonder resultaat.
Toen we nog geen extra ruimte hadden ging man vaak geiiriteerd naar een plekje op de bank ( vanwege andere gezondheidsproblemen heb ik echt een goed matras nodig..).
Toen er ruimte kwam in huis hebben we voor mijn man een eigen slaapkamer gemaakt, met een goed bed en een goed matras. Sowieso iedere ochtend verhuist hij ruim voordat we uit bed moeten om aan het werk te gaan, zijn bed voor ons bed. We merken dat het wel belangrijk is om dat te blijven doen, voor het broodnodige contact zeg maar.
Daarnaast hebben we regelmatig een avondje dat we gezamenlijk beginnen en dat hij daarna naar zijn eigen kamer vertrekt.
Het doet ons allebei goed dat we allebei lekker kunnen slapen en we af zijn van porren, duwen, zuchten, ruzie omdat de een niet kan slapen en de ander zich daar schuldig over voelt.

Wat ons betreft wegen de voordelen zeker op tegen de nadelen!

Tijdens vakanties is het nog wel eens lastig, zeker in een hotel. Omdat we meestal kamperen hebben we een tent gekocht met aan weerszijden van het leefgedeelte een slaapcompartiment, dat scheelt stukken.

Mijn ervaring is dat er steeds meer mensen zijn die voor deze optie kiezen en daar tevreden over zijn. In het begin durfde ik het bijna niet te zeggen maar inmiddels ben ik die schaamte ruim voorbij!

Brianna F

Brianna F

05-03-2013 om 18:48

Snurken beiden soms

Als ik snurk, verkast meneerF naar logeerkamer, als meneerF snurkt doe ik oordoppen in ,want ik ga mijn bed niet uit. Maar ook al slaapt hij dan ergens anders, we beginnen altijd in ons eigen bed. Nog wat lezen, kletsen, etc. en daarna wandelt hij naar de logeerkamer.

Als er een kamer over was...

zou ik heel graag apart slapen,maar die kamer hebben we niet. Ik word altijd wakker als mijn man snurkt en ik val moeilijk weer in slaap.
We hebben nu het hoofdeinde van zijn bed ong 10 cm hoger gemaakt (handdoekrolletje onder de matras) en nu snurkt hij veel minder. (tenzij hij in zijn slaap met zijn hoofd erafzakt...)

Jesse_1

Jesse_1

05-03-2013 om 21:31

Beugel

Ik ken twee mannen die een beugel in hebben 's nachts tegen het snurken. (Een met overgewicht, een zonder).
Er zijn verschillende soorten in, hele vaste en beugels die nog redelijk wat bewegingsruimte geven. Misschien een optie?

Annono

Annono

05-03-2013 om 22:21

Hier ook apart slapen

Er was geen slaapkamer over dus één kind slaapt bij de ene ouder. Andere ouder slaapt op kamer kind.
Ideaal is het niet. Voor het slapen is het een goede oplossing.

Zusenzo

Zusenzo

05-03-2013 om 23:44

Ik niet

Ik blijf in m'n eigen bed. Als er iemand ergens anders slaapt dan de snurker zelf. Gevolg: we slapen al tig jaren gewoon in één bed, hij snurkt, ik lig vaak wakker. Inmiddels draait hij wel onmiddellijk op z'n zij zodra ik iets zeg. Soms trek ik dan aan z'n kussen zodat z'n kin iets meer naar achteren komt. Dat helpt enorm. De laatste tijd moppert hij dat ik snurk, ben wel wat aangekomen maar goed ik heb nog tig jaar gesnurk in te halen.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2013 om 00:31

Hier ook een snurker

Mijn man kan enorm snurken. We hebben houten vloeren in huis en als je beneden zit, kun je hem boven horen zagen. Mijn oudste dochter zet haar muziek aan zodat ze op dat geluid kan slapen en het gesnurk niet hoort. Het is dus tamelijk erg. Het verbaasd me altijd weer dat ik daar wel doorheen slaap. Maar als ik wakker ben en hij ligt te snurken, dan kan ik daar op den duur flink geïrriteerd door raken. Nu schijnt het zo te zijn dat ik ook ben gaan snurken. Maar wel zachter dan mijn man. Vroeger ademde ik zwaar, zoals mijn dochter het noemt, maar nu is het dus snurken. Ik betrap mezelf er ook wel eens op. Zo raar om jezelf te horen snurken
Mijn man zou het vreselijk vinden als ik in een andere kamer zou willen slapen vanwege zijn gesnurk. Ik accepteer het dus. Ik duw wat, ik kriebel wat, trek aan zijn kussen en zucht af en toe. En zo doen we dat al 28 jaar

Is je man vaak moe?

