Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Schoonmoeder


Leene

Leene

16-08-2022 om 15:58

Fély schreef op 16-08-2022 om 15:35:

Je schreef:

"Aan mijn onzekerheid kan ik zeker gaan werken ja. Alleen jammer dat je eigen schoonmoeder onzekerheid meebrengt, dat is waar ik ook zo enorm van baal."

Het is niet je schoonmoeder die onzekerheid meebrengt, dat doe je zelf. Pas op dat je dit niet op je partner gaat verhalen. Dat kan je relatie om zeep brengen.

Ik zou zeggen, laat het los. Er is feitelijk niets aan de hand, maar dit kan een veel te groot issue voor je (jullie) worden als je dit thema blijft voeden..

100 procent eens. Niet de verkeerde de schuld geven. Al herken ik wel dat sommige mensen ( niet alleen schoonmoeders) aan je "onzekerheidsboom" schudden. Ik weet even niet hoe ik dat moet zeggen. Maar bij de een voel je je sneller op je gemak dan bij de ander. Maar uiteindelijk moet je leren wat onafhankelijker te zijn van de meningen en oordelen van een ander. En ik was ook al ruim 40 geweest voordat mij dat steeds beter lukte. 
Wees maar gewoon een beetje lief voor je schoonmoeder, probeer het gezellig te houden, koester je liefde voor je vriend. En als het echt lastig is met haar praat eerst eens met iemand anders en niet gelijk bij je vriend je emmertje met schoonmoeder frustraties leegkiepen.

Bijtje82

Bijtje82

16-08-2022 om 18:30

Leene schreef op 16-08-2022 om 15:58:

[..]

100 procent eens. Niet de verkeerde de schuld geven. Al herken ik wel dat sommige mensen ( niet alleen schoonmoeders) aan je "onzekerheidsboom" schudden. Ik weet even niet hoe ik dat moet zeggen. Maar bij de een voel je je sneller op je gemak dan bij de ander. Maar uiteindelijk moet je leren wat onafhankelijker te zijn van de meningen en oordelen van een ander. En ik was ook al ruim 40 geweest voordat mij dat steeds beter lukte.
Wees maar gewoon een beetje lief voor je schoonmoeder, probeer het gezellig te houden, koester je liefde voor je vriend. En als het echt lastig is met haar praat eerst eens met iemand anders en niet gelijk bij je vriend je emmertje met schoonmoeder frustraties leegkiepen.

Dit!

Ik ben ook heel onzeker  heb heel veel bevestiging nodig. Bijvoorbeeld dat ik er leuk uit zie of er gewoon mag zijn. Kreeg ik bij ex nooit, maar het afgelopen jaar in mijn relatie juist wel. Hij heeft mij echt laten opbloeien. Heb denk ik 80% van mijn kledingkast weggedaan en nieuw gekocht. Veel jurkjes, kleur etc. En die draag ik privé heel graag. Maar op werk voel ik me er niet fijn in. Er is één collega die altijd wel wat te zeuren heeft over mijn kleding of mijn haar, het is werkelijk nooit goed. En dat maakt me zo onzeker. Terwijl ik het ook niet doe omdat ik dan in the picture sta en continu aandacht krijg over iets nieuws. Al zou ik er schijt aan moeten hebben. 

Maar alsnje schoonmoeder juist complimenten geeft over je make-up. Dan moet je dat positief oppakken. En ze zal het richting haar zoon altijd anders verwoorden, want dat is bekend terrein. Dan kun je vaak wat openener zijn in de communicatie. 

Maar het was nog altijd een compliment

Bijtje, vraag die collega eens of hij nooit heeft geleerd om zijn bek te houden als hij niks aardigs te zeggen heeft.
Lekker doen waar jij blij van wordt.

En Bijtje, die collega is jaloers! 

En Belletje, kijk of je je schoonmoeder wat beter kan leren kennen. Niet via via, niet via roddels en niet via de appjes met haar zoon en niet door detective onderzoek. Gewoon jij zelf, in het echt, één op één. 
Wie weet, is het best een leuk mens. 

Bijtje82

Bijtje82

16-08-2022 om 22:02

MamaE schreef op 16-08-2022 om 18:41:

Bijtje, vraag die collega eens of hij nooit heeft geleerd om zijn bek te houden als hij niks aardigs te zeggen heeft.
Lekker doen waar jij blij van wordt.

Het is een zij, zo'n modepopje.

Bijtje82 schreef op 16-08-2022 om 22:02:

[..]

Het is een zij, zo'n modepopje.

Oké, vraag haar eens of ze nooit geleerd heeft om haar bek te houden als ze niks aardigs te zeggen heeft. 

Bijtje82 schreef op 16-08-2022 om 22:02:

[..]

Het is een zij, zo'n modepopje.

Ik heb meestal een mantra voor dat soort mensen die hun tong niet in bedwang hebben: net hard genoeg voor de omgeving zeggen: waarom zeg je dat? En bij elke uitleg daarna: wat wil je daarmee zeggen? Waarom zeg je dat? 

Het wordt er plezierig ongemakkelijk van.😇

Bijtje82

Bijtje82

16-08-2022 om 22:21

MamaE schreef op 16-08-2022 om 22:12:

[..]

Oké, vraag haar eens of ze nooit geleerd heeft om haar bek te houden als ze niks aardigs te zeggen heeft.

Zo reageer ik meestal ook wel hoor, maar meestal met een knipoog. Ze is verder niet onaardig, kan goed met haar. Maar ze moet altijd wat zeggen over een ander. 

Bijtje82 schreef op 16-08-2022 om 22:21:

[..]

Zo reageer ik meestal ook wel hoor, maar meestal met een knipoog. Ze is verder niet onaardig, kan goed met haar. Maar ze moet altijd wat zeggen over een ander.

Nare eigenschap. Dat hoeft helemaal niet. Er zit ook niemand op te wachten.

Bijtje82

Bijtje82

17-08-2022 om 06:42

MamaE schreef op 16-08-2022 om 22:23:

[..]

Nare eigenschap. Dat hoeft helemaal niet. Er zit ook niemand op te wachten.

Heb je helemaal gelijk in. ..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.