Mijn man snurkte ook heel hard, maar was ook overdag vaak erg moe. Hij heeft zich laten onderzoeken en hij bleek apneu te hebben. Nu slaapt hij met een masker op dat lucht in zijn neus blaast. Geweldig, want ipv gesnurk hoor ik nu het lichte gezoem van het apparaat.

Hard snurken schijnt vrij ongezond te zijn: je stopt telkens even met ademen en daardoor krijgen je organen niet genoeg zuurstof. Ik heb gehoord dat elke dag op de didjeridoo spelen ook helpt om de keelspieren te versterken, maar ik kan me voorstellen dat je man dat niet wil.

dc

dc

06-03-2013 om 21:12

Oordopjes

Ik gebruik vaak oordopjes als mijn man snurkt. Heb ik alleen nodig als hij voor me in slaap valt. Als ik slaap word ik er zelden wakker van. Maar met gesnurk naast me val ik niet in slaap en zijn die oordopjes een uitkomst.

nonono

nonono

06-03-2013 om 21:59

Arts

Als het snurken relatieproblemen oplevert dan is het tijd om naar de huisarts te gaan. Mijn man snurkt ook, heeft tijden apneu gehad maar dat is gelukkig voorbij. Hij is voor zijn snurken naar het ziekenhuis gestuurd; daar kunnen ze kijken wat de oorzaak van het snurken is- er zijn veel verschillende oorzaken en manieren van snurken. Als je dat onderzocht hebt weet je hoe je het snurken kunt aanpakken. Dus zelf met huistuin en keukenmiddeltjes bezig gaan zou ik sterk afraden omdat die waarschijnlijk nooit gaan werken.
Mijn man konden ze opereren maar dat vonden we te ingrijpend, we hebben eerst geprobeerd om het anders op te lossen. Uiteindelijk heeft een gezond(er) gewicht (5 kg minder) en een andere slaaphouding (hoe simpel kan het soms zijn) er toe geleid dat we er goed mee om kunnen gaan. Als het soms weer wat te lawaaiig word stoot ik mijn man aan en zeg dat ie goed moet gaan liggen; en dat helpt.
Dus mijn advies: ga naar de arts, laat je voorlichten, onderzoek wat de oorzaak is en zoek daarin een oplossing. Apart gaan slapen kan altijd nog als niks anders helpt. Succes!

Pom Pidoe

Pom Pidoe

07-03-2013 om 12:25

Nou

oordopjes vind ik vreselijk. Daar kan ik ook echt niet mee slapen . Hoor ik dat ellendige gesuis. Hebben anderen dat niet?
Nee, man heeft vlg. mij geen slaapapneu. Hij snurkt af en toe, maar ik slaap ook licht en ben gewoon direct wakker als hij even snurkt. Vervolgens kom ik moeilijk in slaap en dat maakt het vooral erger.
Als ik het vergelijk met mijn vader vroeger, is mijn man daar niks bij. Die snurkte de hele camping bij elkaar... Walgelijk!

nonono

nonono

07-03-2013 om 13:52

Nogmaals

Waarom vraag je geen advies aan je arts, je hoeft niet te wachten tot je man apneu heeft of nog harder gaat snurken.

miepje

miepje

07-03-2013 om 17:05

Lol (maar ja)

Mijn partner snurkt, kreunt, praat en woelt de dekens weg in zijn slaap en heeft bovendien PLMD (periodic limb movement disorder)waardoor zijn ledematen soms microscopisch kleine bewegingen maken maar waardoor ook vaak genoeg een heel been of arm de lucht in vliegt en niet zelden op mij landt.
Niet dat ik geen vreemde slaapgewoonten heb: ik lijd aan nachtzweten en kan heel hard tandenknarsen. Als ik verkouden ben dan snurk ik ook nog hard.
En aangezien mijn partner en ik allebei niet zonder de ander kunnen en willen slapen, liefst stevig tegen elkaar liggend, hebben we het maar liefdevol geaccepteerd dat het iets is dat bij ons hoort. Echt, je kunt aan alles wennen!
Mijn eerste gedachte bij deze draad was dan ook: jee, wat maak je een probleem over een beetje gesnurk! Maar mensen verschillen nu eenmaal... Ik heb dus geen oplossing voor je, behalve dat je ook kunt proberen het te accepteren.

tonny

tonny

08-03-2013 om 10:12

Wij snurken allebei

dus niks aan de hand

Maar als ik een stedentripje met mijn dochter maak, neemt ze oordoppen en een slaapmaskertje mee om zo alles te doen ten behoeve van een ongestoorde nachtrust, hahaha.

Lou

Lou

08-03-2013 om 11:03

Miepje

"Mijn eerste gedachte bij deze draad was dan ook: jee, wat maak je een probleem over een beetje gesnurk! Maar mensen verschillen nu eenmaal... Ik heb dus geen oplossing voor je, behalve dat je ook kunt proberen het te accepteren."

Mensen zijn idd verschillend en accepteren is niet zo'n geweldig plan als je nachtrust zodanig wordt verstoord dat je overdag niet meer normaal kunt functioneren. Word jij dan niet heel vaak wakker en heb je daar dan geen last van?

Mijn man snurkt bij vlagen ook heel stevig. Gelukkig drinkt hij nauwelijks want als hij dat wel eens doet, lijkt hij wel een helicopter, zo'n herrie. Hij heeft een antisnurkpleister op zijn neus, dat scheelt denk ik ongeveer de helft, en dan draag ik nog oordoppen, dat scheelt dan weer de helft. Als we er dan ook nog voor zorgen dat ik al slaap als hij naar bed gaat, is het draaglijk. Maar dan nog word ik wel eens wakker van het geluid, soms een paar keer per nacht. Ik heb net een testpakket met allerlei verschillende oordoppen binnengekregen, ik hoop dat er iets tussen zit dat geen pijn doet en niet uitvalt.

Een extra kamer hebben we niet, anders had daar al lang een bed voor een van ons gestaan.

jet

jet

08-03-2013 om 13:31

Mra snurkbeugel

Hoi,

Volgens mijn man snurk ik vreselijk ( ben niet dik, drink niet). Dit zit denk ik in mijn familie, mijn moeder ook en jongste zoon hoor je ook in het hele huis ☺.
Ik ben via de KNO arts(ook hooikoorts enzo, heeft wel hele riedel onderzocht, geen apneu, maar huig zakt naar achteren) bij een tandarts gekomen die een mra aanmeet. Dit zijn twee plaatjes over je tanden die je onderkaak naar voren trekken. De eerste dagen heb je wel wat kaak-spierpijn maar ik ben er snel aan gewend geraakt, 4 nachten. Nu snurk ik niet meer, alleen als ik verkouden ben.

We hadden toen een uitgebreide aanvullende tandarts en kregen bijna alles vergoed.

Miepje

Miepje

08-03-2013 om 19:54

Lou

Ja, ik word wel wakker maar dat accepteer ik gewoon. Ik denk dat de kunst is dat je het oprecht accepteert als deel van je partner zonder er een emotiesticker op te plakken. Als ik wakker word door hem denk ik alleen maar "Oh" hij is onrustig. Dan draai ik me weer tegen hem aan en slaap verder. Ik blijf ontspannen. Dus ik heb geen last.

nonono

nonono

08-03-2013 om 22:04

Miepje

Ik vind je reactie eigenlijk vrij bot en erg vanuit jezelf geredeneerd. Jij bent blijkbaar een makkelijke slaper en als je 'snachts wakker gemaakt wordt draai je je om en slaapt lekker verder. Ik slaap bijzonder moeilijk en lijd bij perioden aan flinke slaaploosheid. Als ik na twee uur eindelijk in slaap gevallen ben, word ik na drie uur weer wakken door gesnurk naast mij en ik ben daardoor weer twee uur wakker of val helemaal niet meer in slaap. Ik neem mijn man niks kwalijk: hij kan er niks aan doen dat hij snurkt en ik gun hem zijn snurk van harte, of om het met jouw woorden te zeggen: ik accepteer zeer liefdevol zijn gesnurk. Maar daardoor ga ik echt niet beter slapen.

Miepje

Miepje

09-03-2013 om 10:19

Nonono

Oh wacht, wat heb ik fout gedaan? Waar ben ik bot? Ik had toch wel gezegd dat het voor iedereen anders is, of dat ik in ieder geval begrijp dat mensen verschillen? En wat is er mis met vanuit jezelf redeneren als je het over je eigen ervaring hebt? Had ik er een duidelijke disclaimer bij moeten zetten dat het niet voor iedereen op gaat? En waar lees jij dat ik een makkelijke slaper ben? Omdat ik schrijf dat ik omdraai en verder slaap? Er valt soms 10 keer per nacht een been of arm op mijn lijf en ik heb heel wat slaap gemist daardoor en heb zeker niet altijd zo lekker ontspannen gelegen dat ik weer kon verder slapen. Ik ben gelukkig, blij en dankbaar dat ik het nu wel kan.
Maar als je zo gepikeerd bent over een goedbedoeld berichtje van iemand dan kan ik me voorstellen dat je niet genoeg in balans bent om lekker te slapen.

Jacquel

Jacquel

10-03-2013 om 00:34

Didgeridoo

Laat je man op didgeridoo-les gaan, dat instrument van de Aborigines in Australië. Serieus, het werkt tegen apneu en snurken. Sommige ziekenhuizen bieden het aan, op die manier krijg je het misschien vergoed van je verzekering. Google maar eens en er komen heel veel sites naar boven. Bij mij zaten verschillende mensen om die reden op les, vaak man en vrouw gezellig samen.

Lies

Lies

10-03-2013 om 11:40

Ik snap miepje wel

Mijn man kan bij vlagen vreselijk snurken, ik slaap licht en heb een zware baan met veel verantwoordelijkheid.

Op nachten dat die verantwoordelijkheid op me drukt en ik wakker word van zijn gesnurk ga ik me ergeren, word ik onrustig "help, ik MOET slapen!" en kan ik niet meer slapen.

OP nachten dat het me lukt om rustiger te blijven draai ik me om, lig ik nog even wakker en val ik meestal weer in slaap.

Bij situatie 1 eindig ik meestal op de bank en ben ik de volgende ochtend brak, situatie 2 levert meer rust op.

Geaccepteerd, dus slapen we apart...

In reactie op de opmerking "Ik heb dus geen oplossing voor je, behalve dat je ook kunt proberen het te accepteren".
Mijn man heeft geaccepteerd dat ik snurk en ik heb geaccepteerd dat hij stilte nodig heeft om in slaap te vallen en door te slapen..... we hebben beide geaccepteerd dat onze nachten beter verlopen als we niet de gehele nacht in één bed slapen. De beslissing om voor ons allebei een goed bed en een eigen slaapkamer te creëren komt voort uit die acceptatie en is een zegen voor onze relatie!

Uit veel reacties maak ik toch op dat dit een niet zo'n geaccepteerde en/of voor de hand liggende oplossing is....
Het is zeker de moeite waard om hulpmiddelen als oordoppen, snurkpleisters of zelfs doktersbezoeken te proberen, maar als dit ( zoals in ons geval) niet voldoende resultaat biedt, zie ik apart slapen toch echt als een prima alternatief!

Een zeer tevreden apart-slaper

Alles went?

Nou, meerdere keren per nacht wakker worden doordat je man snurkt en chronisch slaaptekort krijgen en op je werk bijna in slaap vallen tijdens de theepauze omdat je zó moe bent. Dat went niet hoor. En dat kan ook niet op je werk, daar moet je je hoofd toch echt wel bij hebben.
Volgens de KNO arts waar wij waren produceren sommige mannen het aantal decibels als van een startende brommer, dus dat is niet iets waar je aan went.

nonono

nonono

11-03-2013 om 11:02

Toelichting/miepje

Nou, wat ik bot vond overkomen was: 'wat maak je een probleem over een beetje gesnurk!' in combinatie met 'ik accepteer dat gewoon/oprecht accepteert als deel van je partner'. Ik interpreteer dat; als je wel wakker ligt van je partner, dat je dan dat deel van je partner niet accepteert en het dus aan jezelf ligt. Als je niet kunt slapen van inderdaad brommer-decibellen naast je, dan vind ik het hard om te stellen dat het aan jezelf ligt.
Verder sluit in me aan bij Incar, onderzoek de oorzaak- is er een oplossing te vinden, mooi maar anders apart slapen lijkt me ook een prima oplossing mits je daar achter staat. Ik ken veel stellen die om verschillende redenen apart slapen en daar volkomen gelukkig mee zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.